Образователното министерство: За тоталитарния режим се учи още в прогимназията

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 761 Гневно

    Да бе, със снимки на гоце - наричан "Президентът" и червената жаба...

  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Да се внушава : " Опорна точка отиде на село да гледа лозето си и две кози и не се занимава с политика "! Ай тролчета-изроди мой, мятайте димки бясно балъка да не знае на кой свят се намира!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на Deputat 241
    Deputat 241
    Рейтинг: 2579 Неутрално

    Комунизмът трябва да се изучава задълбочено, както се изучава сродният му фашизъм, войната и концлагерите...
    Останалото е посткомунистическа демагогия.

    УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.
  4. 4 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 940 Неутрално

    За тоталитаризма и времето преди '89-та децата трябва да научават от родителите си.
    Много по-изчерпателно и достоверно е.
    Поне моите са им обяснил и то с нагледни примери от моя дядо.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  5. 5 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    А кога се учи за западната цивилизация, началото и по-точно? Би трябвало да заема цял един срок.

    Къде са уроците за римската република и след това империя с отделен урок за всяка династия императори както и за всяка провинция на която днес лежи 111 хил.кв.кметровата територия?

    Май прекалено много история сделана в СССР ни отчуждава от нашето европейско наследство.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  6. 6 Профил на Bulletproof
    Bulletproof
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Пълни глупости, бе!

    Не може нова българска история най-обстойно да се изучава в шести клас! Не бива! Питайте някоя дете или някой, който е завършил в близките 10 години училище, какво помни от историята в шести клас - НИЩО!
    Помня, че се учеше и в гимназия, но толкова бегло се разглеждаше българската история през 20-ти век, че никакъв отпечатък не остави в мен.
    Тия хора не разбират ли, че освен съдържанието, трябва да се промени и разпределението на материала по класове?

    Да не говорим, че за комунизма се отделя по точно един урок - 50 години в един урок... е, как резултатите от проучването да са по-различни?!

    най-обикновена шматка съм
  7. 7 Профил на yanne
    *****
    Неутрално

    До коментар [#5] от "Reveal":


    [quote#5:"Reveal"]Къде са уроците за римската република и след това империя с отделен урок за всяка династия императори както и за всяка провинция на която днес лежи 111 хил.кв.кметровата територия? [/quote]То така само за Рим ще учат цял срок,че и година.Все пак Рим има над 1000 години история?!

  8. 8 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Докато не се застъпи сериозно, в образованието и учебниците по история, този мракобесен режим,децата ни няма да знаят за зверствата извършени от просташкия строй. Този материял трябва да е широко застъпен в гимназията,за да остане ясен спомен за тези мрачни времена,иначе винаги ще се намират носталгици по Кореком,които ще се опитват с дезинформация да ни убеждават колко хубаво е били. Надявам се в учебника по история(не съм го виждал) е казано ясно,че КОМУНИСТИЧЕСКИЯТ РЕЖИМ Е ОБЯВЕН ЗА ПРЕСТЪПЕН

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  9. 9 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Описаното от МОН като основа е напълно достатъчно. Не бива една идеология и митология да се сменят с други, което, чини ми се, е и една от целите на кампанията.

  10. 10 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 457 Гневно

    Тази службашка лексика и високопарен стил ясно показват защо образованието от хуманен процес се превърна в административен такъв.
    "Учебните програми по история и цивилизация кореспондират с Държавните образователни изисквания по история и цивилизация и Държавните образователни изисквания по гражданско образование за прогимназиален и гимназиален етап."
    - Отбили сме си номера,толкоз.

  11. 11 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#7] от "yanne":

    Сам го написа - 1000 години. Тогава защо да е нелогично да се изучава срок, година или даже две.

    Земите ни са били част от западната цивилизация, днес сме в ЕС. Историческото наследство е общо с това на запада.

    Не може всичко за започва от 681 г с някаква си сказка и да се образоваме исторически по модел за нуждите на КПСС. Не може.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  12. 12 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 761 Неутрално

    [quote#8:"sashobal"] Този материял трябва да е широко застъпен в гимназията,за да остане ясен спомен за тези мрачни времена,иначе винаги ще се намират носталгици по Кореком,които ще се опитват с дезинформация да ни убеждават колко хубаво е били.[/quote]
    +++ Дори може да има и подходящи практически занимания...

  13. 13 Профил на kiril_chukanov
    kiril_chukanov
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Залягането в учебните програми и особено в гимназиалния курс на изучаване на историята на комунистическия режим е абсолютно задължително. Това ще даде плодове в дългосрочен план.
    При толкова ниска култура на паметта обаче лустрацията и постлустрацията на прехода представляват условие, без което реални резултати няма да бъдат постигнати и в сферата на образованието. Защото при тотално деформираното чувство за справедливост при сблъскването на младия човек с житейската философия (подкрепена от безкрайна върволица примери от практиката на държавните институции и поведенческите модели на успешни "бизнесмени" от мутро-ченгесарския "елит" "тука е така", жизненоважното иначе гражданско образование се изпразва до голяма степен от съдържание

  14. 14 Профил на kiril_chukanov
    kiril_chukanov
    Рейтинг: 652 Неутрално



    Залягането в учебните програми и особено в гимназиалния курс на изучаване на историята на комунистическия режим е абсолютно задължително. Това ще даде плодове в дългосрочен план.
    При толкова ниска култура на паметта обаче лустрацията и постлустрацията на прехода представляват условие, без което реални резултати няма да бъдат постигнати и в сферата на образованието. Защото при тотално деформираното чувство за справедливост при сблъскването на младия човек с житейската философия (подкрепена от безкрайна върволица примери от практиката на държавните институции и поведенческите модели на успешни "бизнесмени" от мутро-ченгесарския "елит" ) "тука е така", жизненоважното иначе гражданско образование се изпразва до голяма степен от съдържание.

  15. 15 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 116 Неутрално

    За тоталитарния режим се учи още в прогимназията
    За турското присъствие се учи в предучилищна възраст

    докога прах в очите на подрастващото поколение или те нямат право да знаят истинската история на страната си за да я обикнат или по лесно е да не знаят та да не им тежи когато напускат страната за да си търсят щастието необременени от отрочетата на комунистическия режим които станаха милионери но не проумяха че политика и икономика се градят със знание и човечност и зачитане на правата на народа и интересите на държавата а не на своята алчност и невежество придобито от своите родители които от край време се смятат за недосегаеми.

  16. 16 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Да очакваш от Министерство на образУванието подобрения в учебния процес с цел по-качествено образование е все едно да очакваш Министерство на транспорта да ти оправи колата като се развали.

    Казвам го като човек, участвал в процедури по одобрение на учебници и запознат с централизираната структура от съветски тип министерство-инспекторати-директори.

  17. 17 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Очаква се учениците да могат да различават демократични от недемократични действия в обществото.
    – от отговора на мин
    и
    поради това преди 9 години във втори клас сина ми получи задача:
    Напиши съчинение в смисъл : При Т Живков имаше и добри неща!
    !!!!!!

  18. 18 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 877 Весело

    Сладки времена бяха...
    И славни.
    И учене падаше!

  19. 19 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 171 Весело

    До коментар [#17] от "Alexander97":

    ...незанам дали те попитам кой идиот макар и учител може да пита такива глупости ,или дали синът ти не е бил
    на 50 години когато преди 9 години е бил във 2 клас....

  20. 20 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#15:"ahorra"]За тоталитарния режим се учи ...За турското присъствие се учи [/quote]

    Абе вие не разбрахте ли, че НИЩО не се учи? Факта, че има информация в учебниците, не значи че се учи.....Системата поощрява НеУченето, там е причината...... Все едно работник да ходи на работа, след като знае, че ще си получи заплатата и без да ходи!?

  21. 21 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#6] от "Забравила съм си червената шапчица":
    [quote#6:"Забравила съм си червената шапчица"]Не може нова българска история най-обстойно да се изучава в шести клас! [/quote]
    Освен това история на България се изучава в края на учебната година и време за нея не остава винаги.
    Със сигурност помня, че класът на сина ми изобщо не стигна до този материал.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  22. 22 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Ком....... не може да се изучава в училище задълбочено, защото синовете и внуците управляват страната под ръководството на ру...та агентура.*
    _______________________________
    *Многоточията се използват, защото Цензорите на Икономедия преследват изказванията във форума срещу Червените и АБпФК, а особено - тези срещу Русия. Парен каша духа!

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  23. 23 Профил на Velina Angelova
    Velina Angelova
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "Лелка":

    Самите учебници са в този високопарен, скучен, тезисен стил и това е причината да бъдат отблъсквани децата от предметите, които изучават!

  24. 24 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Едно поколение вече е изпуснато,а това са родителите на днешните неграмотници.

  25. 25 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    През по-голямата част от безрадостното си съществуване този режим беше по-скоро авторитарен, отколкото тоталитарен.

