За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Хи-хи
Рейтинг: 1659 НеутралноЗа ученето не се иска кой знае какви чудеса, освен дупе и пособия
nikolai
Рейтинг: 609 НеутралноТази също ще го промени - www.spatium.bg
SS
Рейтинг: 1404 ВеселоКъде оставихте роботизирания даскал , упражняващ слаботоков контрол за заостряне на вниманието...
lemonadejoe
Рейтинг: 479 НеутралноАз си вадя хляба с програмиране, но най-добрия начин да обясниш на някого една идея си остава лист хартия и молив.
Иначе горните технологии си имат мястото, но в други области.
Владислав Алексиев
Рейтинг: 469 НеутралноGoogle Classroom може да се приложи във всяко училище и то с много малки инвестиции. Не случайно в САЩ над 20% от компютрите в училищата са с Chrome OS. Евтино и практично.
modus operandi
Рейтинг: 229 ВеселоТрябват по два таблета на ученик, а даскалите да ги уволнят и да ги сменят със търсачката на Гугъл
toyaga
Рейтинг: 19 НеутралноПроблемът винаги е в задклавиатурното устройство.
Чакате ли РККА?еморето
Рейтинг: 118 НеутралноТехнологиите имат място в училището, но сериозните изследвания неизменно показват, че успешни ученици има там, където има успешни учители.
В България може да се започне с рязко увеличение на учителските заплати, за да бъдат привлечени кадърни хора, и едногодишни договори за учителите. Ще излезе по-евтино и по-успешно от внедряването на гореспоменатите чудеса на техниката. Друг е въпросът, че в момента и да ги внедрят, няма кой да работи с тях.
dorn
Рейтинг: 1037 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "еморето":
[quote#8:"еморето"]и едногодишни договори за учителите[/quote]
Защо само за учителите - едногодишни договори за всички работещи. Като ще строим капитализма да го почваме от основите.
Fazer
Рейтинг: 229 ЛюбопитноИз финските училища се ползват https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_Board
Учителите пишат на Word документ, прожектиран на дъската, подготвен с упражнения и места за записки към урока. От учениците се иска да внимават в час и да обсъждат темата помежду си и с учителя. Няма кой смогнал, кой не можал със скоростта на писане, няма папагалско зубрене на план по точки. Word документът се качва след това на страницата на класа/курса и учениците мога да минат през записките вкъщи. Домашните са като онлайн тест на същата страница, където след приключване може да се сравнят резултатите с останалите хора в същия курс/клас.
Също, всички учебници се предлагат в е-книга формат.
Fred
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#4:"take_it_easy"]Аз си вадя хляба с програмиране, но най-добрия начин да обясниш на някого една идея си остава лист хартия и молив.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Иначе горните технологии си имат мястото, но в други области. [/quote]
На същото мнение съм. Без да отричам написаното в статията, според мен то ще навлиза и то с невероятна скорост. Специално допълнената реалност и виртуалната реалност ще имат огромно приложение при различни видове тренажори, когато трябва да се изучават нови съоръжения и отработват двигателните навици за работа с тях.
Но основното при описаното в статията е, че се набляга на занимателният ефект, учене с игра. Всичко да се сдъвче максимално за да стане достъпно дори за олигофрени чийто брой очевидно расте. А така се ангажират по-малко неврони, не се полагат усилия и съответно ефекта не е достатъчно дълбок. Не се създава нагласа за полагане на дългосрочни усилия, също за преодоляване на препятствия чрез полагане на свръхусилие. Да не говоря, че чрез писането върху лист се ангажират по-широк кръг мозъчни процеси, не само зрителните.
Попитайте който и ще да е спортист и той ще ви каже същото, рекорди се постигат чрез преодоляване на себе си.
Fred
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#8:"еморето"]Технологиите имат място в училището, но сериозните изследвания неизменно показват, че успешни ученици има там, където има успешни учители. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Абсолютно! Ще го допълня и с мотивирани ученици. Дори не толкова да са с качества а да са мотивирани.
Факт е, че и при старите технологии имаме учители и ученици които печелят международни олимпиади. Нещо повече, правят го буквално при първобитни условия, примерът с Теодосий в Казанлък който правеше победители в олимпиади в порутена сграда без отопление и прибори от времето на миналият век е толкова показателен. И същевременно в същото училище родители и директор натискат същият този учител /Теодосий/ да намали изискванията, много давал и искал.
Статията създава нагласа в обществото, че тежкото положение в образованието ще се реши с технологиите. Слагаме интерактивни класни дъски и всички стават отличници. Жестока самозаблуда, глупакът си е глупак и неграмотник независимо дали драска с молив или натиска клавишите на Word. Просто ще се похарчат едни големи пари и като се огледаме ще установим че пак сме на същото място. Другаде са проблемите.
Неправилното формулиране на причините и целите означава пилеене на средства без полезен ефект, показно рязане на лентички, толкова любимо на всички управници и камарилата около тях. И пълнене на нечии джобове естествено.
ISTORIK
Рейтинг: 561 НеутралноПрелюбопитно...
Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!keen
Рейтинг: 869 НеутралноЗа съжаление, никаква технология не може да замени добрия учител.
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.И това ще е така, докато учениците все още са изградени от биология.
Fred
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#12:"Fred"]Ще го допълня и с мотивирани ученици. Дори не толкова да са с качества а да са мотивирани. [/quote]
67950_video_opasniiat_put_na_kitaiski_deca_kum_uch ilishte_-/?ref=topicoftheday
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Ето един нагледен пример за значението на мотивацията.
http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2016/05/29/27
Когато я няма се започва с разни трикове като използване на технологиите за заместването и, превръщане на ученето в игра. Заимствани от маркетинга технологии за привличане на интерес. За малки деца където все още ценностите в живота се подреждат може и да е оправдано, да се запали началният пламък.
Но в по-големите години образованието вече трябва да е осъзната необходимост, ценност с голям приоритет. Иначе така играейки си интерактивно ще завършат средното образование и след него ще се сблъскат със суровите реалности на живота. Където се иска всеки ден да отиваш на работа без да те питат дали ти е интересно и дали днес си в настроение. Иначе се стои гладен.
mitkokitkata
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно...