За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноКойто владее кораба носи отговорност после за щетите.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нашите много да внимават какво правят.
дерибеев
Рейтинг: 1412 НеутралноВсичко описано някаква тъпа сценка ли е? Трябваше месец да се вдене какво гласи морското право в такъв случай и кой е получател на товара?
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васМондиана
Рейтинг: 444 НеутралноПо-рано някой заяви, че превозваният тор бил забранен в ЕС. Сега какво се оказва - че не е забранен или че нашият купувач е в нарушение?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2016 НеутралноБезхаберието е пълно! Турците на вахта пияни ли са били?
Libertarianism is just anarchy for rich peoplekeen
Рейтинг: 855 НеутралноКарбамид се слага и в дизела като "Ад блу".
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.И карбамидът също е азотен тор.
schwimmwagen
Рейтинг: 832 НеутралноДо коментар [#2] от "дерибеев":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Нелепо, почти като в комикс за Готъм сити. Някакви елементарни неща ,дето требваше да са ясни още на втория ден, се спускат на час по лъжичка, с гръм и трясък.
hrx16647690
Рейтинг: 8 НеутралноПреди Иван Костов да направи крадливата си приватизация, България изнасяше изкуствени торове. Сега внасяме.
Още дълго ще понасяме щетите от Костовото управление!
pet fire
Рейтинг: 3007 НеутралноО-па пак сме намесени в далаверата
keen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#2] от "дерибеев":
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.- Екипажът се криеше и не даваше интервюта. Сега са ги разпитали и е станало ясно.
А получателят защо си е траел досега, това е загадка.
Wornoxmaniak
Рейтинг: 317 НеутралноОлицетворение на Румен Радевото управление в целия му блясък.
Wornoxmaniakblueberry1
Рейтинг: 8 НеутралноНа 20-я ден ли се е установило кой е крайния получател? Браво! При това български краен получател. Той иска ли си товара, независимо в какво състояние, или не?
дерибеев
Рейтинг: 1412 НеутралноДо коментар [#9] от "keen":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васТоест влиза товар в наши води и никой не знае какво/за кого кара?
Joro Metala
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "hrx16647690":
Мноо си т....п. За суровини да си чувал/а... Аре земи си сега копейките за коментара и бегай!
keen
Рейтинг: 855 НеутралноДо коментар [#12] от "дерибеев":
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.Изказах хипотеза. Може да не съм прав.
Joro Metala
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "blueberry1":
Той може да е получател, но все още нищо не е получил т.е. ще си получи застраховката. А и никаква отговорност към товара няма до момента в който не е в негово владение.
Араламбене му е майката
Рейтинг: 8 Любопитно"Агрополихим е водещ производител на азотни торове в Югоизточна Европа и лидер в производството на фосфорни торове на Балканския полуостров."
Това е от сайта на фабриката. Някой ще зададе ли въпроса за какъв дявол му е на лидера в производството на азотни торове да внася азотни торове?
hrx16647690
Рейтинг: 8 НеутралноПо-вероятно е да са били уморени.
Чорбаджията им за да печели повече е намалил персонала до 9 човека.
Хората сигурно са работели по 12-15 часа.
До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
hamiltonf
Рейтинг: 3823 Неутрално"От компанията, която произвежда азотни торове, по-късно уточниха, че няма регламент, който да указва задължително опаковане на карбамида при транспортирането му. Подобно условие съществувало само за азотните торове..."?!
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБАйде бе!? В т. 14.7. тук какво пише https://www.carlroth.com/medias/SDB-7638-BG-BG.pdf?context=bWFzdGVyfHNlY3VyaXR5RGF0YXNoZWV0c3wyNDgxODV8YXBwbGljYXRpb24vcGRmfHNlY3VyaXR5RGF0YXNoZWV0cy9oODQvaGY4Lzg5Njg3OTE2ODcxOTgucGRmfGYzMzlmYzNhZDRiZDA4ODNmNzMwODJjODdhMmYyZDI5M2MyNzVlYzIyMzlkY2QzNzI1ZWM1OWEwN2YxYjdkMmM
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
helemong
Рейтинг: 8 НеутралноКакви са тези глупости "неутрални води". Няма такъв термин в международното морско право. Има вътрешни води, териториално море, прилежаща зона, изключителна икономическа зона и открито море. Или в това министерство и морска администрация са останали само неуки или журналистите си измислят. Що за абсурд е написан в статията. Ако този корабособственик никога не обяви "abandon" тези останки от кораб остават ничии завинаги.
Atanas Ya
Рейтинг: 22 НеутралноТоя кокошарник е колкото разходите и ремонта.
Ама,и да остане там не е работа.
sortero
Рейтинг: 225 НеутралноУсловието на доставка за нас е CFR и сме потърпевши от събитията." (“Агрополихим”), липсва застраховка (CIF)
Камен
Рейтинг: 894 НеутралноНе е баш тъй, желязото последната година много се качи, $400 на тон е за скрап.
Но ние няма къде да го рециклираме, най-близкият двор за разфасоване е в Турция, трябва да се изтегли дотам.
Производсвтото на торове е дейност със сравнително ниска добавена стойност, да не кажа почти никаква. Стандартизирано е до безкрай, печелят само най-големите производители с икономии от мащаба, и то само където има евтина суровина, тоест природен газ. Стандартна химическа реакция, линиите са автоматизирани, влиза газ, излиза тор. Конкурираш се с OCI, Yara, и другите световни лидери, които имат огромни заводи и достъп до евтин газ, имат заводи в Катар и другаде по близкия изток.
Едно време по соц-а може да е било рентабилно, когато СССР е давал евтин газ, сега конюнктурата е друга.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 8 НеутралноЕ хайде сега и ти, почтените са заети с чегъртане, което отнема целото им време и умствен капацитет, ти искаш да седнат да четат некво си морско право.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 8 ВеселоВсъщност корабът не е уцелил Варненския канал с некви си педесетина мили...
realguru
Рейтинг: 1425 НеутралноИ каква точно е ролята на крайния получател на товара, че нещо не намират връзка между заглавието и статията. :)
Или искат да внушат че те са виновни щото ако не били поръчали стоката, кораба нямаше да се блъсне.
csk58610335
Рейтинг: 8 НеутралноТози тор е най-използвания по цял свят. Освен за директно торене се ползва и като суровина за други торове. По море се води само в насипно състояние и то презокеански огромни кораби. Това не е амониев нитрат и не гърми при никакви обстоятелства. Доколкото знам Агрополихим го ползват като суровина за производство на различни торове и постоянно внасят отвсякъде. Сигурно има застраховка на товара, но наистина и те са потърпевши чисто финансово защото ще имат пропуснати ползи, иначе естествено те нямат никаква вина, че турците са се напили и са омотали курса към Варна
csk58610335
Рейтинг: 8 НеутралноТози тор е най-използвания по цял свят. Освен за директно торене се ползва и като суровина за други торове. По море се води само в насипно състояние и то презокеански огромни кораби. Това не е амониев нитрат и не гърми при никакви обстоятелства. Доколкото знам Агрополихим го ползват като суровина за производство на различни торове и постоянно внасят отвсякъде. Сигурно има застраховка на товара, но наистина и те са потърпевши чисто финансово защото ще имат пропуснати ползи, иначе естествено те нямат никаква вина, че турците са се напили и са омотали курса към Варна
Julian Mall
Рейтинг: 876 Разстроено"българската държава няма интерес да придобие собственост върху кораба и товара му
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоуточниха от пресцентъра на транспортното министерство."
Ами разбира се нашият интерес е да спасим кораба, екипажа и товара му за наша сметка а след това след това да изплатим обезщетение на собственика за преживеният стрес от забавените ни действия по спасяването му.
Мария Янкова
Рейтинг: 652 НеутралноИстината е в Кутията на Пандора.
Go Go
Рейтинг: 8 ЛюбопитноВъпрос с понижена трудност: Защо корабето превозва карбамид в насипно състояние? Защото така е поръчано (по-евтино) или продавачът малко е забравил да го пакетира?
73! Go GoЕто я и точката в цитирания от hamiltonf документ:
14.7 Транспортиране в насипно състояние съгласно приложение II от MARPOL и Кодекса IBC
Товара не е предназначен за превоз в насипно състояние.
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноПълна мъгла е работата с този кораб или на нас не ни казват истината.
През прокуракура ми е
Рейтинг: 225 ВеселоСтатията не се ли опитва да хвърли малко кал по поръчителя от Девня? Не че го защитавам, но ако поръчам кухненски ножове, куриерската фирма катастрофина и един от поръчаните ножове се забие в сърцето на шофьора куриер, аз ли ще съм виновен?! Айде малко по-така лекинко с тия заглавия...
taratanki
Рейтинг: 867 НеутралноМалко под половината световно производство е на Китай.
За да имаш евтин карбамид, ти трябва евтин природен газ. Понеже в България няма такъв, го внасят.
После обаче го използват в блендове,
taratanki
Рейтинг: 867 НеутралноНе спряхте да пишете глупости, единствената причина да произвеждаме торове пре соца беше дотирането му през газа, който идваше от СССР без пари.
karatista
Рейтинг: 239 Неутралное каква мъгла? то си е кристално ясно, каква катастрофа сътвориха миньоните. да идва селин дион и да се свършва We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
hrx16647690
Рейтинг: 8 НеутралноСъщата фалшива информация е проверена в друга публикация от проверители на фактите. Възможно е да има малки разлики.
Независими проверители на фактите казват, че тази информация не лежи на фактически основания.
До коментар [#35] от "taratanki":
Ivo
Рейтинг: 613 НеутралноВъпроса е кой е собственика на кораба и кои са капитана и екипажа - имена и адреси!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!tacheaux
Рейтинг: 2392 НеутралноДо коментар [#7] от "hrx16647690":
Лекувай си обсесивно-компулсивното разстройство по отношение на Костов.
tacheaux
Рейтинг: 2392 НеутралноПоднасят ни я на час по лъжичка без да сме сигурни в нейната достоверност. Нещо се прикрива и в това прикриване активно участват медиите.
dnevnikar
Рейтинг: 3659 НеутралноUNITED EU UNION
Това е ясно.
Ненужни детски приказки обяснения
"При това положение
България може да качи на борда на кораба екипаж единствено с мотива,
че спасява българския национален интерес
но не и за да придобие собственост върху него",
гласи информацията от министерството на транспорта."
dnevnikar
Рейтинг: 3659 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Затова правилния термин е "безотговорни води".
Оправдание безотказно за отговорни органи.
До коментар [#20] от "helemong":
Какви са тези глупости "неутрални води".
Няма такъв термин в международното морско право.
Има вътрешни води, териториално море, прилежаща зона, изключителна икономическа зона и открито море.
Или в това министерство и морска администрация са останали
само неуки или журналистите си измислят.
Що за абсурд е написан в статията.
Ако този корабособственик никога не обяви "abandon"
тези останки от кораб остават ничии завинаги.
pavur
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#31] от "Go Go":
глупости .
ако е това , карбамида се води UREA FERTILIZER N46% и се превозва насипно .
карбамид пероксида се вози пакетиран, опасен товар клас 5 (оксидайзинг субстансес) .
тука явно става въпрос за тор в стабилно състояние (урея) .
няма изискване да се транспортира пакетирана.
lz2
Рейтинг: 2280 НеутралноВъобще въпросът е: Има ли власт в България? Т.н. "ВЛАСТ" е само един предизборен щаб на един самозабравил се шапкар, която нищо друго не я интересува освен преизбирането на тартора им!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!profesionalist
Рейтинг: 225 НеутралноАко е имало технически проблем с кораба и не може да бъде контролиран са можели да пуснат моментално котва да го спрат от движение.НО маи са били доста пияни или нашмъркани с брашно.Сега претенци до гърбатия защто имал прости деца.
wanderer
Рейтинг: 2618 ВеселоДо коментар [#16] от "Араламбене му е майката":
"Някой ще зададе ли въпроса за какъв дявол му е на лидера в производството на азотни торове да внася азотни торове?"
Давам направо отговор - карбамидът (уреята) се получава с природен газ. Ако някой в Украйна го е получил с евтин(или краден) газ, то е по-изгодно да се купи тази урея вместо да се плаща повече за същото количество газ (и още за получаването на уреята).