Производството на ток от слънчева и вятърна енергия в ЕС е нараснало близо 50% за 5 години

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (144)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    За момента никаква полза няма от това нещо.
    Нито цените на електроенергията са се понижили, нито системата е станала по - устойчива и подсигурена, нито сме станали по - независими от внос на горива.
    Отделно от производството на въпросните ВЕИ-та спечели главно индустрията на Китай.

  3. 3 Профил на цъкачката
    цъкачката
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това се е екологична катастрофа със закъснение. Безвъзвратно и безсмислено унищожаване на екосистеми и замърсяване с токсични отпадъци.

  4. 4 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Добри новини. Още малко трябва да се затворят и престъпните тецове у нас тровещи толкова много хора и работещи за пълнене на чекмеджета на вълци, тикви, шишковци и т.н.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Степно-блатните орки
    и картела опек
    да ГО----!!!!

  6. 6 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Напразни напъни да ни се втълпи, че еко енергията е бъдещето на света.
    Еко да, но от ядрени централи, а не от вятър и слънце.
    Българската земя е най-голямото ни богатство, не я унищожавайте с фотоволтаици и перки.
    Тези перки и фотоидиотщини да си ги слагат в пустинята.
    не тук.
    А така наречените бизнесмени, които лобират за тази българска разруха един ден ще са на подсъдимата скамейка.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  7. 7 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#4] от "web_2.0_vs._dc":

    През повечето от годината може, но за зимата още доста години ще са нужни ТЕЦовете защото хем потреблението е най-високо хем най-големия източник на ВЕИ у нас слънцето е най-малко тогава

  8. 8 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Как сте се наредили за снимка жалко е само че сте два дурака а не тримка.
    Имам Солар и Хибрид само да си зареждам Хибрида и да пътувам без пари из Градът ми стига.
    Седем хиляди са нищо Цена за да си независим реално на 100%
    Защото ако и когато се наложи да дойде дебелия не дай си Боже бързо бързо ше ти стигне и само Слънцето.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3836 Любопитно

    Петролните "демокрации" хич не харесват това!

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3836 Любопитно

    До коментар [#5] от "selqnin":

    Това е гарантирано , защото нещата вървят неудържимо натам!

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#2] от "zxp53317185":

    Цената на тока в България е най-евтината в Европа, някъде към 3 пъти по-ниска от цената в Германия примерно. Даже е по-евтина от Румъния!

  12. 12 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    А пък цената в САЩ е 5 пъти по - ниска от цената в Европа 🤷

  13. 13 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Може би цената е подпазарна също като парното в София иначе няма друга логика при нас да е значително по-евтина от навсякъде в ЕС с толкова различни енергийни миксове в различните държави

  14. 14 Профил на taratanki СУПЕР
    taratanki
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":А пък цената в САЩ е 5 пъти по - ниска от цената в Европа 🤷
    —цитат от коментар 12 на zxp53317185


    Колко е в САЩ тока?

  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    Напредва изграждането на най-голямата покривна фотоволтаичната централа в България (8,7 MW), монтирана върху площ от 50 000 кв.м. на покрива на Logistics Park Sofia в с. Равно поле, общ. Елин Пелин, впечатляваща е гледката в момента! Хиляди бг предприятия вече добиват или изцяло, или голям % от нужната им ел. енергия, а тези които все още нямат собствена ФВЦ, бързат...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  16. 16 Профил на taratanki СУПЕР
    taratanki
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Българската земя е най-голямото ни богатство, не я унищожавайте с фотоволтаици и перки.
    —цитат от коментар 6 на Мариана Кълвачева


    Казваш, да продължаваме да пушим с лигнитите?

  17. 17 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Производството на вятърна и слънчева енергия в Европейския съюз се е увеличило с 46% от 2019 г., когато настоящата Европейска комисия встъпи в длъжност, до 2023 г
    —цитат от коментар 0 на матряла

    Наблюдих. Цената на тока за матряла в ЕС се увеличава със 74% от 2019 до 2023 г от 12,8 на 22,26 центи.
    https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/nrg_pc_204__custom_11653327/default/table?lang=en
    Оттука получаваме, че +46% зелени тоци водят до +74% цена. Затоплистки фючърс.

  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    До коментар [#3] от "Бай академик":

    Бавноразвиващ рострол!

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#14] от "taratanki":

    Очевидно имаш интернет, ползвай го 🙂

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#13] от "vht16370188":

    Да, малко под-пазарна е, точно затова се налага да субсидира с 450 милиона лева НЕК. Отделно говоря за цената за бита, която е ниска понеже е регулирана, нерегулираната е малко по-ниска от средната цена в източна европа. Отделно имаме и едно сиситематично недофинансиране на инфратруктирата. Но също е фект че при слънчево време борсовата цена на слънчевия ток пада почти до 0 т.е има огромен потенциал за оптимизиране и съхраняване на енергия.

  21. 21 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#14] от "taratanki":

    17.5 цента средно за домакинствата

    https://www.bls.gov/regions/midwest/data/averageenergyprices_selectedareas_table.htm

  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    А токът в ЕС е поскъпнал близо 50% през последните 5 години.

    Слочаенос? Не мисла...

    Culus capitem delit
  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    Цената на произведеният и продаден ток от ФВЦ в България за април, се движи между 35 и 44 лв./мегават, в превод 0,035 - 0,044 лв./киловат

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  24. 24 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":А пък цената в САЩ е 5 пъти по - ниска от цената в Европа 🤷
    —цитат от коментар 12 на zxp53317185


    Не се научи даже да лъжеш като хората Тряпке.

    https://bg.globalpetrolprices.com/USA/electricity_prices/

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Неутрално

    До коментар [#20] от "m17":

    Пада и под 0, т. е., производителите плащат за пренос на произведената от тях ел. енергия.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  26. 26 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    До коментар [#22] от "pag":

    Доходите за 5 години с колко скочиха, а енергийната ефективност на сградите?! Отделно и топлите зими, щото нямало глобално затопляне и в резултат - мижави месечни сметки.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#12] от "zxp53317185":

    Да бе да, според тоя сайт: https://www.saveonenergy.com най-ниската цена на тока е във Вермонт и е 21 цента на квч. Това са към 40 стотинки. В България е 22 стотинки. Сравнявам дневна тарифа, за домакинство.

  28. 28 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#17] от "dosetliv":

    Зависи коя държава как го прави - Испания не си затвори АЕЦите и има подобен дял ВЕИ с Германия за това тока е много по-евтин и чист от емисии от Германия която си затвори реакторите и разчиташе повече на газ от твоите руски господари

  29. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Цената на произведеният и продаден ток от ФВЦ в България за април, се движи между 35 и 44 лв./мегават, в превод 0,035 - 0,044 лв./киловат
    —цитат от коментар 23 на hamiltonf


    Я кажи колко е струвал подадения ток през април, ама между 6 часа вечерта и 5 часа сутринта...

    Culus capitem delit
  30. 30 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#24] от "dedoliben":

    Ама то това което го пращаш доказва че съм прав 😂
    Ти чете ли го?

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#22] от "pag":

    Поскъпнал е заради поскъпването на енергоизточниците - основно газ., зартади затварянето на ядрени мощности и най-вече заради зелената сделка и високите такси върху СО2 от въглищни централи.

  32. 32 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#22] от "pag":Доходите за 5 години с колко скочиха, а енергийната ефективност на сградите?! Отделно и топлите зими, щото нямало глобално затопляне и в резултат - мижави месечни сметки.
    —цитат от коментар 26 на hamiltonf


    Е напиши ТИ с колко де...

    Culus capitem delit
  33. 33 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":

    Ето ти чат гпт 😉
    Взел съм средни цени в цял ЕС за справката

    Over the last five years, the average electricity prices in the EU and the USA have shown distinct trends:

    EU:

    2019: $0.24 per kWh
    2020: $0.26 per kWh
    2021: $0.27 per kWh
    2022: $0.30 per kWh
    2023: $0.32 per kWh
    USA:

    2019: $0.13 per kWh
    2020: $0.13 per kWh
    2021: $0.14 per kWh
    2022: $0.14 per kWh
    2023: $0.15 per kWh

    Key Observations:
    EU prices have been consistently higher than those in the USA and have shown a steady increase over the past five years.
    USA prices have been relatively stable, with a slight increase from $0.13 to $0.15 per kWh over the same period.

    This comparison highlights the significant difference in electricity pricing between the two regions, with the EU experiencing higher and more rapidly increasing prices compared to the USA.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#25] от "hamiltonf":

    Падна веднъж и за малко т.е това е по-скоро изключение. Но е факт че цената е много ниска при слънчево време. Което за нашия климат е добре щото при топло и слънчево се пъскат много климатици и те допбре се покриват от соларите.

  35. 35 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    Интересно с колко стотинки оскъпява тока от въглища този данък на СО2? По принцип съм силно за такса за замърсявания, но трябва да важи и за вносен ток иначе е супер несправедливо и трябва цената да е умерена пък поне ако съдя по приказките е прекалено висока

  36. 36 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    А токът в ЕС е поскъпнал близо 50% през последните 5 години.Слочаенос? Не мисла...
    —цитат от коментар 22 на pag


    Не е вярно, проклет тролей! Много лъжете!

    Токът в западната част на ЕС беше 25 евроцента на кВч преди повече от 10-на години. И сега си е толкова:

    https://www.check24.de/strom/strompreise/

  37. 37 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    До коментар [#29] от "pag":

    Аз знам през тези часове на колко сме внасяли - 44-48 лв./мегават. А тва знаеш ли го:
    https://www.mediapool.bg/targovtsi-na-tok-se-oplakaha-ot-spekulativni-tseni-ot-2500-lvmvtch-za-balansirane-news359450.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3fVBiir1lyzZxMm81fHSG5j-_VxwkeO50pC-boP-IAUT_0LZJWPFvZXFo_aem_AeB26pSFzPpyNSUHI2FUklmxaM0RbiXY1oMkRTB90w4IyxjLWLlb5Bu78E1bmNz2ITbmSv7riyQITWDTM1x27oGK
    "От Асоциацията на търговците на енергия в България (АТЕБ) и Асоциация "Свободен енергиен пазар" (АСЕП) призоваха енергийния регулатор да оттегли проблемната, според тях, методиката за определяне на цени на балансираща енергия, влязла в сила на 1 май и вече довела до цена от 2500 лв./МВтч за недостиг и то в неделя. Според двете организации освен това има непрозрачност при търговете за балансираща енергия – такава, каквато производители и потребители могат да продават и купуват, ако не са си направили добре плановете и при излишък цените са ниски и дори отрицателни, а при недостиг – скъпи. При това положение нищо не пречи цената за недостиг да стигне и 10 хил. лв./МВтч, което ще накара производителите на електроенергия да стоят в позиции на излишък, което също не е добре за енергийната система.

    Цени от минус 50 лв. за излишък и 2500 лв. за недостиг
    Оспорваната методология влезе в сила на 1 май 2024 г. и целта ѝ беше да се преодолее проблемът с големите количества излишна енергия. Първите прогнозни цени, публикувани на сайта на "Електроенергийния системен оператор" (ЕСО), който управлява преносната мрежа и се занимава с балансирането на потоците в нея, са от 17 май и показват, че цените, предлагани от доставчиците на балансиращи услуги, са от минус 50 лв/МВтч (за регулиране надолу) до 600 лв/МВтч. (за регулиране нагоре). Два дни по-късно в неделя, в периода от 10 до 18 ч., прогнозните цени за недостиг са трайно над 1500 лв./МВтч, достигайки в отделни часове до 2500 лв/МВтч."

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Неутрално

    До коментар [#34] от "m17":

    5 дни само за април, или 16% от месеца. Ами в следващите?!

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    До коментар [#32] от "pag":

    Елементарна статистика, и полуграмотен може да я намери.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    До коментар [#39] от "hamiltonf":

    https://www.expert.bg/macroview/marketplace/bylgarija-pyrva-po-ryst-na-zaplatite-v-es-1929097.html
    За 2022 е същото положението. Следващите години са ясни, - вадиш инфлацията и кажи кво получаваш накрая?

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  41. 41 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#2] от "zxp53317185":Цената на тока в България е най-евтината в Европа, някъде към 3 пъти по-ниска от цената в Германия примерно. Даже е по-евтина от Румъния!
    —цитат от коментар 11 на m17


    Това е защото още е на дотация. Принципно с времето цените на енергоносителите, но и на заплатите ще се изравнят в голяма степен.

  42. 42 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    "Комисията предложи цел от 45% възобновяеми енергийни източници в общия енергиен микс до 2030 г."

    А целта, България вече е достигнала:

    https://www.segabg.com/hot/category-economy/nad-50-proizvedeniya-tok-u-nas-veche-idva-vei

  43. 43 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":А пък цената в САЩ е 5 пъти по - ниска от цената в Европа 🤷
    —цитат от коментар 12 на zxp53317185


    Както сам показа не е 5 пъти. Освен това е нормално в САЩ енергоносителите да са по-евтини, защото имат голям разработен пазар и произвеждат сами повече от необходимото. Всяка страна, износител на енергоносители има ниски цени на вътрешния пазар.

  44. 44 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#16] от "taratanki":

    Казвам да си ползваме АЕЦ и да отрежем хранилката на големите риби наречена фото и ветро, които оскъпяват тока.
    Цената на тока не се вдига от АЕЦ, а от екологичните.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#32] от "pag":Елементарна статистика, и полуграмотен може да я намери.
    —цитат от коментар 39 на hamiltonf


    Цитати от статийки в медияпул не са статистика.
    Бегай да си играеш на перки и панелки, докато не са фалирали.
    Щото тия нулеви (хеле отрицателни) цени никак, ама никак не кефят нито собствениците на панелките, нито финансиралите ги банкстери.
    Субсидиите свършват, "въглеродните квоти пращят" под натиска на обективните фактори, а костеливата ръка на "свободния пазар" лекинко ги обарва по гърленцата...

    Culus capitem delit
  46. 46 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#43] от "пРезидента!":

    Осреднено не (засега), но ако сравниш отделни държави - Германия, Белгия, Дания, Испания итн си ги докарва петте пъти 😉

    И наче както е написано - тенденцията е пределно ясна. Докато цените в САЩ едвам мърдат, в ЕС се наблюдава чувствителен и стабилен растеж последните 5 години.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#46] от "zxp53317185":

    И за изброените от теб не е 5 пъти ето например Испания в която падна доста от 2022г

    Средната цена на електроенергията в Испания през декември 2023 г. е била 0,2347 € за киловатчас . Цената на електроенергията е намаляла с € 0,0107 kWh, 4,36% от предходния семестър.

    През последните дванадесет месеца цената на електроенергията в Испания е паднала с 30,28%.

    В Испания цената на електроенергията достигна максималната си цена, € 0,335 kWh, през декември 2022 г.

    https://countryeconomy.com/energy-and-environment/electricity-price-household/spain

  49. 49 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    в ЕС се наблюдава чувствителен и стабилен растеж последните 5 години.
    —цитат от коментар 46 на zxp53317185


    Какво наблюдаваш ве кретен?! Насран русоробски тролей! Ето ти усреднено по години за цяла Германия:

    https://www.verivox.de/strom/strompreisentwicklung/

    Имало е пик 22-ра заради енергийната криза, която Путлерчо Паследний ни спретна, но цените вече се връщат към старите стойности. И не са последните 5, а последните 2, откакто аятолахчото нападна Украйна. Още нещо неясно, тролей прост?

  50. 50 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#49] от "пРезидента!":

    Успокой се комунде, ще спукаш някой капиляр 🙂
    Знам че истината боли 😃

  51. 51 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#49] от "пРезидента!":Успокой се комунде, ще спукаш някой капиляр 🙂 Знам че истината боли 😃
    —цитат от коментар 50 на zxp53317185


    Истината съм ти я заврял дълбоко между задните бузи със статистика от 2014 до 2024-та!
    Че боли - моите съболезнования! Ако не лъжеш, ще боли по-малко 🤡

  52. 52 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#51] от "пРезидента!":

    И все пак цената все още е значително по-висока от тази до 2020г пък ще разберем дали и колко ще пада още

  53. 53 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#51] от "пРезидента!":

    Очевидно е кой лъже, дори и според буламача който ти си дал 😉

  54. 54 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#51] от "пРезидента!":И все пак цената все още е значително по-висока от тази до 2020г пък ще разберем дали и колко ще пада още
    —цитат от коментар 52 на vht16370188


    Цената съм ти я дал с графика, рос-тролей! Коментарите ти са излишни, всеки сам да види, колко е и сам да помисли, защо е била висока 2022-ра.

    В САЩ цените са стабилни поради простата причина, че не зависят от външни фактори.

  55. 55 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#51] от "пРезидента!":Очевидно е кой лъже, дори и според буламача който ти си дал 😉
    —цитат от коментар 53 на zxp53317185


    Дал съм "буламача", за да може всеки сам да си прецени, дали буламачът не е в чугунената ти кратуна, посран рос-тролей 🤡

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    В САЩ цените са стабилни поради простата причина, че не зависят от външни фактори.
    —цитат от коментар 54 на пРезидента!


    А добрутро, ха сега отивай си изпий хапчетата че яко те тресна шизофренията 😉

  58. 58 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2807 Любопитно

    До коментар [#16] от "taratanki":Казвам да си ползваме АЕЦ и да отрежем хранилката на големите риби наречена фото и ветро, които оскъпяват тока.Цената на тока не се вдига от АЕЦ, а от екологичните.
    —цитат от коментар 44 на Мариана Кълвачева


    Ама не смееш да направиш сметка за да речем колко ще ни излезе да плащаме на ЕДИН ПЕНСИОНИРАН ФАТМАК да ни пази ядрените отпадъци 100 000 години.
    Само на Един!!!!!
    А имай в предвид че въпреки че затворихме 1-4 блокове на АЕЦ няма и Един съкратен.
    Та като драснеш Дебелата чертичка сметката става и тя дебела.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  59. 59 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    А добрутро, ха сега отивай си изпий хапчетата че яко те тресна шизофренията 😉
    —цитат от коментар 57 на zxp53317185


    Какво добрутро ве кретен, в коментар [#43] написах, че в САЩ са стабилни, защото не зависят от външни фактори.

    Коментирам следните твои прототии, за 5 пъти завишени цени в последните 5 години:

    Осреднено не (засега), но ако сравниш отделни държави - Германия, Белгия, Дания, Испания итн си ги докарва петте пъти 😉
    ...
    в ЕС се наблюдава чувствителен и стабилен растеж последните 5 години.
    —цитат от коментар 57 на zxp53317185


    5 пъти се е повишило празното между ушите ти, рос-тролей! Цените в Германия днес са на практика същите, каквито са били преди няколко години. Къде видя 5 пъти, идиота?!

  60. 60 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#48] от "vht16370188":

    Ехо това ти е осреднено за Испания.
    Да не е пет, а три пъти 😃

    2019: $0.26 per kWh
    2020: $0.28 per kWh
    2021: $0.29 per kWh
    2022: $0.31 per kWh
    2023: $0.34 per kWh

    И от статистиката за САЩ съм оставил комунистическите щати като Калифорния, щото ако ги махна тях си ги докарва четири, почти 5 пъти

    Louisiana:
    2019: $0.08 per kWh
    2020: $0.09 per kWh
    2021: $0.09 per kWh
    2022: $0.10 per kWh
    2023: $0.10 per kWh
    Oklahoma:
    2019: $0.09 per kWh
    2020: $0.09 per kWh
    2021: $0.10 per kWh
    2022: $0.10 per kWh
    2023: $0.11 per kWh
    Wyoming:
    2019: $0.09 per kWh
    2020: $0.09 per kWh
    2021: $0.10 per kWh
    2022: $0.10 per kWh
    2023: $0.11 per kWh
    Arkansas:
    2019: $0.09 per kWh
    2020: $0.10 per kWh
    2021: $0.10 per kWh
    2022: $0.11 per kWh
    2023: $0.11 per kWh
    Kentucky:
    2019: $0.09 per kWh
    2020: $0.10 per kWh
    2021: $0.10 per kWh
    2022: $0.11 per kWh
    2023: $0.11 per kWh

  61. 61 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#60] от "zxp53317185":

    Чукумба, в САЩ цените са по-ниски ... за пореден път - защото са нетен износител на енергоносители и не зависят от никого. Няма нищо чудно и особено в това.

  62. 62 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    Да не е пет, а три пъти 😃
    —цитат от коментар 60 на zxp53317185


    Първо от 5 пъти стана 3 пъти, след ощя 2 коментара ще стане 2 пъти. И изведнъж изчезна твърдението, че "в ЕС се наблюдава чувствителен и стабилен растеж последните 5 години." ... последно, какво точно искаше да кажеш, че нещо не ти се разбира вече? 🤡

  63. 63 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#61] от "пРезидента!":

    Не си прав защото има и страни вносители на енергия с евтин ток

  64. 64 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#61] от "пРезидента!":

    Примерно в Япония, Тайван, Ю. Корея, Китай и други цените на тока са много по-ниски от повечето страни в Европа..

  65. 65 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    И изведнъж изчезна твърдението, че "в ЕС се наблюдава чувствителен и стабилен растеж последните 5 години."
    —цитат от коментар 62 на пРезидента!


    Изчезна, ама само в комуноидно-шизофреничното ти съзнание 😃

  66. 66 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#61] от "пРезидента!":Не си прав защото има и страни вносители на енергия с евтин ток
    —цитат от коментар 63 на vht16370188


    Чукумба, аз това ли питах и как точно не съм прав?

  67. 67 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#60] от "zxp53317185":Чукумба, в САЩ цените са по-ниски ... за пореден път - защото са нетен износител на енергоносители и не зависят от никого. Няма нищо чудно и особено в това.
    —цитат от коментар 61 на пРезидента!


    Освен шизофреник и комунде, не си и особено умен 🙂

    Европа защо не си произвежда сама енергията, има въглища, има АЕЦ, има неразработени шистови залежи ... Защо, комунде???!?

  68. 68 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    Освен шизофреник и комунде, не си и особено умен 🙂

    Европа защо не си произвежда сама енергията, има въглища, има АЕЦ, има неразработени шистови залежи ... Защо, комунде???!?
    —цитат от коментар 67 на zxp53317185


    Рос-кретенчик, защо Европа не добива петрол, природен газ и радиоактивни руди е друга тема. Търсиш в гулгето инфо, четеш книжки и така ...

    Но мога да те улесня малко - Европа и не ще да добива горните. Ако още не си обърнал внимание, статията е за ВЕИ - искаме, да ни е чисто!

  69. 69 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#66] от "пРезидента!":

    Понеже обвиняваш други в русофилия да ти обясня - изкуствено високите цени на тока помагат именно на антиевропейски партии. След като Русия нападна трябваше да се направи повече за смекчаване на ефекта като да се намали данъка за СО2 и Германия примерно да беше отложила с повече затварянето на реакторите на които нищо им нямаше. Просто трябва да има баланс между икономика и екология..

  70. 70 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    В Европа има държава със 100% ВЕИ.

  71. 71 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#66] от "пРезидента!":Понеже обвиняваш други в русофилия да ти обясня - изкуствено високите цени на тока помагат именно на антиевропейски партии. След като Русия нападна трябваше да се направи повече за смекчаване на ефекта като да се намали данъка за СО2 и Германия примерно да беше отложила с повече затварянето на реакторите на които нищо им нямаше. Просто трябва да има баланс между икономика и екология..
    —цитат от коментар 69 на vht16370188


    Трольо, изкуствено високи цени в България НЯМА, защото се дотират. Дори за бизнеса имаше дотация, когато се бяха вдигнали. Та ние пикът 2022/23 го прескочихме безпроблемно, дори спечелихме много от износ на ел.енергия.

    По отношение на Германия и другите бели страни - тях не ги мисли! Там по желание ползват зелен ток, въпреки че е по скъп. Така са възпитани. А и там цената на тока за домакинствата е малък разход в сравнение с доходите.

    Баланс има - това е целта на еко-прехода - баланс и по-добра среда за живот!

    Няма нищо по-безопасно от слънчевия колектор.

  72. 72 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#4] от "web_2.0_vs._dc":

    Затваряме нашите ТЕЦ и внасяме от Турция и Сърбия.

    Хак му е на Путин!

    Това е бъдещето..

  73. 73 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    След като Русия нападна трябваше да се направи повече за смекчаване на ефекта като да се намали данъка за СО2 и Германия примерно да беше отложила с повече затварянето на реакторите на които нищо им нямаше. Просто трябва да има баланс между икономика и екология..
    —цитат от коментар 69 на vht16370188


    А точно Германците направиха много! И терминали построиха и изведени от употреба централи пуснаха.

    Германия беше поела в много добра посока и без изтрещели масови убийци, като Путлер, нямаше да има никакви проблеми.

    В общи линии Европа се справи отлично с газовата криза и е чудесно, че ще се работи за по-голям дял на ВЕИ. Това е бъдещето, в което няма как да има спор.

  74. 74 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#7] от "vht16370188":

    Можем да минем на биомаса, което е ВЕИ..

    Ползваме я , когато ни е нужна без да зависим от слънцето , вятъра , кишата ..

    В Европа се изгарят например , над 100 милшона тона RDF.

    Това е бъдещето , хак му е на Путин ..

  75. 75 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#71] от "пРезидента!":

    Пишеш глупости - цената на тока когато е изкуствено вдигана от големи данъци или прибързано затваряне на АЕЦ е едно от нещата които най-засилват антиевропейските и отслабват проевропейските сили. Ако не знаеш 80% от хората едва ли имат твоето мислене и доходи и дори да си прав, (а според мен не си) то мнозинството ще реши кое как да стане. Вече има разлика защото примерно ЕНП се отказа да защитава забраната на ДВГ които и без това вече са доста по-чисти и все по-често хибриди та според мен най-добре зелената сделка да се предоговори и най-вероятно ще стане за да не пречи много

  76. 76 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#69] от "vht16370188":

    Кво означава "изкуствено високи цени"?

    Ми пазар , борса - като ти е скъпо - не купувай!

  77. 77 Профил на ausbilder СУПЕР
    ausbilder
    Рейтинг: 525 Неутрално

    За момента никаква полза няма от това нещо. Нито цените на електроенергията са се понижили, нито системата е станала по - устойчива и подсигурена, нито сме станали по - независими от внос на горива. Отделно от производството на въпросните ВЕИ-та спечели главно индустрията на Китай.
    —цитат от коментар 2 на zxp53317185


    Глупости, индустриалния ток вече е изключително евтин, а той касае всичко, което се произвежда. Битовият е скъп поради свръхскъпия въглищарски ток. Политиците ни поеха ангажимент към миньори и енергитици още години наред данъкоплатците да им плащаме по 3000 лв. заплата, дори когато в половината от времето не работят.

  78. 78 Профил на ausbilder СУПЕР
    ausbilder
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До всички, които обясняват как слънчевта енергия нямала бъдеще. Ето линк към сайта на енергийния оператор, които показва на живо каква е консумацията в България и кой произвежда. През деня вече между 40 и 50% от тока идва от солари.
    Това не е бъдещето, това вече е настоящето.

    https://www.eso.bg/doc/?460

  79. 79 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#77] от "ausbilder":

    Нали това се обяснява - въглищния ток с местни наши въглища е скъп защото има висок данък СО2 докато за внос от Сърбия и Турция няма която е и несправедливост и още по-мръсно

  80. 80 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#78] от "ausbilder":

    То докато пече е ясно, но в 70% от времето не пече, а зимата и повече та най-малкото за зимата когато трябва и най-много ток трябват въглища

  81. 81 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#71] от "пРезидента!":Пишеш глупости - цената на тока когато е изкуствено вдигана от големи данъци или прибързано затваряне на АЕЦ е едно от нещата които най-засилват антиевропейските и отслабват проевропейските сили. Ако не знаеш 80% от хората едва ли имат твоето мислене и доходи и дори да си прав, (а според мен не си) то мнозинството ще реши кое как да стане. Вече има разлика защото примерно ЕНП се отказа да защитава забраната на ДВГ които и без това вече са доста по-чисти и все по-често хибриди та според мен най-добре зелената сделка да се предоговори и най-вероятно ще стане за да не пречи много
    —цитат от коментар 75 на vht16370188


    Какви изкуствени цени бълнуваш ве?!
    Какви са тези безсмислени речи, дето ги дърпаш?

    Ние АЕЦ-ци не затваряме. Затвори ги Германия и се справя добре с това. Къв ти е проблема, ве идиота? Немците масово инвестират във ВЕИ и това точно е нагласата и на отделния германец. Пак ти пиша - немците сами избират еко-тарифи въпреки, че са по-скъпи. И го правят, защото здравето им е по-важно и скъпо от няколкото лева на края на месеца за ток от ТЕЦ. Приключихме с парните машини, набийте си го в чугунените глави! И АЕЦ-и не щем. Всички видяхме, какво се случи в Чернобил. А България е малка. Един да гръмне и половин България ще се опразни. Аман от кретени!

  82. 82 Профил на ausbilder СУПЕР
    ausbilder
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#4] от "web_2.0_vs._dc":През повечето от годината може, но за зимата още доста години ще са нужни ТЕЦовете защото хем потреблението е най-високо хем най-големия източник на ВЕИ у нас слънцето е най-малко тогава
    —цитат от коментар 7 на vht16370188


    Не е точно така. Единият от трите ТЕЦа в Маришкия басейн вече спря производстовото и освобождава персонал. През зимата в пикови моменти имаме опция да внасяме по-евтин ток от Гърция от вятърните, соларните и газовите им централи.
    Въглищарският ток ще ни го пробутват още години САМО на битовите потребители, за да пазят скъпоплатените работни места на държавните служители в ТЕЦ 2. Огромните загуби на ТЕЦовете и мините ще ги плащаме всички данъкоплатци.

  83. 83 Профил на ausbilder СУПЕР
    ausbilder
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#77] от "ausbilder":Нали това се обяснява - въглищния ток с местни наши въглища е скъп защото има висок данък СО2 докато за внос от Сърбия и Турция няма която е и несправедливост и още по-мръсно
    —цитат от коментар 79 на vht16370188


    Индустриалният ток е супер евтин заради това в линка, а не заради тока от Турция и Сърбия. Ние изнасяме доста ток ВЕИ-та и за двете страни, защото Е ЕВТИН!!!!!!

    https://www.eso.bg/doc/?460

  84. 84 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#77] от "ausbilder":Нали това се обяснява - въглищния ток с местни наши въглища е скъп защото има висок данък СО2 докато за внос от Сърбия и Турция няма която е и несправедливост и още по-мръсно
    —цитат от коментар 79 на vht16370188


    Сърбите и турците да си дишат прахоляците от ТЕЦ-овете, аз не се чувствам задължен да го правя, а и не желая!

  85. 85 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#80] от "vht16370188":

    Или отпадъци и биомаса.

    Което е ВЕИ.

    Немците глупави ли са?

    Изгарят в индустрията и в енергетиката към 30-35
    МИЛИОНА ТОНА алтернативни горива.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    До коментар [#84] от "пРезидента!":

    Да дишат пряхоляци от въглища.

    А ние сме Европа , ние горим отпадъци и биомаса, което е ВЕИ и дишаме ВЕИ отпадъци.

    Което води до захлаждане на климата - поне така е убедена Грета Тунберг.

  88. 88 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#84] от "пРезидента!":Да дишат пряхоляци от въглища.А ние сме Европа , ние горим отпадъци и биомаса, което е ВЕИ и дишаме ВЕИ отпадъци.Което води до захлаждане на климата - поне така е убедена Грета Тунберг.
    —цитат от коментар 87 на sim4o


    Нямам нищо против да дишам "отпадъците" на ветрогенератори, слънчеви колектори и ВЕЦ-ве. Като ти харесва, отиваш в Сърбия или Турция и си дишаш твоите любими отпадъци.

  89. 89 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    В слънчева България условията за производство на ток от слънчеви панели са прекрасни , но енергийната атомна мафия не позволява. Огромен брой домакинства могат да се самозадоволяват с ток стига държавата да стимулира този процес, но това не се прави.

  90. 90 Профил на sim4o@abv.bg
    *****
    Неутрално

    За сега ЗАМЪРСЯВАНЕТО СЕ Е УВЕЛИЧИЛО..

    Напр. Дания ФПЧ 210% нарастване.

    Държи се на отпадъците и биомасата, основно..

    Което е ВЕИ..

  91. 91 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    За момента никаква полза няма от това нещо. Нито цените на електроенергията са се понижили, нито системата е станала по - устойчива и подсигурена, нито сме станали по - независими от внос на горива. Отделно от производството на въпросните ВЕИ-та спечели главно индустрията на Китай.
    —цитат от коментар 2 на zxp53317185


    глупости. В слънчев ден в Германия цената на тока е отрицателна, дори понякога достига цената на таксите за пренос и по този начин е на практика безплатна. В България започва да има отрицателна цена на тока и фирми се възползват от това. Гражданите не могат ,те са на фиксирана цена. Ще има все повече евтина енергия през деня, а нощем енергията ще е скъпа. Потреблението ще се премести през деня и накрая дневната тарифа ще е по-евтина от нощната

  92. 92 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    За сега ЗАМЪРСЯВАНЕТО СЕ Е УВЕЛИЧИЛО..Напр. Дания ФПЧ 210% нарастване.Държи се на отпадъците и биомасата, основно..Което е ВЕИ..
    —цитат от коментар 90 на sim4o


    Туй ще да е невярно, трольо! 🤡

    https://www.dst.dk/en/Statistik/temaer/SDG/globale-verdensmaal/11-baeredygtige-byer-og-lokalsamfund/delmaal-06/indikator-2

  93. 93 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    В слънчева България условията за производство на ток от слънчеви панели са прекрасни , но енергийната атомна мафия не позволява. Огромен брой домакинства могат да се самозадоволяват с ток стига държавата да стимулира този процес, но това не се прави.
    —цитат от коментар 89 на tacheaux


    не е нужна стимулация. Един инвертор е 200лв, един панел 400+ вата пик е под 200лв. За 600лв, за по-малко от цената на един климатик имаш 800 вата в слънчево време. Ако се направи читато, да имаш отделни контакти, с дръпнат 2,5квадрата кабел до таблото може да поставиш два такива микроинвертора и лятото да имаш два климатика, които не потребяват от мрежата ток за охлаждане. Това за 1200лв. По-малко отколкото струва един Дженерал 9-ка. И сега покрай американските мита за панелите цените ще спаднат още повече, защото продукцията трябва да отиде някъде. Панелите 430 вата на пале са по 60 евро, при 5 палета (180 панела) минимум. Парковете купуват на тази цена. Това са 78 киловата пик за 20200лв, без кабелите, крепежите и инверторите. В Германия, заради развития пазар 10 киловата система с батерия е 5 хиляди евро. Тук 10 киловата панели са 4140. Това вече е по джоба на българина. Инверторът е към 1000лв. Годност на панелите 25 години, като тогава са на 80% от капацитетът си.

  94. 94 Профил на ekp351157130
    ekp351157130
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    4140лв за 10-те киловата панели. Реално погледнато по блоковете отгоре може да започнат да никнат фотоволтаични инсталации, които с малка преработка на абонатните станции директно да топли вода и да покрива общите нужди на сградата. Отделно, има доста фасади, на които могат да окачат отгоре до долу. Да, по-ниска ефективност, но ако е например изток или запад сутрин слънцето пада под благоприятен ъгъл

  95. 95 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Сметката е много проста. При сегашните цени на тока, слънчевите панели се избиват за 5-7 години. След това добива е безплатен.
    Ако някой руски или саудитски примитив, реши да вдига цените на полезните изкопаеми слънчевите панели стават още по изгодни.

    Това което е работа на държавата е да изкупува свръхдобива през деня и да пълни ПАВЕЦ Чиара-Белмекен- Сестримо.

    Европа дава около 1 трилион на година за фосили от които да произвежда ел.енергия.
    Със всяка соларна клетка руските и саудитски примитиви обедняват а благосъстоянието на европейците се увеличава!
    Не случайно от пасьола са дали заповед на абсолютно всички руски тролове да плюят по зелените технологии.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  96. 96 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    И да обобщим.

    Нарастването на ВЕИ в Европа НЕ ДОВЕДЕ за сега , до подобрение на околната среда, нито до понижение на цените.

  97. 97 Профил на o2411870
    o2411870
    Рейтинг: 166 Неутрално

    Винаги се пише само произведената, а не оползотворената енергия. Явно не трябва да си задаваме сложни въпроси, нали в ЕС има кой да мисли и решава вместо нас.

  98. 98 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 578 Неутрално

    България е готова да даде 10 милиарда евро за 2 гигавата ядрени реактори.
    В Гърция замо за тази година ще построят 15 гигавата фотоволтаици частните инвеститири без държавата да даде 1 стотинка.

    В България срещу 2 милиарда евро може да се подобри цялата мрежа така че всички желаещи да монтират солари да могат да се включат и да се ремонтира ПАВЕЦа.
    Всичко останало ще го свършат частните инвеститори!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  99. 99 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    И да обобщим.Нарастването на ВЕИ в Европа НЕ ДОВЕДЕ за сега , до подобрение на околната среда, нито до понижение на цените.
    —цитат от коментар 96 на sim4o


    Какво обобщаваш ве тролей?! Собствените си лъжи? 🤡

    Пуснах ти линк горе за Дания, погледна ли? 🤡

  100. 100 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 578 Неутрално

    И да обобщим.Нарастването на ВЕИ в Европа НЕ ДОВЕДЕ за сега , до подобрение на околната среда, нито до понижение на цените.
    —цитат от коментар 96 на sim4o


    Ти си дебил. Вземи поне веднъж излез от панелката и отиди в Германия, да видиш каква е разликата във въздуха там и тук. Всеки път като от Германия влизам вБългария видимо се вижда влизането в някакъв кюнец!

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #