Повреда в релсите е причина за трагедията край Хитрино, казва собственик на цистерните

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Това е най-логичното обяснение. Дано само съдът го вземе под внимание.

  2. 2 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    Трудно е да си прокурор в нормална държава, където се работи с доказателства и наука. Къде по лесно е да раздадеш обвинения "по собствена преценка", или по нареждане отгоре.

    Червена линия, червен картон
  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Това е най-логичното обяснение. Дано само съдът го вземе под внимание.
    —цитат от коментар 1 на elevation04

    Кое, бе пиле?

    Че ако изхвърчиш на завоя с превишена скорост и пометеш къщите - то ти е виновно Пътното, че не е положило по-грапав асфалт?

    Собственикът се опитва да се измъкне. И той не отрича превишената скорост.
    От какво да се измъкне тогава? Ами - прехвърляйки или поне споделяйки вината - да се измъкне от разходите. По обезщетенията. Прехвърляйки ги на гърба на държавната "Железопътна инфраструктура". Че и за застраховката има значение.
    И ако се сетим за какви пари иде реч - без проблеми на съда може да му направят "предложение, на което не може да откаже". Особено ако собственикът си задейства и другарчетата из властта, каквито без съмнение си има.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Цялото поведение на институциите около трагедията и отцепването на района след инцидента, води до изводите ,че не много факти останаха неизвестни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#3] от "xm...":
    По-добре би било да се замислите, защо застрховката на такава опасна композиция е до колкото се споменаваше съизмерима с гражданска отговорносто на кошник н-та ръка?

  6. 6 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 768 Любопитно

    А има ли заключение на румънските и немски експерти че и при разрешената скорост, композицията, пак щеше да се обърне?

    Да разлая троловете!!
  7. 7 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Собственика си гледа интереса, но обяснението звучи логично.
    Още повече че с такава скорост са минавали неведнъж по свидетелства на жителите.
    Катастрофите се случват поради поредица от причини.
    Това че е имало проблем с стрелката не значи че се оневиняват машинистите/фирмата за това че са карали с два пъти по-висока скорост от разрешената. Ако бяха карали с нормална скорост нямаше да има експлозия най-вероятно.

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Добре де, понеже разбирам от железници, не мога да не се съглася, че на много места железния път в България е в отчайващо състояние, и въпросното место на катастрофата не е по-различно. Затова и НКЖИ непрекъснато поставя ограничения на това или онова место, отразено както със знаци, така и обсъждано по инструктажите на машнистите.
    Обаче машинистите да спят с нарочно изключени тотмани, за да не им пречат на дрямката, и да се набутат с влак с бомби в отклонение със 70 при разрешени 40 ми идва много, ама много в повече. Ако не спяха и си бяха спазили ограниченията съгласно светлинната сигнализация всичко щеше да си е мирно и тихо и влака щеше да стигне безпрепятствено до местоназначението си.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1178 Любопитно

    На много места болтовете са олабени - ама това не значи, че трябва да се кара без да се внимава !

    [email protected]
  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Мдаааа...интересна хипотеза... и наистина, освен центробежни е имало и центростремителни сили. Без участието на стрелка това е невъзможно...

  11. 11 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    Собственика си гледа интереса, но обяснението звучи логично.Още повече че с такава скорост са минавали неведнъж по свидетелства на жителите.Катастрофите се случват поради поредица от причини.
    —цитат от коментар 7 на Климент Горанов

    Логично, логично... Колко да е логично? Все едно някой години наред да си кара пиян, и накрая, като сгази човек, да обяснява "то така си карам винаги, и други карат пияни, този пресичаше извън пешеходна пътека...".
    Крайно време е правилата да започнат да се спазват, вместо да се хвърлят пари за оневиняващи експретизи, които със сигурност не отчитат амортизацията и общото лошо състояние на жп мрежата у нас.

  12. 12 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#8] от "traveler1":

    Май става дума за друго в случая - стрелката не е била заключена, езикът се е отлепил и това е предизвикало дерайлирането. Ако е така, то НКЖИ имат отговорност и то огромна. При това положение може да се дерайлира и с по-ниска скорост. Щ

  13. 13 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 62 Неутрално

    А кой собственик на Булмаркет говори, Георгиус Георгиу ли?
    Същият, който е и само номинален на концесионера в Пирин?
    Същият, за когото и премиера каза, че всички значт кой е?
    https://bivol.bg/georgius-bulmarket-fibank.html

  14. 14 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 62 Неутрално

    "Сметките на Булмаркет са изпразнени"
    https://bivol.bg/fibank-hitrino-bulmarket.html

  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    А има ли заключение на румънските и немски експерти че и при разрешената скорост, композицията, пак щеше да се обърне?
    —цитат от коментар 6 на lone_wolf

    Ъъъ ...
    Това не са "заключения", а "становища".
    При това неслучайно се споменават така ... ъъъ ... лизгаво ... експертите. Защото - сигурен съм - не са институционализирани. Т.е. това със сигурност са "свободни електрони". Които със сигурност са от бранша, но не обвързват никого. Защото има защо. Само се вгледайте, че те "експертствуват", че "може да има и такава вероятност", но дори и те избягват да заявят "твърдо" това.
    Цялата тази "експертиза" е просто сламка и "опорна точка" за защита, но не и доказателствен материал.

    И още нещо - след такава катастрофа се прави наистина подробен оглед. И колкото и да плюем нашите - за едно съм сигурен - че стрелката е гледана най-подробно и че дори ако имаше и най-малката следа за "участието и", да не говорим, ако е била незаключена - щеше да се установи още на момента и нямаше сега да го "откриват" като "вероятна възможност" според някакви си "експерти".

  16. 16 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 561 Разстроено

    Вината е на всички имащи участие в трагедията.
    И БДЖ и правителство и общината и фирмата и машинистите.
    Беззаконието, безхаберието, самонадеяността водят до подобни катастрофи!

  17. 17 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Ами НКЖИ е държавно предприятие, а държавата се управлява от безотговорни и некомпетентни калинки, сложени да цоцат и да козируват, така че изобщо не се учудвам.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  18. 18 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Мисля, че това е несериозно твърдение предвид факта, че цялата линия е под електронно наблюдение и управление. Това, което се твърди, е възможно, може би, ако стане по време на преминаване на влака, т.е., стрелката да се отключи сама в тоя момент. Това е като шестица от тотото, да уцелиш с топлийка комар в тъмна стая. В главния стрелочен пост на гарата има табло с коловозите и светлинни индикации къде какво става. Така поне беше аз като работех в БДЖ отдавна, пък и съм го виждал в американските екшъни. Сега може и да е компютъризирано, но определено е с високи технологии и защитни варианти точно за такива инциденти. Искам да кажа, че ако е имало подобен проблем, то щяха да го установят преди влакът да влезе в гарата и да го спрат на входния семафор.

  19. 19 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Ако това, което го твърди собственикът е "вярно" всички проектанти на жп. линии трябва да си скъсат дипломите.
    Хора мислете, тази линия е ПРЕСМЯТАНА от ИНЖЕНЕРИ, в цялата страна скоростта за отклонителен коловоз при този тип стрелки е 40 км./ч.!!!!
    Само в Хитрино нек'ви специЯлисти доказали, че може да е 111,5!?!?!
    Ами тогава позовавайки се на тази "експертиза" да направят скоростта за влизане в отклонителен коловоз 111км./ч.!!!!

    Имам време да питам всеки идиот.
  20. 20 Профил на milenmihailov СУПЕР
    milenmihailov
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Като малък съм си играл предостатъчно със влакчета. С това което видях като подредба на вагоните при катастрофата, версията за стрелката ми се стори достоверна. При каквато е скорост, при незаключена стрелка следва дерайлиране на композицията. Взрива не е настъпил веднага, а след време. Не искам да оневинявам никого. По принцип големите трагедии и катастрофи стават поради натрупване на няколко лоши фактора едновременно, и да се отсъди ще бъде тежка задача. Например трагедията на Титаник, не е причинена само от сблъсъка с айзберг.

  21. 21 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Тея мръсници избиха много хора и разрушиха село, но са достатъчно безочливи да се оправдават и лъжат.

  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Няма да се учудя. Превишената скорост също е фактор и не бива да се търсят извинения, но не бива и да се прикрива истината за плачевното състояние на жп инфраструктурата. Излеле едно видео след инцидента на друг влак, който минава през участъка и релсите на места просто висяха във въздуха и естествено се движеха във всички посоки когато минаваше композицията.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
  23. 23 Профил на neut СУПЕР
    neut
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Господин транспортен министър, чухте ли, разбрахте ли?

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Държава-рекетьор говори небивалици през цялото време, но засегнатия "разгласява следствена тайна"...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Така, значи сега отива на съд държавата. Да видим, кой ще е главният държавен виновник. Щото едни министри ги съдят за смешни неща, сега за толкова щети и човешки животи, кой ще е виновен.

  26. 26 Профил на gari
    gari
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "Наблюдател":

    Не знам това какво собствеността може да има с катастрофата, но Булмаркет ДМ е ЕООД с едноличен собственик Станко Станков. Което може да се види от всеки в търговския регистър. Няма нужда навсякъде да виждаме митичния кипърец.

  27. 27 Профил на bramasole СУПЕР
    bramasole
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    "...но не бива и да се прикрива истината за плачевното състояние на жп инфраструктурата. "
    Като се съгласявам с мнението Ви, привеждам друг пример - влаковата катастрофа на гара Калояновец преди 4 - 5 години. И при тази катастрофа причината е превишената скорост. Но основното доказателство за това е фалшифицирано. Нова тв направи свое разследване и показа в тв ефир, че лентата, на която се записва скоростта на влака, е различна от лентата от записващото устройство. Краят на лентата, останала в апарата, не съвпадаше с тази при вещото лице. Съдът не прие този факт и осъди пом. машиниста. И тогава, и сега държавата трябва да се пази, а истината... :(

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р
  28. 28 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 62 Неутрално

    До коментар [#26] от "gari":

    До коментар [#13] от "Наблюдател":Не знам това какво собствеността може да има с катастрофата, но Булмаркет ДМ е ЕООД с едноличен собственик Станко Станков. Което може да се види от всеки в търговския регистър. Няма нужда навсякъде да виждаме митичния кипърец.
    —цитат от коментар 26 на gari


    А делото срещу коя фирма се води?
    А взривилите се цистерни собственост ня коя фирма са?
    И да, не е Булмаркет ДМ, а “БУЛМАРКЕТ РЕЙЛ КАРГО” ЕООД на Георгиус !!!
    Към онзи момент Булмаркет ДМ няма лиценз за ЖП !!!
    https://bivol.bg/не-станко-а-стефан-трябва-да-отговаря-з.html

  29. 29 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 62 Неутрално

    До коментар [#26] от "gari":

    Биволъ:
    "#КОЙ е реалният превозвач на влака-бомба

    Не управителят на “Булмаркет ДМ” Станко Станков трябва да отговаря публично на въпросите, свързани с кървавата катастрофа, край шуменското с. Хитрино. Никоя медия досега не е потърсила истинския отговорник, според законите на Р. България, а той се казва Стефан Маринов Иванов на 57 г. от Русе. Човекът живее в обикновена панелка в русенския кв. Родина 1. Стефан Иванов няма и не е имал никакъв друг бизнес, но точно преди 2 години, на днешния ден е станал управител на новорегистрираната фирма “Булмаркет Рейл Карго” ЕООД. Фирмата е 100% собственост на станалата известна в публичното пространство “Булмаркет ДМ” ООД, която бе обявена официално за превозвач на влаковата композиция. За нея Биволъ първи и единствен засега разкри, че принадлежи на кипърското прокси на собствениците на ПИБ – Георгиус Георгиу /"

  30. 30 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 876 Любопитно

    Това че влака не би дерайлирал при 70км/ч може да се докаже. Дори и да е стрелката пак възниква въпросът защо не са дерайлирали локомотивът и първите вагони. И още по необяснимото как така се е пробила цистерната и кое е причинило взривяването на пропилена? Нещо много въпросителни се събраха всичко да се обяснява като случайна катастрофа!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  31. 31 Профил на Valentin Nikolov
    Valentin Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#12] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    Глупости.Стрелката ако не се обърне и заключи(в правилното положение) и същия този ключ ако не се постави в апарата просто не може да се даде входен сигнал на влака.Така че някои хора търсят под вола-теле само те да не са виновни.А и при скорост 90км и по-вече и при този товар по-вероятно влакът да е повредил стрелката-тя не е изчислена за такива скорости и за това има ограничение от 40км/ч.

  32. 32 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#31] от "Valentin Nikolov":

    Не ми обяснявай глупости. Какви ключове, какви апарати... Иди в някоя гара и виж колко стрелки имат заключалки или кука болт. В зависимост от радиуса на стрелката, всяка е проектирана така, че да издържи газене с по 20-30-40 км по-висока скорост.

  33. 33 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#19] от "4ort":

    Ако една стрелка е в добро състояние, няма проблем в кривата да се мине с 60 км при разрешени 40.

  34. 34 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#33] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    Ти ли го определи това?
    Ами Койчо от Койнаре може да каже, че не е проблем да мине и с 80.

    Имам време да питам всеки идиот.
  35. 35 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#34] от "4ort":

    Познавам материята за разлика от теб.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #