За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pinoccio
Рейтинг: 25 ГневноПак корупция - концесионерът само суче, без да влага нищо под благия поглед на държавните чиновници.
Какви полети на дълги разстояния от бедна и западаща държава по време на глобална пандемия?
Крадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноС коя авиокомпания?
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴samoedin
Рейтинг: 2969 НеутралноДа рзвива каквото си ще, но престъпното опрощаване на концесионната такса от гербиджа за години напред трябва да се преустанови !
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноЩе го призная концесионера,ако даде пари за построяването на писта за американските изтребители Ф-16,че нещо се ослушват комунягите...
Как ще развива далечни полети,когато това изобщо не зависи от летището?
rumen_s
Рейтинг: 707 НеутралноСамо като прочетеш тази глупост става ясно колко е адекватен този концесионер. И кой ще си направи труда да дойде до София като хъб, че после да лети по далечни дестинации. Като ей го къде е Истанбул, с пъти повече дневни полети и достъпност. Само да не ми казват, че за такива дестинации ще разчитат на местното население.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Лелка
Рейтинг: 457 НеутралноКато как летище ще осъществява полети? Все ми се струва, че това е дейност за авиокомпании, а летището би могло да има или няма база за големи самолети и пътникопоток - нашето няма ни едно от двете.
plamenss
Рейтинг: 1180 ГневноОт летище София презокеански полети с тая писта, терминал и това обслужване!?Шегувате се нали!?
rumen_s
Рейтинг: 707 НеутралноХората са били сериозни. Макар, че сигурно нямат обяснение даже как ще се осигури базисна техническа поддръжка на самолетите използвани за дълги полети на летище София. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
MPetr
Рейтинг: 174 Веселоекзотичните дестинации като Сейшелите и Малдивите са ни най важни....... жизнено .....
telqk
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#5] от "rumen_s":
Банкянски бек под чието властване се даде на концесия летище София се интересуваше само да гепи концесионната такса докато се изживяваше като самодържец а не от качествата на концесионера.
klecho
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#5] от "rumen_s":
Ако цената е добра:
1. Всички, намиращи се на по-малко от 5 часа с кола в Западна/Северна/Южна посока от София.
2. Всички, имащи удобен свързващ полет в лицето на Райън/Уиз (нелетящи до Истанбул).
MPetr
Рейтинг: 174 Веселодива радост ме обзе как от с. Царева ливада директно до Сейшелите и Малдивите ши отлетя с намалени летищни такси .........
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноВ случая човекът е казал".....да се превърне София в място, от което с ЕДНО ПРЕКАЧВАНЕ да са достъпни всички големи летищни хъбове."
Тоест никой не ти говори за това летище София да се превърне в хъб, а от него да се лети до хъб, от който да се стига до друг хъб. И без да съм много навътре в темата, мога да кажа, че това което обещава само звучи помпозно, но в общи линии е нещо осъществено и в момента. Със съществуващите директни полети до Лондон, Инстанбул, Амстердам......точно това се случва. А иначе, Търкиш с кеф биха превърнали летище София в захранващо техните полети от Истанбул. Дали това е добре за нашето летище и авиокомпании е друг въпрос.
rumen_s
Рейтинг: 707 НеутралноВсъщност никак не е лошо там. Вместо до нашето море или Гърция, от София директно ще хвъркаме към Сейшелите или Малдивите. Аз съм за :) Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
rumen_s
Рейтинг: 707 Неутрално[quote#13:"filofob"][/quote]
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Не можем да четем с разбиране?
"Концесионерът на летището в София работи по развиването на директни полети от града, сред които и презокеански, както и такива до наричаните екзотични дестинации като Сейшелите и Малдивите. За тези по-далечни полети с авиокомпаниите, с които се преговаря, се предлага 99% намаление на летищните такси."
"Посочил още, че друга цел е да се превърне София в място, от което с едно прекачване да са достъпни всички големи летищни хъбове."
Тази, втората глупост даже не искам да я коментирам. Защото и в момента всички големи летищни хъбове в Европа + Истанбул са достъпни с ДИРЕКТНИ полети без прекачване в момента - Лондон, Париж, Рим, Мадрид, Барселона и т.н.
barona3
Рейтинг: 213 НеутралноЯвно в републиката ни някои неща са ни прекалено сложни и неясни в инфраструктурния и транспортния сектор. Примерно как да построи качествен път. Или газопровод. Или тунел. Или авиолиния за далечни полети.
karatista
Рейтинг: 239 Неутралноголяма мъка ще е тоя на туризма. такава дупка не е било отдавна
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#17] от "karatista":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!най-вероятно на валери любовницата има по-добър английски от тоя
vassilun
Рейтинг: 4765 НеутралноЕдинственото, което концесионерът направи на летище София е, че инсталира няколко монитора, на които се рекламира самият концесионер и постави няколко дивана! Ге това е за концесионера с най-ниска оферта и никакъв опит в управление на летища!
MPetr
Рейтинг: 174 ВеселоРазвиват те........ представителят на концесионера Хесус Кабайеро, изп. директор на "Соф Кънект", която оперира летището: „В момента обновяваме всички тоалетни в летището, повече от 11, започнахме с първата, сега сме на втората. Когато финализираме втората след 2-3 седмици ще започнем и с третата, защото не можем едновременно всички тоалетни да обновяваме. "
S
Рейтинг: 2135 НеутралноПо 1 полет на седмица е достатъчен към Малдивите.Толкова са хората от България пътуващи досега с прикачване
AdMin
Рейтинг: 8 НеутралноНе знам дали летището ще осъществява далечни полети, но мен ме е гнус да влизам в паркинга. В Кабул и Багдад паркинЗите са с по-малко дупки. Асансьорите от паркинга до залата не работят, мръсно, неосветено, неотоплено, пълно с "автомобили", които не са помръдвани с месеци. Отврат!!!
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#19] от "vassilun":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!то това летище си е мъртво родено. само като видиш каква тапа става за security check при само няколко полета се сещай. и то с катерене по стъпала и т.н. такава простотия няма и в стан републиките
MPetr
Рейтинг: 174 ВеселоНие сме категорично N1.......
tacheaux
Рейтинг: 2392 НеутралноЗа голяма част от България, ако не цялата, Истанбул е по-близо отколкото за много източни провинции на Турция. Истанбулското летище е удобно за летене до по-далечни дестинации. Софийското и като инфраструктура и като пътникопоток не става за такива полети и това е съвсем очевидно.
lout66
Рейтинг: 199 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "rumen_s":Хората са били сериозни. Макар, че сигурно нямат обяснение даже как ще се осигури базисна техническа поддръжка на самолетите използвани за дълги полети на летище София.
Какво разбираш под "базисна техническа поддръжка" , едва ли друго летище в света има толкова хангари за ремонт на всякакви видове самолети .
Не е лошо когато се пише нещо първо да се проучи къде в Европа и света са най големите бази на "Луфханза Техник " https://www.chimimport.bg/bg/sektori/transporten/vyzdushen/lufthanza-tehnik-sofi-ja-ood
На държавната Терем - Летец .
https://terem.bg/subsidiaries/terem-letets
И персонал има и възможности , само население вече не остана.
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#23] от "karatista":
"Това" летище е построено през Царска България,но комунистите го съсипаха...
plamen_b
Рейтинг: 588 ВеселоДо коментар [#5] от "rumen_s":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"Само да не ми казват, че за такива дестинации ще разчитат на местното население"
Като пуснат полети до Скопие, ще напълнят презокеанските полети 😉
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноПак ми се лети до Малдивите... Миналата година пак ми се летеше...
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.MPetr
Рейтинг: 174 Весело=====че развива директни полети ====.... Че то до Сейшелите директен полет от София няма ли и сега....... София - Мае - София (с кацане за техническо презареждане в Джибути) на Bulgaria Air .....
taratanki
Рейтинг: 867 Неутрално"Посочил още, че друга цел е да се превърне София в място, от което с едно прекачване да са достъпни всички големи летищни хъбове."
Това четири пъти го чета и не мога да схвана.
Да излетя от София, да прекача веднъж някъде и да стигна до голям летищен хъб. Защо това е цел?
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноЛетище София...? Хм-м-м-м...! За последно им ползвах паркинга преди около 5 години. Откраднаха ми катализатора.
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...По принцип, за живеещите в източна България, тоест такива като мен, по-добре Истанбул или Букурещ.
ThePal
Рейтинг: 137 НеутралноТо е мъртво още откак немците са го построили във Враждебна за заблуда на врага. Най-мъгливото и негостоприемно летище на балканите. И какъв хъб, какъв суич когато Истанбул е на един..хей..място и имаш връзка с целия свят ?!?!
Ама нали требе да се оправдае неплащането на концесия...
rumen_s
Рейтинг: 707 НеутралноХангари има, ама за обслужване на "всякакви" видове самолети трябва сертифициране, и то е доста скъпичко. Та нашата база не може да обслужва самолетите използвани за дълги полети. При случайни и редки чартъри не е някакъв проблем, но при редовни полети риска да зависне някой самолет с технически проблем в София за дълго доста се повишава.
"specializing in the maintenance, repair and overhaul (MRO) of narrowbody aircraft of the Airbus A320 family and the Boeing 737 series" Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
MPetr
Рейтинг: 174 ВеселоДо коментар [#32] от "Petleshev":
++++
======За последно им ползвах паркинга преди около 5 години. Откраднаха ми катализатора.=======хахахахахахаха ......
plamen_b
Рейтинг: 588 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "lout66":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"къде в Европа и света са най големите бази на "Луфханза Техник "
В "Луфтханза Техник" - София обслужват по-малки самолети използвани за вътрешно континентални полети (като А320). По-големите самолети (с две пътеки, като А330, А340, А350 и подобни Боинги, използвани за междуконтинентални полети) се обслужват в други бази на "Лудтханза Техник". Само казвам, не че е от значение в случая.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#33] от "ThePal":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!то има технологии сега и може да кацат със затворени очи сигурно, де да знам. аз просто се чудяm ако един ден работят всички check in гишета, колко време ще отнема security check, сигурно половин ден
plamen_b
Рейтинг: 588 ВеселоДо коментар [#31] от "taratanki":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"Да излетя от София, да прекача веднъж някъде и да стигна до голям летищен хъб. Защо това е цел?"
+++
Дори от Скопие "с едно прекачване са достъпни всички големи летищни хъбове" в Европа плюс Ню-Йорк JFK, макар че в момента имат директни полети само до Белград и Виена.
Свинчуга
Рейтинг: 1135 НеутралноЗначи преди да пуснат полети до Марс ще направят ли един нормален кът за хранене като на обикновените селски летища по останалия свят?
Обичам да грухтя и плюскам.karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#39] от "Свинчуга":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!сигурно. нямат търпение да те изшият с 40 лв. за един хот дог сигурно
plamen_b
Рейтинг: 588 НеутралноДо коментар [#23] от "karatista":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"само като видиш каква тапа става за security check при само няколко полета се сещай."
Преди тапата "за security check" сутрин (през лятото, когато бг емигрантите идват в отпуск и за ваканции) са огромните опашки и хаос за check in. И това само заради сутрешните полети до европейските хъбове Амстердам и Париж CDG (на България еър) и Мюнхен и Франкфурт (на Луфтханза), откъдето вече хората летят за цял свят.
ilinko
Рейтинг: 806 ВеселоЕ сега вече нямам извинение пред любовницата защо не искам да я водя на Малдивите и Сейшелите
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#41] от "plamen_b":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!и като видиш флегматичните служители със изсулени униформи да те обслужват и ти призлее 3-4 пъти докато стигнеш гейта
plamen_b
Рейтинг: 588 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "vassilun":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"Единственото, което концесионерът направи на летище София е"
А, забелязах миналия месец че са сменили едно от барчетата. Новото имаше ирландско име и продаваше банички, кафе и подобни. Обстановката бе приятна,, но обслужването- не (объркаха сметката на жената пред мен, като и взеха по евро за всеки лев от цената; нямаха пари за връщане). Баничките бяха хубави, но на надути цени.
plamenss
Рейтинг: 1180 Неутрално[quote#8:"rumen_s"][/quote]
Да си сериозен и да имаш добри намерения е едно на ръка. Да можеш да го направиш е съвсем друго нещо.
Atanas Ya
Рейтинг: 22 Неутралнозащо да няма?
имало е директен полет до Йоханесбург и Ню Йорк.
все критики,Ами защо е отдаден на концесия?
вероятно защото резултатите са били плачевни,сега са зле,което е възход
Deinio
Рейтинг: 116 Неутралноприказки за наивници и печелене на време
MPetr
Рейтинг: 174 ВеселоБезмитния магазин (duty-free) - сега на кой е последно?
fpyyh
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#13] от "filofob":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеТ.е. това е безсмислено, защото и сега има полети до Франкфурт, Париж, Истанбул, Дубай, Амстердам и Виена ежедневно, а от там до всяка друга точка и неговата "амбиция" няма с нищо да подобри нещата. Единствено до някакви много екзотични места като Хавай или Ванкувър, или Бора-Бора е с две прекачвания от София. Това, което трябва да се подобри, освен отвратителното състояние на самото летище, са редовни връзки с нормалните летища с не нискотарифни авиокомпании, защото сега прекачвания през Хийтроу, Малпенса, Фуимичино и доста други големи хъбове са силно затруднени, защото има само или предимно полети до съседните нискотарифни летища като Бергамо и Чампино и с намалените полети на Аустриан и Луфтханза вече стават някакви безумни прекачвания по 8-10 часа за полет в Европа.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3430 НеутралноТова е нещо като 7-8 тунела под Стара планина и 5-6 пмоста над Дунав. I 💜 Leka Borislavovna
fpyyh
Рейтинг: 116 НеутралноДиректни полети до щатите няма да пуснат, защото летището няма зони за сигурност, които да осигуряват нужните проверки, нито служители, които да бъдат обучени и на които американците да вярват достатъчно.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеZayo Cicin
Рейтинг: 3430 НеутралноДо коментар [#10] от "telqk":
I 💜 Leka BorislavovnaВсъщност, авансово платената концесионна такса я откраднахте вие чрез служебните правителства.
мики маус
Рейтинг: 2460 НеутралноМного философстваш!
Преди 25 години АК Балкан летеше директно до Ню йорк, Тайван и Тайланд с Боинг 767. А Оттогава пистата май е понараснала.
Kaka Mara
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#53] от "мики маус": Авиокомпанията, а не летище София. И от такива " изгодни" полети взе , че фалира.
everlast666
Рейтинг: 1004 НеутралноИскаш да кажеш, че прескъпите ни Ф16-ки не стават за съществуващите ни писти и сега трябва още половин-един милиард и за писта да заделим?
Катастрофална афера се оказа това, почти като КТБ.
мики маус
Рейтинг: 2460 НеутралноДо коментар [#54] от "Kaka Mara":
Нещо по-конкретно и аргументирано да кажеш или просто си чешеш клавиатурата?
rainbou1
Рейтинг: 727 НеутралноСмешка - концесионерът е отишъл при министъра да обяснява колко велики ще станат, а след това се е върнал на летището да ремонтира тоалетната.
Летището ще си остане за местно ползване и това е - няма какво да се лъжем. Емиратите имаха някакви амбиции например да направят нещо подобно на Истанбул в Белград, ама се провалиха с гръм и трясък.
Така че освен да стегне Т1 няма какво да очакваме от концесионера.
А ако някоя авиокомпания иска да прави презокеански полети - ми да заповяда.
Климент Горанов
Рейтинг: 1177 НеутралноС тази писта и това обслужване, летище София имаше редовно големи самолети спиращи за прeзареждане от близкия и среденизток до щатите влючително 747-400 ( Atlas air, kalita Air)
Дори екзотики като DC10, MD11 до преди години кацаха редовно на летището
Случвало се по редовни линии също да пускат големи машини макар и инцидентно.
MyTwoCents
Рейтинг: 201 ЛюбопитноНякой може ли да обясни какво са „нелегалните екскурзоводи“, които били големият проблем на българския туризъм?!?
@)----,--'--Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноОт Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2019 г. са извършили 28 проверки на екскурзоводи. Съставени са 7 акта за липса на бадж за идентификация, а също и на лица, упражняващи професията, без да са вписани Националния туристически регистър. Съгласно изискванията на Закона за туризма КЗП има право да наложи глоба от 1000 лв. на лице, което упражнява професията екскурзовод, без да е вписано в НТР.
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноТова, че евентуално се отива до Сейшелите и Занзибар(чартърни полети) не е особена трудност да се случи. Ако има съответно затоварване за такъв полет. И не значи, че ще правим София хъб от порядъка на Истнабул или дори Варшава.
Второто, което си написал е точно същото, което и аз по-горе.
Съответно, концесионерът обяснява, че ще направи водата мокра.
jex20523962
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#7] от "Plamenss":
еми ако се позаинтересувате малко ще разберете, че ежедневно кацат/излитат самолети (Б747, Б777, Б767, А350, А330) способни да прелетят окена, че е и по натам. така че технически е възможно. даже на Гъливер идва чат пат един А330 точно с така цел, минава и през съсдна Румъния да обере и там сиромаси.
не е и задължитено да е хъб, може като Катар, Доха -> Букурещ -> София и обратно
някой написа, че хъба е при ердоган вече, а от там еми почти до всяка точка на света без прекачване
army
Рейтинг: 116 НеутралноАми хайде дано, но леко се съмнявам, че скоро ще се случи.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноВсъщност гербавите напълнихте за последно чекмеджетата на Боко отписвайки концесионните такси за първите 10 години и намалявайки инвестициите за същите 10 години с почти 80 млн евро.
Antoan Velikov
Рейтинг: 8 НеутралноАми никой не ви кара да влизате. Спирайте на 10 км от летището . Не спряхте да мрънкате До коментар [#22] от "AdMin":
Antoan Velikov
Рейтинг: 8 НеутралноСкоро ще го вземе доста голяма фирма До коментар [#48] от "MPetr":