За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Още по темата
Последни галерии

Фотогалерия: Кървавата Луна – магията на пълното лунно затъмнение

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 9 септември 2025 г.

slonyatko
Рейтинг: 229 ВеселоС радост предусещам края на "петролната" епоха, а с нея и края на империята на злото! Руския Мордор си отива, ала в предсмъртните си гърчове може да направи голяма беля....
Imeto mi
Рейтинг: 174 НеутралноСтрашно гот идея. Дано стане популярна и да има къде да се зареждат колите.
hypercube
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#1] от "slonyatko":
Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.КенедиПо ми е хубаво за тарабуките с камилите дето ги направихме богове купувайки им петрола.
Сега да видим дали ще са толкова ербап да сеят религиозен фанатизъм и да определят чрез парите си посоките на цели държави.
Русия има газ, полезни изкопаеми и други ресурси в огромни количества за да пострада значително - за разлика от арабите, които освен петрола имат само пясък, ислям и огромна мания за величие.
psb
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#2] от "Imeto mi":
За съжаление Европа и Хамерика тръхнаха в посока батерии, а не водород. Само Япония в момента инвестира във водородна инфраструктура.
Дръг неприятен момент е че водородът може да се произвежда от възобновяеми източници. Към момента обаче е по-евтино да се прави от въгле-водороди...
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "psb":
Всъщност, за радост е...
Единственото предимство на "водородните" автомобили е времето за зареждане, което може и да се промени в близкото бъдеще.
Това, обаче, не стига да компенсира всичките им недостатъци:
- По-ниско КПД
- Ако водородът ще се добива от вода и ВЕИ, по-разумно е да се зареждат батерии.
- Водородът се съхранява по-трудно от електричество в батериите.
- Газостанциите за водород са несравнимо по-малко от зарядните станции.
- Зарядни станции могат да се изграждат практически навсякъде, с много по-малко ресурси и са многа по-безопасни.
- При сериозна катастрофа, зареден с водород автомобил си е мощнта бомба. Случаите на запалване на автомобилни батерии при катастрофа са единици и няма нито един пострадал.
- Батериите тепърва ще се развиват.
Неизвестен извършител
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#5] от "tie_interceptor":
"- При сериозна катастрофа, зареден с водород автомобил си е мощнта бомба."
Все ще се намери някой да изпляска този "аргумент". Имаш ли представа с каква скорост трябва да се размаже автомобил с газ/метан, за да се получи физическо разрушаване на бутилката? Всички пътници ще са ангели небесни далеч преди изничането на гориво да се превърне в проблем.
Цайко
Рейтинг: 948 НеутралноНе, че нещо, ама за сега водорода се добива от природен газ.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2649 НеутралноБеленофилите да четат, въпреки че няма да схванат какво пише, освен ако не е изписано с рубли и копейки за пунктуация.
Който си купи такъв автомобил ще може да го зарежда от собствен източник, а не контакта на Гинка Ковачкова Манчева или "Белене".
"Клетките могат да бъдат захранвани с водород, който се произвежда от 100% възобновяеми източници, като например вятърна или слънчева енергия."
DareDebil
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#1] от "slonyatko":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.да да, затова на всяка "водородна станция" в Европа се мъдри логото я на Шел, я на Тотал, я на Ени... Не е случайност че точно петролното напира за водород и зареждане на колонка, както досега. Дребна подробност също е и фактът, че цената на км пробег е колкото на бензина. Само дето колите са 3 пъти по-скъпи.
jasentcho
Рейтинг: 229 НеутралноКато междинна технология водородния автомобил има ограничено бъдеще. Електроенергията от фотоволтаичните панели вече е на такава цена, че обезсмисля всички стари източници, даже и термоядрените реактори (ако въобще се появят). Батериите за съхранение на енергията са ключов момент, но има инвестирани толкова пари в бизнеса, че отсега инвеститорите в не-литиеви батерии се опасяват за огромни загуби. Въпроса е не дали, а кога нефта ще е на смешни цени и бензиновите коли ще изглеждат като файтони или цигански каруци.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "Неизвестен извършител":
Е, добре... Да речем, че всички си поддържат бутилките напълно изправни и няма да има експлозии...
Това достатъчно ли е да ги направи по-разумна алтернатива пред батерийните електромобили?
valtoro
Рейтинг: 565 НеутралноЕнергията със която добиват водород по добре да зареждат акумулаторите.
Единственото предимство е бързия заряд, а и ми мирише на лобизъм !!!
dante_18
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#11] от "tie_interceptor":
If you are going through hell... Keep going!Да, това е напълно достатъчно. Колите на батерии не са никаква алтернатива, защото не отговарят на нуждите на 80% от хората. Стават само за играчки.
vankata1
Рейтинг: 694 НеутралноНа теория водородът може да се получи с електролиза на водата, при което водата се разпада на водород и кослород. После при горенето водородът и кислородът пак се съединяват, така че технологията е безотпадна. Но това е на теория. Никой още не е успял да го направи да става бързо и икономически изгодно.
Неизвестен извършител
Рейтинг: 229 НеутралноНе знам. Но си прав, че трябва да се отделят време и средства за поддръжка (не за ремонти).
bretschneider
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#13] от "dante_18":
Не съм съгласен, имам електричка и далеч не е играчка, ами си е по-пълноценна от ДеВеГе автомобил!
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноЩе ми препоръчаш ли "електричка" за семейство с 3 деца и куче? Минимален пробег на извънградско от 400-450 км (не максимален, а МИНИМАЛЕН!!!!!!!) като задължително в периметъра от тези 400-450 км. от София ми трябва избор на поне 2 станции във всяка посока, на които мога да разедя за максимум 15 минути, вкл. чакането на опашка, тъй като с деца в колата чакането на едно място е доста изнервящо? Всъщност, ужасно изнервящо!
Чакам.
quasimodo
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#16] от "bretschneider":
Хайде да не е "по-пълноценна" нито па равностойна на автомоби с ДВГ. Поне засега. Съгласен съм, че това време се приближава, но... нека да не се изхвърляме. Употребата на електрически автомобили е все още ограничена поради ред причини - цени, инфраструктура, пробег, време за зареждане... Това са най-належащите въпроси за решаване.
jlq22498938
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#5] от "tie_interceptor":
Интерсепторе, колкото ти е акълът, толкова са ти и знанията. Случаи на запалили се батерии при катастрофа, в следствие на което има жертви има достатъчно, дори с любимата ти тесла има. Искам обаче да ми намериш случай с кола на водород, която е избухнала като "бомба".
bretschneider
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#18] от "quasimodo":
Аз си я ползвам без проблеми, вече 3 години :) Наздраве!