За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
elevation04
Рейтинг: 279 НеутралноТова е най-логичното обяснение. Дано само съдът го вземе под внимание.
Кортик
Рейтинг: 2250 НеутралноТрудно е да си прокурор в нормална държава, където се работи с доказателства и наука. Къде по лесно е да раздадеш обвинения "по собствена преценка", или по нареждане отгоре.
Червена линия, червен картонxm...
Рейтинг: 1366 НеутралноКое, бе пиле?
Че ако изхвърчиш на завоя с превишена скорост и пометеш къщите - то ти е виновно Пътното, че не е положило по-грапав асфалт?
Собственикът се опитва да се измъкне. И той не отрича превишената скорост.
От какво да се измъкне тогава? Ами - прехвърляйки или поне споделяйки вината - да се измъкне от разходите. По обезщетенията. Прехвърляйки ги на гърба на държавната "Железопътна инфраструктура". Че и за застраховката има значение.
И ако се сетим за какви пари иде реч - без проблеми на съда може да му направят "предложение, на което не може да откаже". Особено ако собственикът си задейства и другарчетата из властта, каквито без съмнение си има.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2016 НеутралноЦялото поведение на институциите около трагедията и отцепването на района след инцидента, води до изводите ,че не много факти останаха неизвестни!
Libertarianism is just anarchy for rich peopletelqk
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#3] от "xm...":
По-добре би било да се замислите, защо застрховката на такава опасна композиция е до колкото се споменаваше съизмерима с гражданска отговорносто на кошник н-та ръка?
lone wolf
Рейтинг: 768 ЛюбопитноА има ли заключение на румънските и немски експерти че и при разрешената скорост, композицията, пак щеше да се обърне?
Да разлая троловете!!Климент Горанов
Рейтинг: 1177 НеутралноСобственика си гледа интереса, но обяснението звучи логично.
Още повече че с такава скорост са минавали неведнъж по свидетелства на жителите.
Катастрофите се случват поради поредица от причини.
Това че е имало проблем с стрелката не значи че се оневиняват машинистите/фирмата за това че са карали с два пъти по-висока скорост от разрешената. Ако бяха карали с нормална скорост нямаше да има експлозия най-вероятно.
traveler1
Рейтинг: 920 НеутралноДобре де, понеже разбирам от железници, не мога да не се съглася, че на много места железния път в България е в отчайващо състояние, и въпросното место на катастрофата не е по-различно. Затова и НКЖИ непрекъснато поставя ограничения на това или онова место, отразено както със знаци, така и обсъждано по инструктажите на машнистите.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВООбаче машинистите да спят с нарочно изключени тотмани, за да не им пречат на дрямката, и да се набутат с влак с бомби в отклонение със 70 при разрешени 40 ми идва много, ама много в повече. Ако не спяха и си бяха спазили ограниченията съгласно светлинната сигнализация всичко щеше да си е мирно и тихо и влака щеше да стигне безпрепятствено до местоназначението си.
karabastun
Рейтинг: 1178 ЛюбопитноНа много места болтовете са олабени - ама това не значи, че трябва да се кара без да се внимава !
[email protected]Велков
Рейтинг: 1366 НеутралноМдаааа...интересна хипотеза... и наистина, освен центробежни е имало и центростремителни сили. Без участието на стрелка това е невъзможно...
Yotce
Рейтинг: 1498 НеутралноЛогично, логично... Колко да е логично? Все едно някой години наред да си кара пиян, и накрая, като сгази човек, да обяснява "то така си карам винаги, и други карат пияни, този пресичаше извън пешеходна пътека...".
Крайно време е правилата да започнат да се спазват, вместо да се хвърлят пари за оневиняващи експретизи, които със сигурност не отчитат амортизацията и общото лошо състояние на жп мрежата у нас.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#8] от "traveler1":
Май става дума за друго в случая - стрелката не е била заключена, езикът се е отлепил и това е предизвикало дерайлирането. Ако е така, то НКЖИ имат отговорност и то огромна. При това положение може да се дерайлира и с по-ниска скорост. Щ
Наблюдател
Рейтинг: 62 НеутралноА кой собственик на Булмаркет говори, Георгиус Георгиу ли?
Същият, който е и само номинален на концесионера в Пирин?
Същият, за когото и премиера каза, че всички значт кой е?
https://bivol.bg/georgius-bulmarket-fibank.html
Наблюдател
Рейтинг: 62 Неутрално"Сметките на Булмаркет са изпразнени"
https://bivol.bg/fibank-hitrino-bulmarket.html
xm...
Рейтинг: 1366 НеутралноЪъъ ...
Това не са "заключения", а "становища".
При това неслучайно се споменават така ... ъъъ ... лизгаво ... експертите. Защото - сигурен съм - не са институционализирани. Т.е. това със сигурност са "свободни електрони". Които със сигурност са от бранша, но не обвързват никого. Защото има защо. Само се вгледайте, че те "експертствуват", че "може да има и такава вероятност", но дори и те избягват да заявят "твърдо" това.
Цялата тази "експертиза" е просто сламка и "опорна точка" за защита, но не и доказателствен материал.
И още нещо - след такава катастрофа се прави наистина подробен оглед. И колкото и да плюем нашите - за едно съм сигурен - че стрелката е гледана най-подробно и че дори ако имаше и най-малката следа за "участието и", да не говорим, ако е била незаключена - щеше да се установи още на момента и нямаше сега да го "откриват" като "вероятна възможност" според някакви си "експерти".
antikvarno
Рейтинг: 561 РазстроеноВината е на всички имащи участие в трагедията.
И БДЖ и правителство и общината и фирмата и машинистите.
Беззаконието, безхаберието, самонадеяността водят до подобни катастрофи!
Свинчуга
Рейтинг: 1135 НеутралноАми НКЖИ е държавно предприятие, а държавата се управлява от безотговорни и некомпетентни калинки, сложени да цоцат и да козируват, така че изобщо не се учудвам.
Обичам да грухтя и плюскам.man_un
Рейтинг: 707 НеутралноМисля, че това е несериозно твърдение предвид факта, че цялата линия е под електронно наблюдение и управление. Това, което се твърди, е възможно, може би, ако стане по време на преминаване на влака, т.е., стрелката да се отключи сама в тоя момент. Това е като шестица от тотото, да уцелиш с топлийка комар в тъмна стая. В главния стрелочен пост на гарата има табло с коловозите и светлинни индикации къде какво става. Така поне беше аз като работех в БДЖ отдавна, пък и съм го виждал в американските екшъни. Сега може и да е компютъризирано, но определено е с високи технологии и защитни варианти точно за такива инциденти. Искам да кажа, че ако е имало подобен проблем, то щяха да го установят преди влакът да влезе в гарата и да го спрат на входния семафор.
4ort
Рейтинг: 116 НеутралноАко това, което го твърди собственикът е "вярно" всички проектанти на жп. линии трябва да си скъсат дипломите.
Имам време да питам всеки идиот.Хора мислете, тази линия е ПРЕСМЯТАНА от ИНЖЕНЕРИ, в цялата страна скоростта за отклонителен коловоз при този тип стрелки е 40 км./ч.!!!!
Само в Хитрино нек'ви специЯлисти доказали, че може да е 111,5!?!?!
Ами тогава позовавайки се на тази "експертиза" да направят скоростта за влизане в отклонителен коловоз 111км./ч.!!!!
milenmihailov
Рейтинг: 643 НеутралноКато малък съм си играл предостатъчно със влакчета. С това което видях като подредба на вагоните при катастрофата, версията за стрелката ми се стори достоверна. При каквато е скорост, при незаключена стрелка следва дерайлиране на композицията. Взрива не е настъпил веднага, а след време. Не искам да оневинявам никого. По принцип големите трагедии и катастрофи стават поради натрупване на няколко лоши фактора едновременно, и да се отсъди ще бъде тежка задача. Например трагедията на Титаник, не е причинена само от сблъсъка с айзберг.
Дундурук
Рейтинг: 116 НеутралноТея мръсници избиха много хора и разрушиха село, но са достатъчно безочливи да се оправдават и лъжат.
deutschwagen
Рейтинг: 865 НеутралноНяма да се учудя. Превишената скорост също е фактор и не бива да се търсят извинения, но не бива и да се прикрива истината за плачевното състояние на жп инфраструктурата. Излеле едно видео след инцидента на друг влак, който минава през участъка и релсите на места просто висяха във въздуха и естествено се движеха във всички посоки когато минаваше композицията.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨neut
Рейтинг: 171 НеутралноГосподин транспортен министър, чухте ли, разбрахте ли?
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restpenetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноДържава-рекетьор говори небивалици през цялото време, но засегнатия "разгласява следствена тайна"...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertРоси
Рейтинг: 5672 НеутралноТака, значи сега отива на съд държавата. Да видим, кой ще е главният държавен виновник. Щото едни министри ги съдят за смешни неща, сега за толкова щети и човешки животи, кой ще е виновен.
gari
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Наблюдател":
Не знам това какво собствеността може да има с катастрофата, но Булмаркет ДМ е ЕООД с едноличен собственик Станко Станков. Което може да се види от всеки в търговския регистър. Няма нужда навсякъде да виждаме митичния кипърец.
bramasole
Рейтинг: 2362 НеутралноДо коментар [#22] от "deutschwagen":
"На народите с къса памет преходите са им много дълги.." Тони Филипов, Д-р"...но не бива и да се прикрива истината за плачевното състояние на жп инфраструктурата. "
Като се съгласявам с мнението Ви, привеждам друг пример - влаковата катастрофа на гара Калояновец преди 4 - 5 години. И при тази катастрофа причината е превишената скорост. Но основното доказателство за това е фалшифицирано. Нова тв направи свое разследване и показа в тв ефир, че лентата, на която се записва скоростта на влака, е различна от лентата от записващото устройство. Краят на лентата, останала в апарата, не съвпадаше с тази при вещото лице. Съдът не прие този факт и осъди пом. машиниста. И тогава, и сега държавата трябва да се пази, а истината... :(
Наблюдател
Рейтинг: 62 НеутралноДо коментар [#26] от "gari":
А делото срещу коя фирма се води?
А взривилите се цистерни собственост ня коя фирма са?
И да, не е Булмаркет ДМ, а “БУЛМАРКЕТ РЕЙЛ КАРГО” ЕООД на Георгиус !!!
Към онзи момент Булмаркет ДМ няма лиценз за ЖП !!!
https://bivol.bg/не-станко-а-стефан-трябва-да-отговаря-з.html
Наблюдател
Рейтинг: 62 НеутралноДо коментар [#26] от "gari":
Биволъ:
"#КОЙ е реалният превозвач на влака-бомба
Не управителят на “Булмаркет ДМ” Станко Станков трябва да отговаря публично на въпросите, свързани с кървавата катастрофа, край шуменското с. Хитрино. Никоя медия досега не е потърсила истинския отговорник, според законите на Р. България, а той се казва Стефан Маринов Иванов на 57 г. от Русе. Човекът живее в обикновена панелка в русенския кв. Родина 1. Стефан Иванов няма и не е имал никакъв друг бизнес, но точно преди 2 години, на днешния ден е станал управител на новорегистрираната фирма “Булмаркет Рейл Карго” ЕООД. Фирмата е 100% собственост на станалата известна в публичното пространство “Булмаркет ДМ” ООД, която бе обявена официално за превозвач на влаковата композиция. За нея Биволъ първи и единствен засега разкри, че принадлежи на кипърското прокси на собствениците на ПИБ – Георгиус Георгиу /"
Julian Mall
Рейтинг: 876 ЛюбопитноТова че влака не би дерайлирал при 70км/ч може да се докаже. Дори и да е стрелката пак възниква въпросът защо не са дерайлирали локомотивът и първите вагони. И още по необяснимото как така се е пробила цистерната и кое е причинило взривяването на пропилена? Нещо много въпросителни се събраха всичко да се обяснява като случайна катастрофа!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоValentin Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#12] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
Глупости.Стрелката ако не се обърне и заключи(в правилното положение) и същия този ключ ако не се постави в апарата просто не може да се даде входен сигнал на влака.Така че някои хора търсят под вола-теле само те да не са виновни.А и при скорост 90км и по-вече и при този товар по-вероятно влакът да е повредил стрелката-тя не е изчислена за такива скорости и за това има ограничение от 40км/ч.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#31] от "Valentin Nikolov":
Не ми обяснявай глупости. Какви ключове, какви апарати... Иди в някоя гара и виж колко стрелки имат заключалки или кука болт. В зависимост от радиуса на стрелката, всяка е проектирана така, че да издържи газене с по 20-30-40 км по-висока скорост.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#19] от "4ort":
Ако една стрелка е в добро състояние, няма проблем в кривата да се мине с 60 км при разрешени 40.
4ort
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#33] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":
Имам време да питам всеки идиот.Ти ли го определи това?
Ами Койчо от Койнаре може да каже, че не е проблем да мине и с 80.
Големи яйца:)
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#34] от "4ort":
Познавам материята за разлика от теб.