За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
sa6
Рейтинг: 345 ВеселоЕСССР!
ЕвроатлантидаТи сега нали разбираш колко си прост
Рейтинг: 48 ЛюбопитноНеоболшевиките ще решат този проблем,скоро ще летим и към Дубай без пари.💋🐪🐷🐵🥳🤡👍
Много съм простvht16370188
Рейтинг: 3016 НеутралноИма смисъл само за сравнително къси полети където има развита бърза железница но значителна част от ЕС включително целия Балкански п-в не е така
harribbo
Рейтинг: 8 НеутралноС ценова дискриминация се опитват да насочат потребителите към железопътния транспорт който е с много по висока степен на държавна намеса
разтягаме локумит.е. държавата конкурира частната инициатива с нелоялни търговски практики и злоупотреба с власт
ПС: Ryanair са отвратителни - закривай!
ekp351157130
Рейтинг: 1692 НеутралноДа, ама модерен самолет харчи 3л гориво на седалка на 100км. Пробвайте с кола и колко време отнема.
Французите да си кажат, че искат да убият туризма. Ще стане весело, когато туристите във Франция намалеят наполовина. Да затварят капанчетата.
pet fire
Рейтинг: 3074 НеутралноНе е ли пазарна икономиката, че ще и слагаме минимални цени
inception
Рейтинг: 8 Любопитноа овца някой да ти нарисува не искаш ли?
...and eternity in an hour.cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "ekp351157130":
Само да отбележа, че бистрата дерат на месо. Кафенцето е 12 евра..... С "безплатен" кроасан 😜
pspa
Рейтинг: 229 ВеселоНаправо да върнем плановата икономика, петилетките и да запеем "союз нерушимий".. опа, исках да кажа "union incassable".
subaru
Рейтинг: 396 НеутралноКлеман тотално се е объркал. Със сигурност е бивш (а може настоящ) социалист или комунист.
Една от фундаменталните политики на ЕС е тази за конкуренцията, "която дава възможност за правилното функциониране на вътрешния пазар на ЕС, като основен двигател за благосъстоянието на гражданите, предприятията и обществото в ЕС като цяло"
Това не е новогодишно пожелание а е записано в ДФЕС - Договорът за функционирането на Европейския съюз.
Та този Клеман съвсем скоро няма да е министър на транспорта на Франция. Макрон знае защо. Защо ли? Защото целта му е да бъде неформален лидер на ЕС. Което беше невъзможно по времето на комсомолската секретарка от ГДР.
Бай Благой
Рейтинг: 174 НеутралноНе става с увеличени цени на самолетите -- номерът е да се намалят цените на влаковете. Иначе най-много, като ме откажат от летене, да започна да пътувам с кола на дълги разстояния, което не е много екологично.
tulup
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#3] от "vht16370188":
Не ме търсете преди обядАбсолютно. То и развити магистрали няма на места, примерно до Варна. А па в Гърция има бая острови и е 1 час със самолет или 10 с ферибот. Който не си представям да е много еко. Отделно, че тия места по 10 евро обикновено са много малка част от самолета, пуснати на промоция. Повечето са далеч по-скъпи. Та ако ги ограничат - той самолета па ще си хаби толкоз, най-много да са празни. Въобще като всяка държавна намеса - шансът да постигнат това, което целят, е минимален, а да забъркат някоя простотия - огромен.
Тасков
Рейтинг: 229 НеутралноАз мисля, че чисто икономически мярката е комунистическа и неправилна, но съм тотално за въвеждането и. Писна ми сульо и пульо да пътуват където и когато им скимне и в резултат на това навсякъде винаги да е претъпкано с инстаграм туристи, които са си донесли от вкъщи и ползата им за местната икономика е меко казано спорна.
Тангра
Рейтинг: 1042 НеутралноМного се разглезиха модерните роби!
Само Туна Гретберг и Били имат право да пътуват с частни джетове.
За раята хибриден велосипед 2 крачни сили и метан
Да се назначат още министри на слънцето, та да видите кон боб яде ли.
Тангра
Рейтинг: 1042 ВеселоСамо да няма касе на тетките зелеви.
Все пак 1/2 от съюза е ваксиниран и преболедувал със соц 1.0.
vassilun
Рейтинг: 4863 НеутралноТочно така! Там където е възможно да се пътува с влак за до три часа, трябва да се забранят полетите! В много страни в Западна Европа има скоростни влакове и полетите може да се разредят.
exl041190970
Рейтинг: 8 НеутралноА може ли да предложим минимална цена на киселото мляко и розовото масло ?
Да има и нашата икономика далавера ?
exl041190970
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Тасков":
Може да забраним на хора които не членуват в Партията оп в НПО на сорос да пътуват извън държавата си
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноИ на мен не ми се вижда нормално да плащаш за самолетен билет до Италия, колкото за влак от София до Варна.
plamenss
Рейтинг: 1193 НеутралноБрат'чеда има хубава приказка - да съм те карал да ходиш! :-)
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноЗабрана, регулация, забрана, регулация...
Пазарна икономика, друг път.
ЕСССР.
cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Тасков":
И да и не. До някои дестинации липсва "нормален" авиопревозвач. Меминген или Малмьо, например.
Иначе и аз съм за. Колкото за Франция да споделя, че насред ковид истерията богатите си караха ски на Алпите.... За автомобили цяла Франция беше затворена, но за хеликоптери, не!!!
А те пък колко вредни емисии имат....
plamenss
Рейтинг: 1193 НеутралноВ Испания от известно време се пръкна голяма конкуренция на полетите. Влязоха френски и италиански фирми които се конкурират с испанските високоскоростни влакове и сега Барселона-Мадрид може да намериш и за 10 Евро билет. Преди се пътуваше само със самолет за 120-150 или Железницата за 70-80. Конкуренцията е хубаво нещо!
exl041190970
Рейтинг: 8 НеутралноАко се абстрахираме от идеологическите пълнежи и оправдания новината е "искат да ни гърбят с нов данък"
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноТочно така!
Дори трябва да се забрани на всеки да пътува, когато и където му скимне, трябва да докаже, че наистина се нуждае от пътуване.
И едва след това чиновниците ще определят, с какво трябва да пътува - влак, самолет, или да ходи пеш.
И разбира се, до къде трябва да пътува.
exl041190970
Рейтинг: 8 НеутралноКъде отиват "свододното движение хора стоки и услуги" които са в основата на ЕС
Първо направиха протекционистки закон за да не ядат фирми от източна европа бизнеса на френските тираджии. Ся това..
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#4] от "Пералня Перла":
Коя частна и инициатива?
Тази на компании като Боинг и Еърбъс ли?
exl041190970
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "vassilun":
Ако е толкова удачно пътуването с влак нека оставим пазарната логика да го реши....
Ако влака ти е само 3 часа кой ще се занимава да чака 2 часа на летището.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#5] от "ekp351157130":
Тоест, доказваш че франсето е напълно право?
Я да видим, 3 литра на 100 километра да кажем, че литър керосин е на цена на литър дизел излизат едно поне 3,5 евро на 100 километра на пътник и това само за горивото...
Тоест 10 евро самолетен билет е нещо икономически нелогично?
Тоест този французин е прав да казва , че има нещо гнило в Дания, опс....в самолетният транспорт...
subaru
Рейтинг: 396 НеутралноДо коментар [#25] от "Yotce":
Перфектно. За да бъде картината завършена, трябва да бъде предвидено изключение. То ще бъде само за русите със сини очи.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#10] от "subaru":
Мда, викаш конкуренция в авиационният бизнес...
Яко...
kazushi
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#25] от "Yotce":
Ами то е забранено. В Дания например е забранено да напускаш страната, ако си безработен.
Когато един политик мисли закони, той никога не мисли какво би било добре в действителност. Той мисли как може да отнеме малко власт от гражданите. Какво малко решение те биха са примирили да не вземат вече сами. Така, дори да е нещо маловажно, хората свикват политиците да решават вместо тях.
Ето ви още една причина да се противопоставим на подобни глупости като минимални и максимални цени.
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#16] от "vassilun":
Covid live matter. Stop the genocide.А защо бе душки комунистически требе да се забранява? Като е толкоз ефективен жп транспорта защо не може да го демонстрира на практика?
Цецо
Рейтинг: 1391 НеутралноТа псевдо десните кога стигнаха до тез светли комунистически идеи? Докато макарончо за пореден път си хортува с путя ли?