    В учебниците трябва поне да се споменава, че комунизмът е също такова зло, гнусно и отвратително явление, каквито са били фашизмът и националсоциализмът. За отделните му метастазни проявления в различните държави, имали нещастието да попаднат под миризливия му - и вечно съдран - ботуш... може да бъде преподавано и в гимназията.

    Свобода за Надежда Савченко!
  26. 26 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#4] от "Кирето":

    [quote#4:"Кирето"]За тоталитаризма и времето преди '89-та децата трябва да научават от родителите си.
    Много по-изчерпателно и достоверно е. [/quote]

    ОЛЕЛЕ!
    Как един източник, добре два могат изобщо да бъдат изчерпателни, че и достоверни.

    Гениална простотия.

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  27. 27 Профил на Valya Doncheva
    Valya Doncheva
    Рейтинг: 171 Неутрално

    [quote#11:"Reveal"]Земите ни са били част от западната цивилизация, днес сме в ЕС.[/quote]

    Земите ни са били завоювани от Римската империя, поробени в буквалния смисъл на думата, роби, плячка и ресурси са текли към разплуващия се Рим. Разрушена е изконната и високоразвита цивилизация на траките, в сравнение с която латинската грубее и простее.
    [quote#11:"Reveal"]Не може всичко за започва от 681 г с някаква си сказка[/quote]
    Не може, съгласен съм. Много по-ранна е българската история.

  28. 28 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 940 Любопитно

    До коментар [#26] от "Канасубиги":

    Смяташ, че не мога, при това достоверно, да им обясня каква простотия беше комсомола?
    Че не мога, също така да им обясня, защо на прадядо им са му взели всички имоти и са настанили там нискочели каскетаджии?
    За източниците, какво по достоверно от лично преживяното?
    О, свещено невежество!

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  29. 29 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#27:"gogaroga"]Много по-ранна е българската история. [/quote]

    Е да, де! Ние тук сме пуснали траките, елините, славяните и византийците, само за да им струваме сеира. Какво значение има една древна история? Дядо ти може да е бил Паганини, а ти да си негов правнук, който бърше прахта от цигулките.

  30. 30 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Тоталитарна образователна система не може да обяснява тоталитарен режим.

  31. 31 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#28:"Кирето"]защо на прадядо им са му взели всички имоти и са настанили там нискочели каскетаджии? [/quote]

    Кире, дядо ти едва ли е страдал толкова много заради имотите си. Крилата са му подрязали комунистите. До кръста. А това никога не се прощава.

  32. 32 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#31] от "dombi":

    Да, де.
    Обясни го на Канасубиги...
    За него било "гениална простотия" аз да обяснявам на децата си какво точно се е случило.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  33. 33 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#32:"Кирето"]Обясни го на Канасубиги... [/quote]

    С риск да те разочаровам, въобще не възнамерявам да си губя времето с такива скучни индивиди.

  34. 34 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#32] от "Кирето":

    Може би все пак, независимо от родовите си истории (и в нашето семейство са ставали страшни неща след 1944), независимо от богатството на запазените спомени и архивни документи в по-широката рода, не можем да предадем на децата си пълна и панорамна картина на България, само въз основа на тези данни. Една добра програма, един добре подготвен учител, който да дискутира с тях, е много важно нещо. А нашите спомени и архиви могат да бъдат една добра илюстрация, акцент, конкретен пример.

    E PLVRIBVS VNVM
  35. 35 Профил на Valya Doncheva
    Valya Doncheva
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#29] от "dombi":

    НЕ съжалявам, че се разминаваме на 180 градуса.

  36. 36 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#27:"gogaroga"]високоразвита цивилизация на траките, в сравнение с която латинската грубее и простее[/quote]

    Споко......Чети повече, прегледай артефактите от онова време....

  37. 37 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#32] от "Кирето":

    Защо изобщо трябва да обяснявам, че докато на едни са взели нещо, то други са си го поделили.
    Един дядо е бил убит, а други дядовци са неговите убийци.

    Синовете/внуците им едно и също ли ще научат?

    Твоята истина не е единствената истина. А уж се пишеш за умен...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  38. 38 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 171 Любопитно

    Това не е история, това е политика. За историята трябва да минат няколко поколения, за да се избистрят нещата. Периодът до 1944-та и комунизмът са натоварени емоционално за днешните поколения и следователно няма как да се изчистят от политиката въпреки, че влизат във формалната дефиниция за история(която е повече от 50 години назад). В никакъв случай на трябва да се набърква политиката в образованието. За съжаление това означава да се учи история до Първата Световна война.

  39. 39 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Напълно в стила на българското шикалкавене - едно време Желю написа "Фашизмът", па ние го четяхме "Сталинизмът".
    А отговорът на министерството само доказва, че там все още гъмжи от червени лелки и чичковци. Чиято основна цел е да замъгляват въпроса.
    Ако ги е страх да пишат за Гошо Тарабата, бай Вълко и хитреца от Правец, да вземат да преведат наскоро издадения в Румъния учебник. А още по-добре - да го ползват като образец и да поръчат аналогичен български.

  40. 40 Профил на Фес Deffender
    Фес Deffender
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Едно време в училище, никой не ни "научи", че Русия капитулира пред Германия през ПСВ, а Ленин е бил изпратен с влак от Германия да вдига джабала срещу монархията, учиха ни, че Цар Борис 3 е бил фашист и че Митко Палаузов е било най-безстрашното ястребинче на света и т.н. Сега, удобно за хора от миналото учебниците мълчат по някой теми, а децата ни растат в невежие за най-новата ни история. Добре е все пак, че имаме интернет - там нищо не може да се скрие.

    Definition of FOOL : Knowing the truth, seeing the truth, but still believing the lies.
  41. 41 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "демагогия"- Ключовата дума за вчерашното (може би ) и днешното (най-вече) общества. Интересно е да се знае какво е имало по време на тоталитарното общество: 1) индустрия, високопродуктивно селско стопанство;2) безплатно образование, задължително средно образование, безплатни учебници, безплатно висше образование, изключително евтини учебници, високи стипендии, добре оборудвани и поддържани студентски общежития само срещу 5 лева месечно (ток вода и парно включени в цената), студентски столове- І-ІІ и ІІІ само срещу 30 - до 50 стотинки;3) осигурено работно място по разпределение след завършване на висшето образование; 4)безплатно широко достъпно добре организирано, модерно здравеопазване и т.н, и т.н.. КАКВО НЯМАШЕ:1) нямаше мафия; 2) нямаше "бързи" кредити; 3) нямаше наркотици и наркомани - 100% СИГУРНО!!!; 4) нямаше КАЗИНА И ХАЗАРТЪТ ВЪВ ВСИЧКИТЕ МУ ФОРМИ БЕШЕ АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕН; 5) нямаше магистрални проститутки; 6) нямаше безработица; 7) нямаше пълчища от гладни, безработни пълчища от бедстващи цигански банди, които днес опустошават всичко и навсякъде; 8) нямаше такава зловеща масова престъпност и бандитизъм; 9) нямаше клошари и просяци и т.н, и т.н.

  42. 42 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 383 Неутрално

    "Образователното министерство: За тоталитарния режим се учи още в прогимназията"

    Най - добре е още в яслите.
    Вчера от същото "министерство" коментираха, че те не носили отговорност за съдържанието в учебниците!!!!
    Боже пази България!

  43. 43 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#41:"bobhunter"]2) безплатно.... безплатни...безплатно ...образование... евтини ...., високи стипендии....3) осигурено ...4)безплатно ......Тагариш, безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Номера е да имаш пари и да си плащаш, не да зависиш от "безплатно". Парите са основната движеща сила на икономиката. Другаря ви Пол Пот се беше опитал да ги игнорира.....

  44. 44 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 877 Весело

    До коментар [#41] от "bobhunter":

    [quote#41:"bobhunter"]КАКВО НЯМАШЕ:1) нямаше мафия; - Имаше комунистическа мафия, която колеше и бесеше всеки, който дръзне да я критикува....2) нямаше "бързи" кредити; - Нямаше. Чакаше се 10-15 г. за автомобил и 20-25 за жилище.3) нямаше наркотици и наркомани - 100% СИГУРНО!!! - Имаше малко морфинови наркомани и много нарко зависими от комунистическата идеология. Която се провали с гръм и трясък....; 4) нямаше КАЗИНА И ХАЗАРТЪТ ВЪВ ВСИЧКИТЕ МУ ФОРМИ БЕШЕ АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕН; - Имаше казина!!!! 5) нямаше магистрални проститутки; - Магистрални - не, но имаше проститутки, водени от ДС при другари от черна Африка...6) нямаше безработица; - Нямаше. Една електрическа крушка я завиваха....3-ма души. 7) нямаше пълчища от гладни, безработни пълчища от бедстващи цигански банди, които днес опустошават всичко и навсякъде; - Циганите при преброяването в 1948 г. са 150 000, по времето на Тато се наплодиха, ваша е вината за това.... 8) нямаше такава зловеща масова престъпност и бандитизъм; - Нищо не се пишеше за престъпността, така че не можем да сравняваме...9) нямаше клошари и просяци - Всички просеха от Бкп...[/quote]

  45. 45 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#41] от "bobhunter":

    Глупости и демагогия е вашето изказване. До лятото на 1989 живеех в България. Но и в Чехословакия не беше Бог знае каква разликата.
    По вашите точки ю
    1. индустрията беше в голямата си част застаряла морално и подфинансирана. Селското стопанство беше в разруха и пропизводителността му беше в пъти по-малка от тази на Запад.
    2. Образованието не беше безплатно - купувах си учебници и справочници още от гимназията и НЕ БЯХА евтини за тогавашните заплати.
    3. Студентските общежития гъмжаха от мравки, хлебарки и дори мишки - имах приятели студенти, та съм ходил в "Дървеница" и съм се нагледал. Храната в столовете беше евтина наяистина, но много некачествена - редовно ми разваляше стомаха, така че я избягвах.
    4. Здравеопазването също беше подфинансирано и застаряло в много отношения. Малък пример - онкологията, която ми е професия беше допотопна и то в сравнение с научните постижения на времето. Не се правеха трансплантации на органи, макар вече по Света (че дори и в бедна Чехословакия) да бяха възможни.
    Толкова за "имането". Сега за "нямането".
    1. Мафия нямаше нужда да има - с продажба на наркотици на едро си се занимаваха ченгетата, на дребно - улични дилъри пред някои столични кафенета и лекенцата на някои партийни величия.
    2. Кредити наистина почти нямаше, защото нямаше пазар в истинския смисъл. Бързите кредити са само тесен сектор и то за балъци.
    3. Наркотици и наркомани си имаше. Самият Владимир Живков друсаше като за световното. Че дори аз познавах наркомани и знаех къде бих могъл да си купя дрога, но никога не ме е теглило натам.
    4. Казина имаше - в луксозните хотели. Дори и нашите ме бяха завели и проиграхме малко пари на рулетка. Нямаше машини.
    5. Проститутки имаше колкото щеш. В Бургас баба ми ми беше забранила да си говоря със "студентките" в къщата на съседката и да взимам бонбони от тях - бях на 5-6 години и не вдявах, а каките бяха мили. После, една моя съученичка от гимназията стана проститутка на 17 години и не се стесняваше да си го каже.
    6. Безработица нямаше на хартия, но процъфтяваха синекурни длъжности.
    7. Гладни и бедни имаше. Нашето семейство, слава Богу, беше относително добре и затова помагахме на наши познати, останали без препитание. Че и ровещи в кофите за боклук съм виждал, докато живеех в България, макар и рядко.
    8. За престъпността съм съгласен - тя винаги е по-ниска в тоталитарно общество, поради голямото държавно насилие.
    9. И просяци имаше - повече ги гонеха, но си имаше.

    E PLVRIBVS VNVM
  46. 46 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 609 Неутрално

    [quote#8:"sashobal"]Този материял трябва да е широко застъпен в гимназията,за да остане ясен спомен за тези мрачни времена,иначе винаги ще се намират носталгици по Кореком,които [/quote]
    Няма да е лошо и да наблегне повечко и на българският език - за да не завършват училище неграмотни като теб.

    Не чета коментари на абонати.
  47. 47 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Комунизъм, европеизм, демократизм, ... все едно и също. Земята се върти, пролетарята бачка и се вози без пари.

  48. 48 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 116 Гневно

    Спомените избледняват, обаче бабите и дядовците не забравят да споменават пред внучетата "колко хубаво било тогава" !

  49. 49 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#6] от "Забравила съм си червената шапчица":
    Аз даже не си спомням и да се споменаваше,трябваше да си набавя информацията от други източници и се втрещих какви пропуски съм имал и съм се чудил и продължавам да се чудя как хората могат да си спомнят с носталгия за това време.

  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    А какви неща учехме ние по време на комунизма, ехее....... А какви неща ще учат бъдещите ученици за сегашното време, ехее....?

    Judjuk
  51. 51 Профил на Lilia Lang
    Lilia Lang
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Направи ли ви впечатление, че отсъства темата за комунистическите РЕПРЕСИИ? Освен това във всеки клас темите за комунизма е в края на учебната година, когато се оформя успеха и няма много време за ов материал? А и как се преподава самата тема- фактът, че темата предизвиква различни емоции и интерпретации, предоставя идеална възможност учениците самостоятелно да изследват периода и после в час да го подложат на дискусия. Но знам, уви, , че не е такъв подходът на учителите.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #