За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
442
Рейтинг: 544 НеутралноИ на финала, ... който си има ора си почва баровска работа, другите на самолеДа и айдеее. После, ми нЕмало матрял, ми нЕма, щото го изгОнИхте.
tokkay
Рейтинг: 523 НеутралноРазходите за образование са и дългосрочна инвестиция.
No Pain No Gainkesh
Рейтинг: 1366 Весело.........образованието е най- СТАБИЛНАТА ИНВЕСТИЦИЯ.........предвид и крещящата нужда от квалифицирани КАДРИ ще става още по-доходоносна и РЕНТАБИЛНА......!!!!!!..... на "чорбаджиите" нема кой да им съсдава ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ и с голяма НЕОХОТА са РАЗВЪРЗАЛИ КЕСИИТЕ........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...potrebitel3
Рейтинг: 225 НеутралноЗнанията са капитал.
Ако държавата се развива нормално и хората работят и живеят в нея няма нужда от такива механизми, образованието трябва да е безплатно и достъпно в разумен изчислен брой, с критерии - успех на изпитите.
Ако държавата не цени образованието и се подиграва с гражданите си, тогава няма значение механизма на организиарне на тази дейност.
Държавата у нас цени образованиеот точно толкова колкото си цени човешкото достойнство, златото, цветните метали и т.н. Т.е. никак.
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноРазликата е в това какви са приоритетите. За българското правителство приоритет е санирането - 2 х 1 милиард безвъздмезно за строители, срещу 14 милиона възмездно за знание :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertРоси
Рейтинг: 5672 НеутралноНяма смисъл да се хвърлят пари за съмнителни университети и специалности, за които няма реализация на завършилите.
popovski31
Рейтинг: 1205 НеутралноАз си мисля, че в България, да си финансираш образованието не е основният проблем. Основните проблеми са броят на университетите, големият брой студенти, начина на финансиране на ВУЗ-овете, "бутането" на откровенни кретени, за да се получи субсидията за тях, обезсърчени преподаватели. Това, което е необходимо, е, радикална реформа! Но за жалост, липсва желание за такава, както от страна на държавата, така и от страна на самата система.
ЙЕИ
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Там където се прилага твоята максима НЯМА пари. Така се назначават държавните служители.
Там където се вадят пари се изисква да можеш и да знаеш. В програмиранетя НЯМА кой друг да ти напише програмката - трябва да мислиш и да съобразяваш. И с преписване на става
ЙЕИ
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#4] от "potrebitel3":
Когато образованието е БЕЗПЛАТНО.
Хората които образоват нямат стимул да предлагат по високо качество. като ги питаш що си претупват работата отговарят на студентите - ВИЕ да не би да плащате нещо та да имате право да изисквате.
Хората които получават безплатно образование, НЕ ГО ЦЕНЯТ. Вместо да учат те се занимават с хиляди други нещо, щото те за тва образование и грош не са платили.
Хората които го използват след получаването на необходимите им знания си бият камшика и отиват да работят където им плащат най много. И излиза че бедна държава като нашата финансира богатите държави - пращайки им готово обучени, лекари, стоматолози, инжинери, програмисти, т.н.
Затова трябва да е като в някои страни на запад. Получаваш държавна стипендия в зависимост от резултатите си на държавните зрелостни изпити. Сключваш договор да работиш и плащаш осигуровка в България за 10 години ИЛИ да изплатиш въпросната стипендия с лихвите ако напуснеш страната.
Ти като знаеш че плащаш сметката ще можеш да изискваш. Тогава и голяма част от университетите сами ще изчезнат, щом не дават изискуемия от клиента продукт(образование)
potrebitel3
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#9] от "ЙЕИ":
Не е съвсем вярно, но не възразявам да има подобна обратна връзка. То е въпрос на възпитание отрано.
А в момента не е безплатно в нужния смисъл дори до 16 години, и още отрано вместо да се съсредоточат в самото учене и знания, децата и родителите са вкарвани в безобразни схеми за класирания и оценявания и пътувания до училища, като се игнорира развитието в района и не се изгражда общност.
Да сте чули за училище в което (без да е английска гимназия) се изучава спокойно английски и се гарантира усвояване от учениците? Та това е просто език!!!
Не!
Но сте чували за училище без насилие и джендър стереотипи!?
А спрямо броя часове за английски в 1989 г 260 (7-11 клас) се е увеличил до 900 + безброй възможности - интернет и др. (2-11 клас след 1989), но резултати пак няма без курсове и стотици уроци!
Ученик(чка) усвоила англисйки на курсове и станал директор на училище твърде често пуска частни форми с английски да организирт курсове, т.е. прави не наученото в училище и университета, а това на което него/нея са "научили" извън учебно заведение. Кога за последно сме чували за някакви нови методи на това важно и не чак толкова сложно нещо в обикновено училище? Езикът е само пример, с повечето е така.
potrebitel3
Рейтинг: 225 НеутралноА трябва да има и други критерии за оценка на учители до 16 г. за неусвояване на базови знания от деца.
Не оценки на база 100 единици и колко не им достигат до 100, както е сега - изпитват учениците и те представят знанията от частни курсове за резултат на учътелите.
Явяването на изпит е личен върпос и не е задача на учителя в училище! Това е заинтересованост и възпитание на мотивация без да я натрапваш на останалите.
Трябва да има и втора компонента: минимален кръг задължиелни знания (50% от програмата), които децата трябва да постигат и липсата им да води до преглед на знанията и уменията на учителя да работи с деца.
Fred
Рейтинг: 551 НеутралноИ след финансираното от нашите пари следване заминава директно за Германия. Т.е. бедната България финансира богатите.
Нещо трябва да се измисли за да се отнасят по-отговорно студенти и родители към следването и изборът на специалност, да не е просто 5 годишно Долче Вита по баровете и дискотеките в Студентски град. И един от начините е този, да вади пари от джобът си, към собствените си пари хората се отнасят много по-грижливо отколкото към чуждите.
А за да не стават заемите непосилно робство могат да се измислят облекчения и опрощавания - за раждане на малко дете /демографската криза/, за оставане в България примерно 10 години, за работа в малки населени места и непопулярни специалности... много неща могат да се измислят.
Отработва такива задължения и готово, заемът опростен. Търка столовете в някоя канцелария, не само заем но и по-високи лихви към него. Така се управлява, чрез интереса не с тъпа администрация.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
historama
Рейтинг: 659 НеутралноЗабравете за висше образование в България.
Не си губете времето, и парите.