Covid live matter. Stop the genocide.cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#20] от "plamenss":
"До коментар [#5] от "ekp351157130":Само да отбележа, че бистрата дерат на месо. Кафенцето е 12 евра..... С "безплатен" кроасан 😜
—цитат от коментар 8 на cto591144385
Брат'чеда има хубава приказка - да съм те карал да ходиш! :-)"
😄😄😄Има уловка. 12 евро ти е минималната консумация за заемане на място. Бирата и минералната вода или газирана напитка са пак толкова.
И да, все пак никой никого не кара насила😃😃😃
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#25] от "Yotce":
Готвят го това от коментарът ти.
Наричат го социален рейтинг и централна дигитална валута.
Комбинират ги двете и някъде към третата седмица на месеца, когато поискаш електронно да си платиш зареждане на автомобилът или да си купиш билет до някъде, ше ти откажат транзакцията и ще те зарадват, пе си изразходил социалният си кредит за месеца...
fpyyh
Рейтинг: 118 НеутралноТранспортът никога няма да е на чисто пазарни принципи, защото не можеш да строиш летища, гари, пътища и железопътни линии до безкрайност, но защо не използва някой съществуващ режим, например забраната за дъмпинг на цените? И да има задължителен пакет, който да влиза в самолетния билет - резервирано място, ръчен багаж с нормален размер, чекиране на летището и т.н. Така цените може и да изглеждат по-високи първоначално, но ще са по-предвидими, а не фалшивите 10 евро и още 50 в такси.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеcto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "ryk511146816":
Може да се отбележи, че евтиния билет е само в едната посока😜 В другата избиват и цената от първата. Все пак е доста по-неизгодно да търкалят празен самолет до дестинацията.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#26] от "exl041190970":
Всъщност, това го направиха за да не могат западните превозвачи да се регистрират в източноевропейски държави...
Сети се за една новина за едни загинали хора в един камион в ЮК. Камионът в ЮК, шофьорът от ЮК, курсът в Западна Европа, но регистрацията на камионът българска...
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#28] от "exl041190970":
Този който иска да спести 100 евро?
При честната и конкурентна пазарна инициатива е забранено дъмпингово ценообразуване.
Странното е, че явно всички вие радетели на свободният пазар, сте уникално неинформирани.
Ако разгледате САЩ след ВСВ ще установите че пътническите влакове, включително в градовете наречени трамваи биват унищожени. Как , знаете ли? Производителите на автомобили и на петрол, изкупуват компаниите превозвачи и ги закриват.
Сега " Свободната конкуренция и пазар" в САЩ признава само автомобилен транспорт...
dedoliben
Рейтинг: 2846 ВеселоБилетът е по Десет Евро защото самолетите са Реално тирове пренасящи Карго дето возят пътници като Бонус.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIАз така знам ако някой знае Друг начин да са Евтини билетите да каже?
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#38] от "cto591144385":
Вярно, забравих че като летиш с лоукост авиолиниите в едната посока са лоукост, а в другата са регюлар...
Остарявам ей...
Вярвате ли си като ги пишете тези неща или?
Я сега се върни няколко дни за статията за семейството разделеното и виж там за задължителните 10% овърбукинг на местата и се разберете кое от двете ще е версията.
Продават в последният момент незаетите седалки за 10 евро или е редовна практика да овърбукнат с 10%...
Като решите кое ще ви е водещата версия, кажете да я коментираме...
rumen_s
Рейтинг: 720 НеутралноИ който не му трябва резервирано място, багаж и чекиране на летището? И той да плаща това, което не му трябва? Хайде нейсе от такива 'гении' и идеите им... Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
ryk511146816
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#41] от "dedoliben":
Нарича се дъмпингово ценообразуване. Целта е да се елиминира конкуренцията.
Има много добър пример, точно с транспорт. Навремето в САЩ "Комодора" Вандербилт, започва с една лодка/корабче да конкурира другите предлагайки на-ниски цени, да не гу им време става един от монополистите във водният транспорт, след това в ЖП транспорта и един от най богатите и най влиятелни хора в САЩ.
Целият му бизнес модел е основан на дъмпингово ценообразуване.
Въпросното не случайно е забранено като незаконно...
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#43] от "rumen_s":
Както се каза вече, като искаш нещо по така освен редовните летящи автобуси (редовните авиолинии) има и летящи таксита, споделени пътувания, летящи убер, всичко което го знаеш като опция за транспорт на земята го има и за въздуха...
realguru
Рейтинг: 1473 НеутралноЩях да се учудя, ако не беше Франция :)
Те искат минимални цени на всичко. Скоро ще искат и минимални цени на виното от 20 Евро за бутилка, за да могат да си продават техните вина.
tulup
Рейтинг: 1608 ВеселоДо коментар [#33] от "Цецо":
Не ме търсете преди обядНа много места се е доказал, между Мадрид и Барселона полетите са спаднали наполовина. Но първоначалната инвестиция е огромна и рядко се случва на чисто пазарен принцип. То, разбира се, и магистрали и летища рядко стават без държавно участие, ама не знам защо някои десни обективни мислители се правят на луди затова. ЖП компаниите да си строят сами релси, па на автобусните ще им направим магистрала. Звучи равнопоставено
Тасков
Рейтинг: 229 НеутралноНе, това звучи доста глупаво - не виждам абсолютно никакъв смисъл в него и според мен дори и на шега би хрумнало само на някакъв пълен дебил
tjj54611191
Рейтинг: 229 НеутралноНа тези цени са може би
tulup
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#28] от "exl041190970":
Не ме търсете преди обядТук малко бъркате - ако наистина има хубав влак, то полетите обикновено са свързващи, т.е от София до някой средно голям френски град с прекачване в Париж. А целта на някакви ограничения е да се прекачите на влак, а не на втори самолет. Което чисто пазарно е малко вероятно да се случи, защото имате удобства като общ билет и носене на отговорност при закъснение и изпускане на връзката. На чисто пазарен принцип надали Еър Франс ще тръгнат да продават и билети за влака като свързващи, щото все пак е друга компания и предпочитат те да ви превозят.
cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#42] от "ryk511146816":
"Вярно, забравих че като летиш с лоукост авиолиниите в едната посока са лоукост, а в другата са регюлар...
Остарявам ей...
Вярвате ли си като ги пишете тези неща или?"
Защо да ги вярвам като ги знам от личен опит.
Аз летя за сметка на фирмата и не ми дреме, но на дъщеря ми плащам. В едната посока е 9.99евро а в другата 75 евро.
Три дни разлика в двата полета.
Асолютно сигурен съм защото лично съм ги платил. И да, беше в далечната 2018г, но предполагам, че разликата в цената е същата просто мащабно увеличена. От 2019г с лоукост не летя.
Antonio Recio
Рейтинг: 8 ВеселоАууу, Ваше височество вероятно лети само бизнес класа и винаги отсяда във "Four Seasons", по изключение в "Ritz-Carlton", а да се храни в ресторант без звезда Мишлен е обида за префинените му сетива.
cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#46] от "realguru":
"Щях да се учудя, ако не беше Франция :)
Те искат минимални цени на всичко. Скоро ще искат и минимални цени на виното от 20 Евро за бутилка, за да могат да си продават техните вина."
5евро е най-евтиното бордо и не е лошо като за цената си. 20 евро си е среден клас и е разкошно. Аз поне не намирам разлика между вино за 20 евро и за 90 евро. Явно не заслужавам да пия скъпо. 😊
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#51] от "cto591144385":
Мда, хайде сега вземи се позаинтересувай 75 евро лоу кост ли е или не.
Позаинтересувай се въобще какво значи лоу кост, този билет от 75 евро на същото летище като този от 10 евро е нали? Знаеш ли защо?
Ако е ти се занимава много виж в коментарите има един, в който посочиха 3 литра гориво на седалка за 100 км полет.
Ако съвсем не ти се занимава да ти дам отговорът, 75 евро е лоу кост цена, 10 евро е дъмпингови цена.
Автомобил имаш ли?
Смятал ли си колко е стойността на самият автомобил в км пробег? Един автомобил струва средно 25 х.евро, един самолет струва средно 40 млн...
Ако ти се занимава, смятай...
lz2
Рейтинг: 2302 НеутралноНе само минимални цени а и открит лист! Да се знае съответният другар има ли нужда от пътуване, колко трЕбе да пътува, до къде да пътува и чак тогава да му се разреши подходящо пътуване. Можи за него да е най-подходяща магарешка каручка, що да се мъчи на самолет! Властта ще реши!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Суджук Герберите
Рейтинг: 8 НеутралноБолшевики, брат.
... с двеста...cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#54] от "ryk511146816":
Аз се опитвам да ти обясня, че половината самолет се е литнал по ниската цена и възможността да посет дадено място на поносима цена. Е..... Връщането било скъпо. Ами... Безплатен обяд няма.
За времента за които говоря 75евро не беше лоукост със сигурност.
ctr431045594
Рейтинг: 26 НеутралноДо коментар [#46] от "realguru":
Откога чаках някой сериозен човек да зачекне тая тема. Защо френските вина са тъй скъпи? Не че съм пил де. Ми нашите не са никак лоши. Ама напоследък и те поскъпват. Протестирам!
ctr431045594
Рейтинг: 26 НеутралноАз мисля, че на нискотарифните компании са им много сгъстени полетите. Едно разреждане ще пооправи нещата.
plamentherockfella
Рейтинг: 742 ВеселоПоредната тъпанарщина ,от поредната говореща празна кратуна...
Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...В такОв случай...КАКВО стана със свободната конкуренция?
какъв е тоя -вашият ''капиртализъм ,по избор''?
Нали уж, ''частна инициатива''и, ''пазарът ,сам се регулира'' ,а и други такива мантри повтаряни от други говорящи празни кратуни на Запад , от речи си 100 години?
plamentherockfella
Рейтинг: 742 ЛюбопитноКакво значи ''много сгъстени полети'' ?
Аеро-трафикът поема ли ги ? Поема ги. Летищната инфраструктура, обслужва ли ги без проблеми? Обслужва ги...
Та , какво искаш да кажеш въобще? Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
spaceman
Рейтинг: 506 НеутралноГлупости на таркалета!
атанас
Рейтинг: 1167 НеутралноДо коментар [#24] от "exl041190970":
Не само нов данък. Плановете са до 2030 всеки да има лимит до 1 двупосочен полет на 1500 километра разстояние на всеки 3 години с възможност да си продадеш лимита на друг. Международният Икономически Форум го описва в целите си, шефката на май беше датската централна банка има интервю, където обяснява как, който има пари, ще помага така на бедните, като им купува СО2 квотите за пътуване.
Абе, модерна работа с 0 месо, лимит на пътувания и т.н., за да "спасим света" от СО2 емисии от човека, които никой не може да обясни как влияят, след като са само 3% от всички емисии на СО2. Да, природата дава 97% от СО2 емисиите, ама тя не влияе. При това СО2 в момента не е в пика си в историята на Земята. Имало е периоди с повече. Сега е 0.04%, като се е увеличил наистина с 25% от 1960 насам, но, пак да повторим, човекът е довел до увеличение с 0.75%, т.е. от 0.03% концентрация през 1960 ние сме дали да стане 0.030225%. При 0.02% СО2 в атмосферата няма да има живот, защото растенията ще почнат да измират. Ако зелените щуротии са успешни, ще имаме същото увеличение на СО2. Вместо 25% ще е 24.25%, ама тогава сигурно магически природата ще се оправи.
Климатична криза предизвикана от човека може да има. Тя е в това, че избиваме растенията, които се хранят с СО2, не че той е определящ за парниковия ефект. Водната пара е по-силен парников газ и е 4% от атмосферата или 100 пъти повече. Как ще решат проблема, като изсичат гори и оголват от растения поля? Растенията се хранят с СО2 и го намаляват. Ако вместо борба да се избиват животни и да се слагат солари и вятърни перки, от които печелят лобитата, се залагаше на залесяване и екологично земеделие, щяха наистина да борят СО2. Сега нищо не борят, а просто налагат тоталитарни политики, дерат кожите на хората с високи цени и захлебват яко.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#57] от "cto591144385":
Хубаво се опитваш да ми обясниш, но ти се губи главното.
Няма безплатен обяд.
Налагането на лоу кост моделът е целенасочено с яко държавно подпомагане.
Хайде да те попитам, защо селата във България умират а тези в Северна Гърция не?
Дотации приятел имащи за цел да държат хората в селата, вместо да ги забият в два града.
Лоу кост моделът беше наложен точно да те накарат да се включиш в "играта"
Бягай да се пробваш да вземеш "малко" самолети на лизинг бидейки нова лоу кост авиокомпания, или пък се пробвай да си осигуриш слотове по летищата...
