Този голям разход - вариантите за финансиране на висше образование

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 544 Неутрално

    И на финала, ... който си има ора си почва баровска работа, другите на самолеДа и айдеее. После, ми нЕмало матрял, ми нЕма, щото го изгОнИхте.

  2. 2 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Разходите за образование са и дългосрочна инвестиция.

    No Pain No Gain
  3. 3 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1366 Весело

    .........образованието е най- СТАБИЛНАТА ИНВЕСТИЦИЯ.........предвид и крещящата нужда от квалифицирани КАДРИ ще става още по-доходоносна и РЕНТАБИЛНА......!!!!!!..... на "чорбаджиите" нема кой да им съсдава ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ и с голяма НЕОХОТА са РАЗВЪРЗАЛИ КЕСИИТЕ........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  4. 4 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Знанията са капитал.

    Ако държавата се развива нормално и хората работят и живеят в нея няма нужда от такива механизми, образованието трябва да е безплатно и достъпно в разумен изчислен брой, с критерии - успех на изпитите.

    Ако държавата не цени образованието и се подиграва с гражданите си, тогава няма значение механизма на организиарне на тази дейност.

    Държавата у нас цени образованиеот точно толкова колкото си цени човешкото достойнство, златото, цветните метали и т.н. Т.е. никак.

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Разликата е в това какви са приоритетите. За българското правителство приоритет е санирането - 2 х 1 милиард безвъздмезно за строители, срещу 14 милиона възмездно за знание :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Няма смисъл да се хвърлят пари за съмнителни университети и специалности, за които няма реализация на завършилите.

  7. 7 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Аз си мисля, че в България, да си финансираш образованието не е основният проблем. Основните проблеми са броят на университетите, големият брой студенти, начина на финансиране на ВУЗ-овете, "бутането" на откровенни кретени, за да се получи субсидията за тях, обезсърчени преподаватели. Това, което е необходимо, е, радикална реформа! Но за жалост, липсва желание за такава, както от страна на държавата, така и от страна на самата система.


  8. 8 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Там където се прилага твоята максима НЯМА пари. Така се назначават държавните служители.
    Там където се вадят пари се изисква да можеш и да знаеш. В програмиранетя НЯМА кой друг да ти напише програмката - трябва да мислиш и да съобразяваш. И с преписване на става

  9. 9 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#4] от "potrebitel3":

    Когато образованието е БЕЗПЛАТНО.
    Хората които образоват нямат стимул да предлагат по високо качество. като ги питаш що си претупват работата отговарят на студентите - ВИЕ да не би да плащате нещо та да имате право да изисквате.
    Хората които получават безплатно образование, НЕ ГО ЦЕНЯТ. Вместо да учат те се занимават с хиляди други нещо, щото те за тва образование и грош не са платили.
    Хората които го използват след получаването на необходимите им знания си бият камшика и отиват да работят където им плащат най много. И излиза че бедна държава като нашата финансира богатите държави - пращайки им готово обучени, лекари, стоматолози, инжинери, програмисти, т.н.

    Затова трябва да е като в някои страни на запад. Получаваш държавна стипендия в зависимост от резултатите си на държавните зрелостни изпити. Сключваш договор да работиш и плащаш осигуровка в България за 10 години ИЛИ да изплатиш въпросната стипендия с лихвите ако напуснеш страната.
    Ти като знаеш че плащаш сметката ще можеш да изискваш. Тогава и голяма част от университетите сами ще изчезнат, щом не дават изискуемия от клиента продукт(образование)

  10. 10 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#9] от "ЙЕИ":

    Не е съвсем вярно, но не възразявам да има подобна обратна връзка. То е въпрос на възпитание отрано.

    А в момента не е безплатно в нужния смисъл дори до 16 години, и още отрано вместо да се съсредоточат в самото учене и знания, децата и родителите са вкарвани в безобразни схеми за класирания и оценявания и пътувания до училища, като се игнорира развитието в района и не се изгражда общност.

    Да сте чули за училище в което (без да е английска гимназия) се изучава спокойно английски и се гарантира усвояване от учениците? Та това е просто език!!!
    Не!
    Но сте чували за училище без насилие и джендър стереотипи!?
    А спрямо броя часове за английски в 1989 г 260 (7-11 клас) се е увеличил до 900 + безброй възможности - интернет и др. (2-11 клас след 1989), но резултати пак няма без курсове и стотици уроци!
    Ученик(чка) усвоила англисйки на курсове и станал директор на училище твърде често пуска частни форми с английски да организирт курсове, т.е. прави не наученото в училище и университета, а това на което него/нея са "научили" извън учебно заведение. Кога за последно сме чували за някакви нови методи на това важно и не чак толкова сложно нещо в обикновено училище? Езикът е само пример, с повечето е така.


  11. 11 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    А трябва да има и други критерии за оценка на учители до 16 г. за неусвояване на базови знания от деца.

    Не оценки на база 100 единици и колко не им достигат до 100, както е сега - изпитват учениците и те представят знанията от частни курсове за резултат на учътелите.

    Явяването на изпит е личен върпос и не е задача на учителя в училище! Това е заинтересованост и възпитание на мотивация без да я натрапваш на останалите.

    Трябва да има и втора компонента: минимален кръг задължиелни знания (50% от програмата), които децата трябва да постигат и липсата им да води до преглед на знанията и уменията на учителя да работи с деца.

  12. 12 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Знанията са капитал.Ако държавата се развива нормално и хората работят и живеят в нея няма нужда от такива механизми, образованието трябва да е безплатно и достъпно в разумен изчислен брой, с критерии - успех на изпитите.
    —цитат от коментар 4 на potrebitel3

    И след финансираното от нашите пари следване заминава директно за Германия. Т.е. бедната България финансира богатите.

    Нещо трябва да се измисли за да се отнасят по-отговорно студенти и родители към следването и изборът на специалност, да не е просто 5 годишно Долче Вита по баровете и дискотеките в Студентски град. И един от начините е този, да вади пари от джобът си, към собствените си пари хората се отнасят много по-грижливо отколкото към чуждите.

    А за да не стават заемите непосилно робство могат да се измислят облекчения и опрощавания - за раждане на малко дете /демографската криза/, за оставане в България примерно 10 години, за работа в малки населени места и непопулярни специалности... много неща могат да се измислят.

    Отработва такива задължения и готово, заемът опростен. Търка столовете в някоя канцелария, не само заем но и по-високи лихви към него. Така се управлява, чрез интереса не с тъпа администрация.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Забравете за висше образование в България.
    Не си губете времето, и парите.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #