За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Коки
Рейтинг: 761 ГневноДа бе, със снимки на гоце - наричан "Президентът" и червената жаба...
oporna_to4ka
Рейтинг: 135 НеутралноДа се внушава : " Опорна точка отиде на село да гледа лозето си и две кози и не се занимава с политика "! Ай тролчета-изроди мой, мятайте димки бясно балъка да не знае на кой свят се намира!
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаDeputat 241
Рейтинг: 2579 НеутралноКомунизмът трябва да се изучава задълбочено, както се изучава сродният му фашизъм, войната и концлагерите...
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.Останалото е посткомунистическа демагогия.
Кирето
Рейтинг: 940 НеутралноЗа тоталитаризма и времето преди '89-та децата трябва да научават от родителите си.
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Много по-изчерпателно и достоверно е.
Поне моите са им обяснил и то с нагледни примери от моя дядо.
Reveal
Рейтинг: 1033 ЛюбопитноА кога се учи за западната цивилизация, началото и по-точно? Би трябвало да заема цял един срок.
"Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния градКъде са уроците за римската република и след това империя с отделен урок за всяка династия императори както и за всяка провинция на която днес лежи 111 хил.кв.кметровата територия?
Май прекалено много история сделана в СССР ни отчуждава от нашето европейско наследство.
Bulletproof
Рейтинг: 225 НеутралноПълни глупости, бе!
най-обикновена шматка съмНе може нова българска история най-обстойно да се изучава в шести клас! Не бива! Питайте някоя дете или някой, който е завършил в близките 10 години училище, какво помни от историята в шести клас - НИЩО!
Помня, че се учеше и в гимназия, но толкова бегло се разглеждаше българската история през 20-ти век, че никакъв отпечатък не остави в мен.
Тия хора не разбират ли, че освен съдържанието, трябва да се промени и разпределението на материала по класове?
Да не говорим, че за комунизма се отделя по точно един урок - 50 години в един урок... е, как резултатите от проучването да са по-различни?!
*****
НеутралноДо коментар [#5] от "Reveal":
[quote#5:"Reveal"]Къде са уроците за римската република и след това империя с отделен урок за всяка династия императори както и за всяка провинция на която днес лежи 111 хил.кв.кметровата територия? [/quote]То така само за Рим ще учат цял срок,че и година.Все пак Рим има над 1000 години история?!
sashobal
Рейтинг: 334 НеутралноДокато не се застъпи сериозно, в образованието и учебниците по история, този мракобесен режим,децата ни няма да знаят за зверствата извършени от просташкия строй. Този материял трябва да е широко застъпен в гимназията,за да остане ясен спомен за тези мрачни времена,иначе винаги ще се намират носталгици по Кореком,които ще се опитват с дезинформация да ни убеждават колко хубаво е били. Надявам се в учебника по история(не съм го виждал) е казано ясно,че КОМУНИСТИЧЕСКИЯТ РЕЖИМ Е ОБЯВЕН ЗА ПРЕСТЪПЕН
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!murttle
Рейтинг: 572 НеутралноОписаното от МОН като основа е напълно достатъчно. Не бива една идеология и митология да се сменят с други, което, чини ми се, е и една от целите на кампанията.
Лелка
Рейтинг: 457 ГневноТази службашка лексика и високопарен стил ясно показват защо образованието от хуманен процес се превърна в административен такъв.
"Учебните програми по история и цивилизация кореспондират с Държавните образователни изисквания по история и цивилизация и Държавните образователни изисквания по гражданско образование за прогимназиален и гимназиален етап."
- Отбили сме си номера,толкоз.
Reveal
Рейтинг: 1033 НеутралноДо коментар [#7] от "yanne":
"Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния градСам го написа - 1000 години. Тогава защо да е нелогично да се изучава срок, година или даже две.
Земите ни са били част от западната цивилизация, днес сме в ЕС. Историческото наследство е общо с това на запада.
Не може всичко за започва от 681 г с някаква си сказка и да се образоваме исторически по модел за нуждите на КПСС. Не може.
Коки
Рейтинг: 761 Неутрално[quote#8:"sashobal"] Този материял трябва да е широко застъпен в гимназията,за да остане ясен спомен за тези мрачни времена,иначе винаги ще се намират носталгици по Кореком,които ще се опитват с дезинформация да ни убеждават колко хубаво е били.[/quote]
+++ Дори може да има и подходящи практически занимания...
kiril_chukanov
Рейтинг: 652 НеутралноЗалягането в учебните програми и особено в гимназиалния курс на изучаване на историята на комунистическия режим е абсолютно задължително. Това ще даде плодове в дългосрочен план.
"тука е така", жизненоважното иначе гражданско образование се изпразва до голяма степен от съдържание
При толкова ниска култура на паметта обаче лустрацията и постлустрацията на прехода представляват условие, без което реални резултати няма да бъдат постигнати и в сферата на образованието. Защото при тотално деформираното чувство за справедливост при сблъскването на младия човек с житейската философия (подкрепена от безкрайна върволица примери от практиката на държавните институции и поведенческите модели на успешни "бизнесмени" от мутро-ченгесарския "елит"
kiril_chukanov
Рейтинг: 652 НеутралноЗалягането в учебните програми и особено в гимназиалния курс на изучаване на историята на комунистическия режим е абсолютно задължително. Това ще даде плодове в дългосрочен план.
При толкова ниска култура на паметта обаче лустрацията и постлустрацията на прехода представляват условие, без което реални резултати няма да бъдат постигнати и в сферата на образованието. Защото при тотално деформираното чувство за справедливост при сблъскването на младия човек с житейската философия (подкрепена от безкрайна върволица примери от практиката на държавните институции и поведенческите модели на успешни "бизнесмени" от мутро-ченгесарския "елит" ) "тука е така", жизненоважното иначе гражданско образование се изпразва до голяма степен от съдържание.
jza49480915
Рейтинг: 116 НеутралноЗа тоталитарния режим се учи още в прогимназията
За турското присъствие се учи в предучилищна възраст
докога прах в очите на подрастващото поколение или те нямат право да знаят истинската история на страната си за да я обикнат или по лесно е да не знаят та да не им тежи когато напускат страната за да си търсят щастието необременени от отрочетата на комунистическия режим които станаха милионери но не проумяха че политика и икономика се градят със знание и човечност и зачитане на правата на народа и интересите на държавата а не на своята алчност и невежество придобито от своите родители които от край време се смятат за недосегаеми.
хм
Рейтинг: 1355 НеутралноДа очакваш от Министерство на образУванието подобрения в учебния процес с цел по-качествено образование е все едно да очакваш Министерство на транспорта да ти оправи колата като се развали.
Казвам го като човек, участвал в процедури по одобрение на учебници и запознат с централизираната структура от съветски тип министерство-инспекторати-директори.
Alexander97
Рейтинг: 924 НеутралноОчаква се учениците да могат да различават демократични от недемократични действия в обществото.
!!!!!!
– от отговора на мин
и
поради това преди 9 години във втори клас сина ми получи задача:
Напиши съчинение в смисъл : При Т Живков имаше и добри неща!
dedo pepo
Рейтинг: 877 ВеселоСладки времена бяха...
И славни.
И учене падаше!
the_fat
Рейтинг: 171 ВеселоДо коментар [#17] от "Alexander97":
...незанам дали те попитам кой идиот макар и учител може да пита такива глупости ,или дали синът ти не е бил
на 50 години когато преди 9 години е бил във 2 клас....
dobrich
Рейтинг: 877 Весело[quote#15:"ahorra"]За тоталитарния режим се учи ...За турското присъствие се учи [/quote]
Абе вие не разбрахте ли, че НИЩО не се учи? Факта, че има информация в учебниците, не значи че се учи.....Системата поощрява НеУченето, там е причината...... Все едно работник да ходи на работа, след като знае, че ще си получи заплатата и без да ходи!?
Lady Zeppelin
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#6] от "Забравила съм си червената шапчица":
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.[quote#6:"Забравила съм си червената шапчица"]Не може нова българска история най-обстойно да се изучава в шести клас! [/quote]
Освен това история на България се изучава в края на учебната година и време за нея не остава винаги.
Със сигурност помня, че класът на сина ми изобщо не стигна до този материал.
Уточнител
Рейтинг: 310 НеутралноКом....... не може да се изучава в училище задълбочено, защото синовете и внуците управляват страната под ръководството на ру...та агентура.*
истината е по-важна от честта на Великая Россия_______________________________
*Многоточията се използват, защото Цензорите на Икономедия преследват изказванията във форума срещу Червените и АБпФК, а особено - тези срещу Русия. Парен каша духа!
Velina Angelova
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#10] от "Лелка":
Самите учебници са в този високопарен, скучен, тезисен стил и това е причината да бъдат отблъсквани децата от предметите, които изучават!
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноЕдно поколение вече е изпуснато,а това са родителите на днешните неграмотници.
heatseeker
Рейтинг: 1366 НеутралноПрез по-голямата част от безрадостното си съществуване този режим беше по-скоро авторитарен, отколкото тоталитарен.
Свобода за Надежда Савченко!В учебниците трябва поне да се споменава, че комунизмът е също такова зло, гнусно и отвратително явление, каквито са били фашизмът и националсоциализмът. За отделните му метастазни проявления в различните държави, имали нещастието да попаднат под миризливия му - и вечно съдран - ботуш... може да бъде преподавано и в гимназията.
Канасубиги
Рейтинг: 253 НеутралноДо коментар [#4] от "Кирето":
I don't debate. Too much Word, not enough Excel.[quote#4:"Кирето"]За тоталитаризма и времето преди '89-та децата трябва да научават от родителите си.
Много по-изчерпателно и достоверно е. [/quote]
ОЛЕЛЕ!
Как един източник, добре два могат изобщо да бъдат изчерпателни, че и достоверни.
Гениална простотия.
Valya Doncheva
Рейтинг: 171 Неутрално[quote#11:"Reveal"]Земите ни са били част от западната цивилизация, днес сме в ЕС.[/quote]
Земите ни са били завоювани от Римската империя, поробени в буквалния смисъл на думата, роби, плячка и ресурси са текли към разплуващия се Рим. Разрушена е изконната и високоразвита цивилизация на траките, в сравнение с която латинската грубее и простее.
[quote#11:"Reveal"]Не може всичко за започва от 681 г с някаква си сказка[/quote]
Не може, съгласен съм. Много по-ранна е българската история.
Кирето
Рейтинг: 940 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "Канасубиги":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Смяташ, че не мога, при това достоверно, да им обясня каква простотия беше комсомола?
Че не мога, също така да им обясня, защо на прадядо им са му взели всички имоти и са настанили там нискочели каскетаджии?
За източниците, какво по достоверно от лично преживяното?
О, свещено невежество!
otg46594191
Рейтинг: 605 Неутрално[quote#27:"gogaroga"]Много по-ранна е българската история. [/quote]
Е да, де! Ние тук сме пуснали траките, елините, славяните и византийците, само за да им струваме сеира. Какво значение има една древна история? Дядо ти може да е бил Паганини, а ти да си негов правнук, който бърше прахта от цигулките.
HAGBARD
Рейтинг: 761 НеутралноТоталитарна образователна система не може да обяснява тоталитарен режим.
otg46594191
Рейтинг: 605 Неутрално[quote#28:"Кирето"]защо на прадядо им са му взели всички имоти и са настанили там нискочели каскетаджии? [/quote]
Кире, дядо ти едва ли е страдал толкова много заради имотите си. Крилата са му подрязали комунистите. До кръста. А това никога не се прощава.
Кирето
Рейтинг: 940 НеутралноДо коментар [#31] от "dombi":
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....Да, де.
Обясни го на Канасубиги...
За него било "гениална простотия" аз да обяснявам на децата си какво точно се е случило.
otg46594191
Рейтинг: 605 Неутрално[quote#32:"Кирето"]Обясни го на Канасубиги... [/quote]
С риск да те разочаровам, въобще не възнамерявам да си губя времето с такива скучни индивиди.
PavelCZ
Рейтинг: 1230 НеутралноДо коментар [#32] от "Кирето":
E PLVRIBVS VNVMМоже би все пак, независимо от родовите си истории (и в нашето семейство са ставали страшни неща след 1944), независимо от богатството на запазените спомени и архивни документи в по-широката рода, не можем да предадем на децата си пълна и панорамна картина на България, само въз основа на тези данни. Една добра програма, един добре подготвен учител, който да дискутира с тях, е много важно нещо. А нашите спомени и архиви могат да бъдат една добра илюстрация, акцент, конкретен пример.
Valya Doncheva
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#29] от "dombi":
НЕ съжалявам, че се разминаваме на 180 градуса.
dobrich
Рейтинг: 877 Весело[quote#27:"gogaroga"]високоразвита цивилизация на траките, в сравнение с която латинската грубее и простее[/quote]
Споко......Чети повече, прегледай артефактите от онова време....
Канасубиги
Рейтинг: 253 НеутралноДо коментар [#32] от "Кирето":
I don't debate. Too much Word, not enough Excel.Защо изобщо трябва да обяснявам, че докато на едни са взели нещо, то други са си го поделили.
Един дядо е бил убит, а други дядовци са неговите убийци.
Синовете/внуците им едно и също ли ще научат?
Твоята истина не е единствената истина. А уж се пишеш за умен...
agl52316780
Рейтинг: 171 ЛюбопитноТова не е история, това е политика. За историята трябва да минат няколко поколения, за да се избистрят нещата. Периодът до 1944-та и комунизмът са натоварени емоционално за днешните поколения и следователно няма как да се изчистят от политиката въпреки, че влизат във формалната дефиниция за история(която е повече от 50 години назад). В никакъв случай на трябва да се набърква политиката в образованието. За съжаление това означава да се учи история до Първата Световна война.
ppopov_67
Рейтинг: 815 НеутралноНапълно в стила на българското шикалкавене - едно време Желю написа "Фашизмът", па ние го четяхме "Сталинизмът".
А отговорът на министерството само доказва, че там все още гъмжи от червени лелки и чичковци. Чиято основна цел е да замъгляват въпроса.
Ако ги е страх да пишат за Гошо Тарабата, бай Вълко и хитреца от Правец, да вземат да преведат наскоро издадения в Румъния учебник. А още по-добре - да го ползват като образец и да поръчат аналогичен български.
Фес Deffender
Рейтинг: 497 НеутралноЕдно време в училище, никой не ни "научи", че Русия капитулира пред Германия през ПСВ, а Ленин е бил изпратен с влак от Германия да вдига джабала срещу монархията, учиха ни, че Цар Борис 3 е бил фашист и че Митко Палаузов е било най-безстрашното ястребинче на света и т.н. Сега, удобно за хора от миналото учебниците мълчат по някой теми, а децата ни растат в невежие за най-новата ни история. Добре е все пак, че имаме интернет - там нищо не може да се скрие.
Definition of FOOL : Knowing the truth, seeing the truth, but still believing the lies.bobhunter
Рейтинг: 279 Неутрално"демагогия"- Ключовата дума за вчерашното (може би ) и днешното (най-вече) общества. Интересно е да се знае какво е имало по време на тоталитарното общество: 1) индустрия, високопродуктивно селско стопанство;2) безплатно образование, задължително средно образование, безплатни учебници, безплатно висше образование, изключително евтини учебници, високи стипендии, добре оборудвани и поддържани студентски общежития само срещу 5 лева месечно (ток вода и парно включени в цената), студентски столове- І-ІІ и ІІІ само срещу 30 - до 50 стотинки;3) осигурено работно място по разпределение след завършване на висшето образование; 4)безплатно широко достъпно добре организирано, модерно здравеопазване и т.н, и т.н.. КАКВО НЯМАШЕ:1) нямаше мафия; 2) нямаше "бързи" кредити; 3) нямаше наркотици и наркомани - 100% СИГУРНО!!!; 4) нямаше КАЗИНА И ХАЗАРТЪТ ВЪВ ВСИЧКИТЕ МУ ФОРМИ БЕШЕ АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕН; 5) нямаше магистрални проститутки; 6) нямаше безработица; 7) нямаше пълчища от гладни, безработни пълчища от бедстващи цигански банди, които днес опустошават всичко и навсякъде; 8) нямаше такава зловеща масова престъпност и бандитизъм; 9) нямаше клошари и просяци и т.н, и т.н.
subaru
Рейтинг: 383 Неутрално"Образователното министерство: За тоталитарния режим се учи още в прогимназията"
Най - добре е още в яслите.
Вчера от същото "министерство" коментираха, че те не носили отговорност за съдържанието в учебниците!!!!
Боже пази България!
dobrich
Рейтинг: 877 Весело[quote#41:"bobhunter"]2) безплатно.... безплатни...безплатно ...образование... евтини ...., високи стипендии....3) осигурено ...4)безплатно ......Тагариш, безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Номера е да имаш пари и да си плащаш, не да зависиш от "безплатно". Парите са основната движеща сила на икономиката. Другаря ви Пол Пот се беше опитал да ги игнорира.....
dobrich
Рейтинг: 877 ВеселоДо коментар [#41] от "bobhunter":
[quote#41:"bobhunter"]КАКВО НЯМАШЕ:1) нямаше мафия; - Имаше комунистическа мафия, която колеше и бесеше всеки, който дръзне да я критикува....2) нямаше "бързи" кредити; - Нямаше. Чакаше се 10-15 г. за автомобил и 20-25 за жилище.3) нямаше наркотици и наркомани - 100% СИГУРНО!!! - Имаше малко морфинови наркомани и много нарко зависими от комунистическата идеология. Която се провали с гръм и трясък....; 4) нямаше КАЗИНА И ХАЗАРТЪТ ВЪВ ВСИЧКИТЕ МУ ФОРМИ БЕШЕ АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕН; - Имаше казина!!!! 5) нямаше магистрални проститутки; - Магистрални - не, но имаше проститутки, водени от ДС при другари от черна Африка...6) нямаше безработица; - Нямаше. Една електрическа крушка я завиваха....3-ма души. 7) нямаше пълчища от гладни, безработни пълчища от бедстващи цигански банди, които днес опустошават всичко и навсякъде; - Циганите при преброяването в 1948 г. са 150 000, по времето на Тато се наплодиха, ваша е вината за това.... 8) нямаше такава зловеща масова престъпност и бандитизъм; - Нищо не се пишеше за престъпността, така че не можем да сравняваме...9) нямаше клошари и просяци - Всички просеха от Бкп...[/quote]
PavelCZ
Рейтинг: 1230 НеутралноДо коментар [#41] от "bobhunter":
E PLVRIBVS VNVMГлупости и демагогия е вашето изказване. До лятото на 1989 живеех в България. Но и в Чехословакия не беше Бог знае каква разликата.
По вашите точки ю
1. индустрията беше в голямата си част застаряла морално и подфинансирана. Селското стопанство беше в разруха и пропизводителността му беше в пъти по-малка от тази на Запад.
2. Образованието не беше безплатно - купувах си учебници и справочници още от гимназията и НЕ БЯХА евтини за тогавашните заплати.
3. Студентските общежития гъмжаха от мравки, хлебарки и дори мишки - имах приятели студенти, та съм ходил в "Дървеница" и съм се нагледал. Храната в столовете беше евтина наяистина, но много некачествена - редовно ми разваляше стомаха, така че я избягвах.
4. Здравеопазването също беше подфинансирано и застаряло в много отношения. Малък пример - онкологията, която ми е професия беше допотопна и то в сравнение с научните постижения на времето. Не се правеха трансплантации на органи, макар вече по Света (че дори и в бедна Чехословакия) да бяха възможни.
Толкова за "имането". Сега за "нямането".
1. Мафия нямаше нужда да има - с продажба на наркотици на едро си се занимаваха ченгетата, на дребно - улични дилъри пред някои столични кафенета и лекенцата на някои партийни величия.
2. Кредити наистина почти нямаше, защото нямаше пазар в истинския смисъл. Бързите кредити са само тесен сектор и то за балъци.
3. Наркотици и наркомани си имаше. Самият Владимир Живков друсаше като за световното. Че дори аз познавах наркомани и знаех къде бих могъл да си купя дрога, но никога не ме е теглило натам.
4. Казина имаше - в луксозните хотели. Дори и нашите ме бяха завели и проиграхме малко пари на рулетка. Нямаше машини.
5. Проститутки имаше колкото щеш. В Бургас баба ми ми беше забранила да си говоря със "студентките" в къщата на съседката и да взимам бонбони от тях - бях на 5-6 години и не вдявах, а каките бяха мили. После, една моя съученичка от гимназията стана проститутка на 17 години и не се стесняваше да си го каже.
6. Безработица нямаше на хартия, но процъфтяваха синекурни длъжности.
7. Гладни и бедни имаше. Нашето семейство, слава Богу, беше относително добре и затова помагахме на наши познати, останали без препитание. Че и ровещи в кофите за боклук съм виждал, докато живеех в България, макар и рядко.
8. За престъпността съм съгласен - тя винаги е по-ниска в тоталитарно общество, поради голямото държавно насилие.
9. И просяци имаше - повече ги гонеха, но си имаше.
Panda
Рейтинг: 609 Неутрално[quote#8:"sashobal"]Този материял трябва да е широко застъпен в гимназията,за да остане ясен спомен за тези мрачни времена,иначе винаги ще се намират носталгици по Кореком,които [/quote]
Не чета коментари на абонати.Няма да е лошо и да наблегне повечко и на българският език - за да не завършват училище неграмотни като теб.
Бил Тамусен
Рейтинг: 768 НеутралноКомунизъм, европеизм, демократизм, ... все едно и също. Земята се върти, пролетарята бачка и се вози без пари.
oex13531876
Рейтинг: 116 ГневноСпомените избледняват, обаче бабите и дядовците не забравят да споменават пред внучетата "колко хубаво било тогава" !
gembirdkz
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#6] от "Забравила съм си червената шапчица":
Аз даже не си спомням и да се споменаваше,трябваше да си набавя информацията от други източници и се втрещих какви пропуски съм имал и съм се чудил и продължавам да се чудя как хората могат да си спомнят с носталгия за това време.
Judjuk
Рейтинг: 2384 НеутралноА какви неща учехме ние по време на комунизма, ехее....... А какви неща ще учат бъдещите ученици за сегашното време, ехее....?
JudjukLilia Lang
Рейтинг: 8 НеутралноНаправи ли ви впечатление, че отсъства темата за комунистическите РЕПРЕСИИ? Освен това във всеки клас темите за комунизма е в края на учебната година, когато се оформя успеха и няма много време за ов материал? А и как се преподава самата тема- фактът, че темата предизвиква различни емоции и интерпретации, предоставя идеална възможност учениците самостоятелно да изследват периода и после в час да го подложат на дискусия. Но знам, уви, , че не е такъв подходът на учителите.