За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
bta
Рейтинг: 1277 Неутралноа дано
vias4o
Рейтинг: 761 Неутрално9-та по Рихтер , ама друг път. Сградите в България НЕ СЕ ПРОЕКТИРАТ СПРЯМО СКАЛАТА НА РИХТЕР. София е 9-та степен , обаче по скалата MSK, което е грубо 7-ма степен по Рихтер
Мустафанка
Рейтинг: 1366 ВеселоБраво!
Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.kratuncho
Рейтинг: 652 НеутралноЗащо концесия на летище в което съвсем скоро са инвестирани стотици милиони, има растящ трафик и печалба? За морските летища добре, там и пистите и терминалите си плачеха за инвестиции когато ги концесионираха. Друг е въпроса как се изпълняват инвестиционните задължения на концесионерите, ама няма кой журналист да зададе такъв просташки въпрос. Що се отнася за контролната кула на София, от сигурен източник зная, че документацията за избор на изпълнител беше готова и съгласувана, когато герб дойдоха на власт. Защо и как така се получава, че изпълнителя е избран повече от 2 години по-късно е също неприличен въпрос ...
По въпроса за втората писта на София пак са се изказали неподготвени. Такива планове събират прах от десетки години, като целта е не толкова повишаване на капацитета, а намаляване ошумяването на града ...
Sioux
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#2] от "vias4o":
Не съм специалист в областта, но това ми се струва крайно нелогично. Самата скала на Медведев-Шпонхойер-Карник отразява разрушителния ефект по сградите, а не обратното.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Десен
Рейтинг: 1366 Неутрално$10 млн? А стига бе!
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Кулата на LAX струваше толкова и беше хиперавангардна за времето си.
vias4o
Рейтинг: 761 ВеселоДо коментар [#5] от "Sioux":
МОже би именно защото отразява разрушения по сгради и релеф и т.н. Една и съща освободена енергия (която отразява Рихтер) може да причини крайно различни последици на дадено място. Може би този факт трудно би се обработил статистически за да се проектира с някаква сигурност все пак. Не знам точно защо
Просто държах да посоча една масова заблуда.
mitko11
Рейтинг: 2160 НеутралноДо кратунчо:
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЗащо концесия на летище - защото ТИМ/Фрапорт/. След Варна и Бургас - летище София.
xmm
Рейтинг: 761 ЛюбопитноА с досегашната кула какво ще правим?
dorn
Рейтинг: 1013 НеутралноПри съвременната техника мисля че никой авиодиспечер не направлява пилотите гледайки през прозорците на кулата . Така че тая височина ми се струва излишна глезотия.
Десен
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#11] от "do":
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Ще направляват бипланите от ВСВ по Visual flight path.
buchalo
Рейтинг: 116 НеутралноДано тази кула увеличи пенсията на майка ми с 50 лева поне.
5
Рейтинг: 707 НеутралноБорисов твърди, че инвеститорите ще дойдат, когато е готова инфраструктурата – а защо те не идват, щом жъне такива „успехи”? И защо само за времето на „лошата” тройна коалиция – за 4 години- имаше инвестиции.Значи явно не зависи само от инфраструктурата, а от това как правителството се справя с икономиката! Да се надяваме задружно тази нова кула, да развие икономиката ни!!!!
bulkorcal
Рейтинг: 225 ВеселоДо коментар [#13] от "buchalo": дано, ама надали... (дет' казала представителката на малцинствата.)
Beyefendi
Рейтинг: 116 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "xmm":
eğer beylik posta göre belirlenseydi ayılar beyefendi olurdu....dertli qüzelИнтересен въпрос...
Lord
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#13] от "buchalo":
Аз искам с парите от моите данъци да се прави нещо, което дава възможност на икономиката да се развива (например нова диспечерска кула на летището). Парите за пенсии, социални помощи и т.н. са хубаво нещо, ама са като да се налива в бездънна яма. Доста от държавите в Европа в момента са на такъв хал, защото вместо да си инвестират парите в продуктивни неща са ги наливали в заплати и пенсии...
Lord
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#14] от "5":
По времето на "лошата" коалиция имаше три вида инвестиции - в недвижимост (т.е. хотели и молове), в търговия (т.е. коли и телевизори) във финанси (т.е. парите които чуждите банки прехвърлиха на българските си клонове, с които да се финансират строежите и полупките на коли и телевизори). Инвестициите в устойчиви сектори (например производство) по времето на тройната коалиция бяха под 20% от всички. Затова, като дойде кризата и всички спекупативни инвестиции изчезнаха. Коалицията нямаше никаква заслуга за високите нива на инвестициите, както и нямаше вина за намаляването им след това.
buchalo
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#17] от "Lord":
Да, прав си. Но битието не расте със стремежи, а който не познава историята, е обречен да я повтори. Халът на Европа показва, че в условията на криза хората живеят десет-петнайсет пъти по-добре, отколкото в България.
Стак
Рейтинг: 125 НеутралноДо коментар [#2] от "vias4o":
Прав сте, 9-та по Рихтер е нещо от сорта на онова, което стана на Коледа 2004 край Суматра. След като това земетресение дори повлия на въртенето на земята и даже отклони земната ос на въртене, макар и незначително, то каква сграда ще бъде в състояние да устои на такава мощ? Нищо, ама нищо, построено от човешка ръка, не може да се противопостави на такова чудовищно освобождаване на енергия, равняващо се на хиляди ядрени бомби, освободена за няколко секунди. 7-ма по Рихтер е по-приемливия параметър, но както винаги супер знаещите журналисти внасят драматизъм в писанията си, като онези които написаха, че в Родопите е намерено злато за 20 милиарда $ и пратиха Сидней в Австрия. Но такова е нивото на пишещите по вестниците. А колкото до кулата, ами има някакъв резон да се построи това нещо, но за летище с повече от една писта. Подобни кули имат летища като Франкфурт, Денвър, Чикаго, Хийтроу, но те всички имат поне по две, че и три писти, та визуалния контрол е повече от важен. Това за визуалния контрол на пистите е резултат на една от най-големите авиокатастрофи в историята на въздухоплаването, 27 Март 1977 година на остров Тенерифе, когато, поради груби грешки в комуникациите, лрка мъгла и кривината на пистата е загубен визуалния контрол на движението на самолетите по пътя им за излитане. Резултатът е бил повече от трагичен - 583 души...А колкото до нашето летище...Понеже не може да се премести градът, след някоя и друга година ще се наложи да се мести летището, а място около София и по-далеч от града колкото щеш. Може да е задоволявало нуждите преди 20-30-40 години, но вече просто мястото му не е там. Пък и е едно сборище на мъглите...
dimitarnz
Рейтинг: 606 НеутралноДо коментар [#20] от "nicksk":
Земетресението в Япония беше 9 по рихтер. В Токио небостърга4ите се поклатиха но нямаше разрушени сгради от трусовете. Проблемът беше в цунамито което последва.
Разру6ителната сила идва от ускорението на земните пластове, т.е много зависи на каква по4ва е стъпала сградата. При една и съшта степен по рихтер ускорението е много по голямо на пеас4лива по4ва с голямо коли4ество вода в нея, от колкото ако е скала да кажем.
В Крайст4ър4 в Нова Зеландия при 6-та степен по рихтер има6е ускорение на земните пластове от 2.2G (второто най-високо записвано някога на земята), докато в Сендай и Хаити при 9-та степен по Рихтер ускорението е било 0.5G...
Също 4естотата на трусовете могат да резонират със сградата, в зависимост от материала и висо4ината и. В Краист4ър4 бяха разрушени предимно 3 етажни тухлени сгради, което съответства на 4естота на трусове от 1.4Hz..
acexe
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#11] от "do":
Не е точно така. Кулите се правят високи, за да имат цялостен поглед върху летището. Независимо от съвременните технологии, добре е диспечерите, направляващи самолетите непосредствено преди да излетят да имат и физически поглед. Най-малкото така шанса да се забележи някаква нередност със самолета е по-голям.
lz2
Рейтинг: 2280 НеутралноДо коментар [#14] от "5":
ПравописА е поле за изява на неграмотните![quote#14:"5"]И защо само за времето на „лошата” тройна коалиция – за 4 години- имаше инвестиции.[/quote]
Защото,драги ми смехурко,за инвестиции се броят КРЕДИТИТЕ,КОИТО БАНКИТЕ ДАВАТ НА ТАКИВА КАТО НАС,и те идваха от вън! Така,че Тройната нищо не е допринесла,защото за четири години,нищо не направи-ЗАГУБЕНО ВРЕМЕ!Аааа,не! КРАДОХА СИ НА ВОЛЯ!
Колкото до новата кула-необходима е отдавна! Най-малкото за цялостен поглед върху терена,включително и с наземен радар.
lz2
Рейтинг: 2280 Неутрално[quote#17:"Lord"]Аз искам с парите от моите данъци да се прави нещо, което дава възможност на икономиката да се развива (например нова диспечерска кула на летището). [/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!АБСОЛЮТНО ТОЧНО!
Да предположим,че вдигнат пенсиите с 5 лева! 2.5 млн пенсионера,по 5 лева,които никък няма да се отразят на безпаричието им,правят 12.5 млн лева Х 12 месеца-правят 150 млн лева,които са си сериозна сума,с които може да се построи нещо полезно за всички!
Просто на България и е нужна ТАКАВА ДЯСНА ПОЛИТИКА,В ПРОДЪЛЖЕНИЕ ПОНЕ НА 10 ГОДИНИ,и страната ще придобие друг вид,и условията за правене на бизнес,ще се подобрят,а от там и доходите!
ppopov_67
Рейтинг: 815 НеутралноГЛАВБОЛГАРСТРОЙ. БРАТЪТ НА ГЛАВНИЯ АРХИТЕКТ НА СОФИЯ.
ЧЕРВЕНА МАФИЯ НАВСЯКЪДЕ.
ПАРИТЕ - В ЛИЧНИТЕ ДЖОБОВЕ И В ПАРТИЙНАТА КАСА (НА ГЕРБ ТОЯ ПЪТ).
КАКТО ПО ВРЕМЕТО НА РАЗВИТИЯ СОЦИАЛИЗЪМ.
Е, ЗАЩО СЕ ПЪНАХМЕ ДО СЕГА?
Коста Атанасов
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#17] от "Lord":
Не ми е ясно как новата кула на летище София ще помогне за развитието на икономиката. Повтарянето на мантрата " Магистралите ще доведат инвеститори" не води инвеститори,магистралите както виждаме също. Когато няма в какво да се инвестира няма защо да чакаш инвеститори.
Коста Атанасов
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#24] от "lz2":
Абсолютни глупости. Главните букви не правяттвърденията верни. Пенсионерите са и твоите, и моите родители, и родителите на хиляди други. Летището 5 години си работи със старата кула без аварии и инциденти. А 5 лева за един пенсионер са си пари.
Lord
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#26] от "kosta2":
Инвеститорите не идват не защото има магистрали, а защото след кризата лесните пари изведнъж изчезнаха. В годините преди 2009 инвестициите у нас бяха основно в спекулативните сектори и затова разликата се усети толкова съществено. Магистралите нямат нищо общо с това. Аз лично мисля че е по-добре държавните пари да отиват в инфраструктура, отколкото в пенсии и социални осигуровки.