Забавното на форумът е как се пенят "разбирачите" да се обясняват за конкуренция и пазар...
Ъха, точно, в ерата на националните превозвачи изведнъж се появиха едни много умни и трудолюбиви честни предприемачи, които с ей тия две ръце и спестени пари от закуски си създадоха наднационални авиокомпании с парк от стотици самолети...
Вие сигурно вярвате и че в Европа дизеловите двигатели се наложиха защото за разлика от останалият свят сме много умни, хитри и можещи сигурно?
Май се наложиха с яки държавни дотации или?
Същото и с лоу кост компаниите...
Я погледнете статията, за какво става дума в нея?
За това как административно ще преоформят авиопазара...
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#58] от "ctr431045594":
Защото франция и френските винарни са си наложили виното като висококачествено и затова плащаш премиум в цената.
Във винарският бранш има две основни статистики. Износ на количество там Франция май беше 3 или 4 та в света и износ във стойност тук Франция е номер 1.
Виното е селскостопански продукт, няма единно мерило за качество. Имаш различни сортове, различни региони и най важното различни реколти...
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#60] от "onemanband":
Коя свободна конкуренция в авиопревозите?
Вие мислите ли с тези глави като ги пишете тези неща?
Свободна конкуренция има в този бранш при частните джетове, авиокомпаниите са регулиран отрасъл на 100%...
атанас
Рейтинг: 1167 НеутралноДо коментар [#41] от "dedoliben":
Имат си начини да е евтино. Описват си го в стратегиите. Горе-долу печелят от следното:
- Много полети. Въртят по няколко полета на работен ден.
- Нови самолети, които са в гаранция и не искат ремонти, а времето на летището между полетите се намалява в пъти, защото искат по-малко проверки. Това скъсяване на престоя им е критично- ако е 30 минути в посока, печелят още един курс на 8ч смяна и правят 3 вместо 2.
- По-ниски летищни такси заради по-малкия престой на летищата и ползването на по-непопулярни летища.
- По-ниски оперативни разходи за подръжка на самолетите, защото са нови, и по-малко загуби от престой на самолетите в хангар за ремонт.
- Пълни самолети. Едно е да продадеш 80 от 100 места, друго е да продадеш 100 от 100.
- Допълнителни такси за багаж, цена на яденето в самолета и т.н.
- Нямат си взимане-даване със синдикати. Екипажите им май са по-скъпо платени от на другите оператори, но липсват куп проблеми, които имат големите оператори като стачки, невъзможност да уволниш някого и т.н.
Разходите на полета са най-общо:
- Цена на самолета. Трябва да се изплаща и всеки ден си има цена от плащанията по лизинга.
- Ремонти и амортизация
- Заплати на персонал
- летищни такси
- гориво
Нискотарифните пестят от всичко освен най-евтиното- горивото.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#61] от "onemanband":
Може би иска да каже колко е издържано държавата Х да инвестира годишно 1000 единици обществени средства в подръжка на подобна инфраструктура особенно сравнено с алтернатива, да кажем полетите да се намалят с 20% да се отделят 100 единици за инфраструктурата за тези полети, а останалите 900 единици да се инвестират в нещо друго?
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#61] от "onemanband":
Нали не си мислиш че това обслужване става по магически начин, безплатно?
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#63] от "атанас":
А, пропускаш най якото...
"Няма да притежаваш нищо, НО ще си щастлив..."
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#67] от "атанас":
Е, точно пък екипажът да е по скъпо платен...
Даже описваш веднага защо не е по скъпо платен...
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#67] от "атанас":
Да те питам и теб.
Как според теб лоу кост компаниите успяват да го осъществят този номер с новите самолети.
Вярно че подръжката им е по малка и по евтина, но тя цената за това е стойността на новият самолет...нали не си мислиш че новите самолети са по евтини за закупуване от старите?
subaru
Рейтинг: 396 ВеселоДо коментар [#31] от "ryk511146816":
Ммдаа. Значи викаш има бизнеси и бизнеси. Авиационния е от тези, в които не трябва да има конкуренция. Още по яко.....
Даже конгениално! Браво! Титан на мисълта!
Ivan Stoyanov
Рейтинг: 174 НеутралноФранция иска комунизъм ама комунизъмът умря преди три десетилетия сега Макарон ще трябва да увеличи данъците защото за негово съжаление колониите в Африка една по една искат да се отърват от робството на франсетата и да продават ресурсите си на реална цена а не кон за кокошка както до сега. Най-лошото за Франция е, че страната се гетизира и ако не са 10 големи корпорации като Лореал, Ситроен, Пежо и Еърбъс няма да се различава по нищо от една Полша да речем където БВП е реален докато във Франция все още се залага от откраднатото от колониите и БВП е надценен тоест използва се еврозоната като дотация на френските пенсионери и икономика без реално покритие.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#73] от "subaru":
А, яко, викаш строиш въздушни кули и им се наслаждаваш...
Какво трябва и какво не трябва е без значение.
От значение е какво е реалното положение.
Последно когато проверявах, абсолютно всяко нещо което една авиокомпания има да прави е на 100% държавни регулирано.
Да ти го кажа възможно най просто. Авиокомпанията не може даже разреши на пилота си в самолета да запали двигателя, други му дават това разрешение...
Хайде да направим играчка , закачка, посочи три неща, които прави една авиокомпания и които да не са държавно регулирани...
libretto
Рейтинг: 43 Неутрално"Самолетни билети за 10 евро, когато сме в разгара на екологичния преход, това вече не е възможно", заяви Бон пред списанието.
Let's Go, Brandon! 😁😁😁"Това не отразява цената за планетата", добави той.
Дупедавците политици започнат ли да намесват екологията, значи нямат никакви доводи и пак трябва някакси да оправдаят стригането на овцете.
А фиксирани цени и заплати кога? После петилетката за три години и накрая Маркс и Енгелс пак ще цъфнат по манифестациите.
Където стъпи ляво трева не никне, ама късно ще се осъзнае.
Тасков
Рейтинг: 229 НеутралноАбсолютно не - не съм отсядал никога в петзвезден хотел, нито съм ял в ресторант със зезда Мишлен. Просто съм склонен да платя премиум цена, за да няма един милиард човека където и да отида - всеки си гледа собствения интерес преди всичко, нали така
subaru
Рейтинг: 396 НеутралноТъп ли сте или се правите на такъв. Държавните изисквания за да се получи авиационен лиценз, нямат нищо общо с конкуренцията на лицензираните авиокомпании за привличане на пътници.
Схващате ли? Твърдо не.
Бъдете здрав!
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 886 НеутралноЗа пари става въпрос. Французите се опитват по нечестен начин да подпомогнат неконкурентните си авиокомпании. Реалната цена на билет от 10 евро се плаща от другите пътници на борда на същият полет. Екологичните аргументи не струват дори и на къси разстояния. Влаковете също не са екологични защото енергията която използват идва от АЕЦ, ТЕЦ и ВЕИ . Същевременно самолетите на къси разстояния могат да преминат на водород или на батерии. Трябва да се има предвид, че ако безумната френска идея се осъществи железопътния трафик ще стане още по-натоварен. Нека технологиите и пазара да намерят равновесието в транспорта. ЕС чрез данъчни политики и регулации , като въглеродния данък например, да продължи да насърчава фирмите да стават все по-екологични. Минимална цена на самолетен билет? Френски социализъм гарниран с някаква форма на протекционизъм.
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#78] от "subaru":
Отново, три неща които една авиокомпания прави и не са 100% държавно регулирани. Лиценза е преди да започне да прави каквото и да е.
Къде лети един самолет? 100% държавна регулация на въздушните пространства , въздушният контрол е 100% държавна структура и а всичко отгоре му де плаща.
С какво лети , авиокомпанията, със самолети, за да могат въобще да се нарекат самолети трябва държавна комисия да одобри и допусне за летене всеки модел, основните производители на самолети са или държавни или на държавни субсидии и поръчки, включая Боинг.
Подръжката на самолетите става по правила на държавите
Летища, изцяло под контролът на държавите...
.....
Отново, посочи три неща които една авиокомпания прави без държавите да й го определят...правилата за превоз а пътниците става при одобрени общи условия от държавите, авиокомпаниите, не могат даже да определят условията при които ще превозват пътниците, държавите им ги определят и ги контролират отново държавите...