За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
ju.li
Рейтинг: 453 Гневно"Десетокласниците лесно извличат информация от текст и таблица, но имат проблем с обработването й"
В превод това означава, че чиновниците в министерството и учителите са пълни нули. Мигновено да върнат заплатите, които са взимали последните десет години!!!
petrow1973
Рейтинг: 8 ВеселоНаш'те, зел сам испита по балгарски оспешну!
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)ali_ibn_isa
Рейтинг: 118 НеутралноЕее, айде да не насилваме нещата. Сепак има и магистратура.
plamen_b
Рейтинг: 598 Разстроено"Като цяло десетокласниците лесно извличат информация от текст и таблица при задачите с избираем отговор, но имат проблем при обработването на информация, когато от тях се изисква свободен отговор"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Това, което се "извлича" от текст и таблица се наричат данни. Обработените данни поставени в контекст, които им придават някакво значение се наричат информация. Явно средното ни образование не стига чак до там... (За знания дори не говорим).
Nestea
Рейтинг: 8 НеутралноСиреч същото, което се констатира и от ПИСА.
Българската образователна система изгражда само умението да се наизустява и възпроизвежда информация. Българските ученици не са научени как да тълкуват информация по ред причини.
Докато постоянното вътрешно оценяване (изпитвания и контролни през ден) не се замени само с външно оценяване и не се въведе някаква форма на профилиране или поне избор на предмети това няма да се промени.
Маршалов
Рейтинг: 251 НеутралноС други думи, са научени да помнят, а не да мислят. Ми то и на плоча за грамофон може да се запишат данни и формули, но плочата, нито грамофона, не може да извърши действие с данните като използва формулите.
мурзилкаVladislav Stamov
Рейтинг: 8 НеутралноНарича се Функционална Неграмотнот
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 8 ВеселоЮнаци!
(И юначки...)
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#7] от "Vladislav Stamov":
Нарича се ПРОСТОТИЯ!
john trivolta
Рейтинг: 894 ЛюбопитноИзвличане на информация? Обработване на информация? Това са занимания за информационни потребители? Изобщо не става дума за откриване/създаване на информация: писане на стихове и песни, откриване на нови доказателства на простички теореми и правене на обосновани предположения. Кой и кога ще учи на творчество тези деца?
"Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър БауърМариана Кълвачева
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#1] от "ju.li":
Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !Предполага се, че системата е такава:"Те ми шумят в клас и си пишат по телефоните, аз пък толкова и ще ги науча"
Важното е, че учителските заплати вече са добре.
И резултати също има, няма отпаднали ученици, нали това се иска, да не се пишат двойки защото директора на училището ще ни уволни, че лишаваме бюджета на даскалото.
Каквото повикало, това и се обадило.
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноПроблемът на това оценяване е, че се опитват да вкарат учениците в собствените си, крайно ограничени семантични рамки. Често пъти приемат определен отговор за неправилен, само защото нямат въображение да го разберат или да разширят разбирането за ситуацията, до светогледа на десетокласника, израснал в условията на информационен потоп и попил знания, които тестващите никога няма да имат.
Незнайко
Рейтинг: 3012 ВеселоВидими резултати!!!
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЧакаме бисерите!!!
“Със задните си части Крум запушил Върбишкия проход, а с предните си части лично дебнел в засада Никифор.”
hodounski
Рейтинг: 2271 НеутралноДо коментар [#8] от "Tzar Vova Josei-ki":
Юнаци са . Това са си го научили сами . Когато ходеха на училище само ги изпитваха. Тестове до дупка.
john trivolta
Рейтинг: 894 ВеселоЧесто приемат даден отговор за неправилен? Като в този клип?
https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw "Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър Бауър
hodounski
Рейтинг: 2271 НеутралноДо коментар [#11] от "Мариана Кълвачева":
Учителите са пълна скръб. Който иска да учи , ходи на частни уроци . После някакви тиквеници се бият в гърдите ,че образованието било безплатно.
Nestea
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "john_3volta":
Не са - анализът на информация в най-простата си форма е употреба на факти в определен текст, за да се отговори на въпрос или да се изготви и защити някаква теза.
Казано на прост език, българските ученици могат да ти кажат каква руда има в Родопите, но не могат да обяснят в 2 абзаца каква индустрия могат да развиват в Родопите и защо.
По втория въпрос може да се пише и с отворен учебник, ако ученикът няма изградени умения за тълкуване на информация по-далече от "В Родопите има медна руда" няма да стигне?
Yard
Рейтинг: 1391 НеутралноПо мое време само се зубреше. По математика и физика обикновено отличниците им беше по-мъчно защото там зубренето не помагаше много, но общо взето всичко друго ставаше по схемата:
1. Учителят ти говори това, което го пише в учебника.
2. Ти вкъщи наизустяваш това, което го пише в учебника.
3. Повтаряш на учителя това, което пише в учебника.
4. "Браво, мами, шестица!"
5. Забравяш това, което пише в учебика.
Роси
Рейтинг: 5757 Неутрално"Средният резултат по БЕЛ е 22.50 точки от максимум 50 (45%). Успехът по математика е по-нисък - средно 13.84 (27.68%)."
За сметка на това учителите са доволни и ще подкрепят ГЕРБ, докато всички ученици започнат да получават нула точки.
Skydiver
Рейтинг: 201 НеутралноДо коментар [#10] от "john_3volta":
До коментар [#12] от "ivanpopov":
Творчеството се нуждае от основа, иначе се получава феномена "Вуте не читател, Вуте писател". Способността да осмисляш информацията която получаваш от другите е ключова за да може когато после създадеш нещо свое то да бъде смислено. Правилността на даден отговор е субективна, но нуждата човек сам за себе си да може логически да го аргументира е обективна.
georgievb
Рейтинг: 715 НеутралноГледах въпроси за матурата в 7-ми клас по български и изобщо гледах материала. Вътре поне 25% от това, което се учи е за студенти поне първи курс филология. А иначе не могат да напишат смислен текст и правят ужасни правописни грешки.
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#15] от "john_3volta":
Клипът е готин, да. Аз също често го цитирам, заедно с онзи за екзистенционализма.
Обаче племенницата прави тест по български, в който трябваше да попълват пропуснати думи, в зависимост от контекста. Тъй като имаше четворка, поисках да видя работата й. Е, оказа се, че напълно правилни думи се броят за грешка, само защото ги няма в списъка с отговори на съставителя. На учителя е дадено правото да "допрецени" правилността, ама от 18 правилни думи са "посмяли" да признаят само две. Отгоре на това, гъската, дето им преподава литература, изпадна в глуха отбрана, загуби цялата си езикова култура и само повтаряше "ама вие какво, шестица ли искате"... Представи си как действа подобно отношение на неукрепналата психика на едно дете!? За съжаление, случаят (миналата година) се размина само с апелация и поправяне на оценката на 5.50, без дисциплинарни мерки към псевдопедагога! А той трябваше да бъде директно уволнен, за да се насочи към по-практични занятия, като хигиенатата, например.
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#18] от "Yard":
Не знам кое е било това време, но аз завършвах точно когато се смени политическата система. Зубрене по математика и физика изобщо не се признаваше. Можеше да си цар на теорията, изпитването беше само на задачи. При това, бяха толкова и с такава сложност, че не знаеш ли идеално материала и нямаш ли опит с поне приблизително същите казуси, нямаш шанс да се включиш във времето.
За сметка на това, тогава, имахме задължителните златни медалисти на средношколскоте олимпиади по математика, физика, информатика и даже по химия.
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДа припомня един виц. :)
Инструктират кандидат за работа:
- И така, дейността ни е интензивна и бързопроменяща се. За това трябва на часа да забравите всичко, което сте учили в университета!
- Ама аз не съм завършвал университет...
- В такъв случай, трябва да Ви откажем мястото! На нас не ни трябват хора без образование!
murry
Рейтинг: 761 НеутралноИзводът е логичен и закономерен – за огромно съжаление. Преди 40 години, въпреки социализЪма на др. ТодАр Живков (ментор на детронирания император Тиквоний Борисов I Банкянски, разтривал ушите му, докато попива опит от него) и управлението на БКП, класическото българско образование, средно и висше, беше по качество на едно от първите места в Европа. Оттогава нивото на образование в България непрекъснато се срива надолу. Младите поколения, с "цъкане" на телефоните, придобиват основно функционална неграмотност. Съдя го и по нивото на моя син. Аз имам елитно висше образование, завършено преди 1989 г, докато качеството на образованието на сина ми, бакалавър, е доста по-ниско. Предполагам, че и дистанционното обучение, осъществявано през последната година, ще донесе нов срив в качеството на средното образование.
Пиша всичко това с огорчение и тревога.
Хи-хи
Рейтинг: 1659 НеутралноИ у форумите е тъй, и при политиците също. Тъй че бодрата смяна не е по различна...
plamen_b
Рейтинг: 598 РазстроеноПосле се чудим защо толкова много българи се страхуват от ваксините повече отколкото от COVID... Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#25] от "murry":
Не съвсем. Наред със златните медалисти имахме и такива, дето по цял ден ритаха топка, между филиите с мас... Просто тогава акцентът беше върху техническите дисциплини. Икономиката, изкуствата, особено управлението и комуникативността, не бяха на почит. Аз имах съученик, който редовно си докарваше по 6-7 двойки и намалено поведение в края на всеки срок. Като се смени системата, същият, без да е дори грам мутра, направи верига супермаркети и канал за международна търговия. Просто силата му не беше в това, което преподаваха в училище.
kapitan_laino
Рейтинг: 396 НеутралноТова е като да си намериш храна, но да не можеш да си я сготвиш - пак си гладен.
malart
Рейтинг: 886 НеутралноКакво означава извличане на информация, но неспособност да я използваш? Значи функционално неграмотни
malart.blog.bgSkydiver
Рейтинг: 201 НеутралноДо коментар [#22] от "ivanpopov":
Такива спорове с учителите си съм имал доста навремето. Не бих казал че са психически травмиращи, по-скоро ми помогна да осъзная важен житейски урок че никой няма абсолютната истина и не трябва да се предоверявам на авторитети.
Реално идеята че учителят е по подразбиране безгрешен, и идеята че учителят няма право на грешки и че всички оценки трябва да са обективни и вярно да оценяват знаничта на ученика, де факто са две страни на една и съща философия за образованието.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1188 НеутралноЕ, малко негрАмотни, но какво са правят, като в семействата им не се говори Български език, а в клас предимно гледат клипчета в Тик Ток.
ivanpopov
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#31] от "Skydiver":
Ако спечелиш спора или дори да загубиш, но аргументирано да те убедят, че не си прав и да те насочат по пътя на развитието... тогава ДА! В гимназията учителите съзнателно провокираха спорове с тях, пускайки по някоя грешка в уроците. И си умираха от кеф, ако ги хванем натясно.
Когато обаче учителят, поради некадърност и ограниченост, допуска грешка, пряко влияеща на бъдещето на детето, а после използва цялата си административна власт за да смачква възраженията срещу себе си, може да нанесе непоправими последици. Най-малката от които е да откаже детето от някоя дисциплина, в която би могло да се развива или би му била нужна за да се развива в паралелно направление, за което има талант. Такива "даскали" трябва да се гонят с ритници. Уви, аз не успях да я разкарам, та не се знае още колко деца ще прецака, въпреки заверенията на районната инспекторка, че ще я следят изкъсо. Дано следващия родителски съвет има по-твърда позиция.
Nestea
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#33] от "ivanpopov":
Първата стъпка в българското образование ще дойде когато оценяването стане изцяло външно. Това веднага ще направи оценяването честно (децата няма да са вече зависими от учителите), ще намали натоварването върху учениците и ще започне да намалява нуждата от наизустяване.
При изцяло външно оценяване такава учителка никога няма да има възможността да се заяжда така.
Average Person
Рейтинг: 2733 НеутралноДо коментар [#10] от "john_3volta":
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.еми то не може да си писател, без да си първо читател
Average Person
Рейтинг: 2733 НеутралноДо коментар [#28] от "ivanpopov":
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.знаем, най-големите бизнесмени станаха бивши бармани, шофьори и свинари... имат умения хората. каквито средата изсисква
Patsis
Рейтинг: 1107 НеутралноАко се изчисли средният успех по формулата, която се прилагаше някога - 50 точки = 6, 0 точки = 2, средният успех на десетокласниците по БЕЛ е 3,80, по математика 3,11.
Без коментар.
Patsis
Рейтинг: 1107 ВеселоДо коментар [#30] от "malart":
Означава - способност да преписваш печатен текст ръкописно.
greenhrast
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#13] от "Незнайко в Слънчевия град":
🎶🎶Ето идва Аспарух/ Прави немците на пух! 🎶🎶😁 😂