За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
chicago514
Рейтинг: 724 НеутралноКоито не са пътували с това влакче и са романтично настроени,есента е вашият сезон.
tokkay
Рейтинг: 523 Любопитно"между Сандански и Добринище "
No Pain No GainХм. Защо ли си мисля, че е между Септември и Добринище.
Дано не са я преместили в Сандански, че смятам следващата събота да я ползвам. От Септември.
Ogiigo
Рейтинг: 1262 НеутралноОстана единствена, след като разказаха играта на другата Червен бряг- Оряхово! Много е красиво пътуването с този влак, въпреки че е бавно!
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.АзКлавдия
Рейтинг: 604 ВеселоНЯМАМ по-любимо транспортно средство в държавата! Сигурно съм се возила поне двайсет пъти в теснолинейката и много съжалявам, че не мога по-често! Пусто изобщо не ми е "по път", ама никак....
Доброто е заразноАзКлавдия
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
Доброто е заразноАз все лятото! Защо есента?
АзКлавдия
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#2] от "tokkay":
Вярно, че са омотали здраво географията.
Доброто е заразноmr.lottalove.
Рейтинг: 1149 НеутралноНикога не съм се возил на теснолинейката, макар че много пъти съм карал по пътя, успоредно на нея.
В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!Винаги съм се чудил какво ли е да пътуваш с влакчето по завоите и тунелите.
traveler1
Рейтинг: 920 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
head.jpg 17big.jpg 21big.jpg
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОНяма лош сезон за пътуването по тази линия!
Само един пример от зимата:
http://www.narrowgauge.railwaymodeling.com/winter/
http://www.narrowgauge.railwaymodeling.com/winter/
http://www.narrowgauge.railwaymodeling.com/winter/
Всеки има своята красота, всеки сезон е привлекателен с нещо различно! Трасето е уникално и след като този март пътувах по него с половинката, за пореден път, си казах че вече няма да пропусна ходене до Велинград, без да се кача да се разходя поне по един път нагоре-надолу
a4kataaa
Рейтинг: 8 ЛюбопитноТова влакче, ако беше в Алпите или Скандинавия, щеше да бъде пълно с туристи.
Лелка
Рейтинг: 457 НеутралноЧудесно красиво пътешествие си е!
chicago514
Рейтинг: 724 Неутрално[quote#5:"dogwoman"]Аз все лятото! Защо есента?[/quote]
По е шарено и по ароматно.
tokkay
Рейтинг: 523 НеутралноЕдна късна есенна вечер преди близо почти 30 години спрях на "автокстоп" малко след гара Варвара по посока Добринище една от товарните композиции по линията. Вярно, че бях с войнишката униформа. Пътувах в локомотива при машинистите.
No Pain No Gain8th_ball
Рейтинг: 1046 НеутралноНай-много ме е яд за разрушената още преди много десетилетия теснолинейка Дупница-Рилски манастир. То е ясно защо е разрушена... Но бих искал да я има и да я използвам всеки път, когато посещавам манастира. Мечти...
majorman
Рейтинг: 766 Весело[quote#2:"tokkay"]Дано не са я преместили в Сандански, че смятам следващата събота да я ползвам. От Септември.[/quote]
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manВече и до Сандански ходи. Оня се обади и я пуснаха! (както се казва в една реклама)
victortrt
Рейтинг: 569 Неутрално[quote#14:"majorman"] Вече и до Сандански ходи. Оня се обади и я пуснаха! (както се казва в една реклама) [/quote]
Само дано писалия статията не се обърка като ходи на почивка и вместо в Бора - Бора да отиде в Тора-Бора
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#2] от "tokkay":
Къде го видя пък този Сандански ?
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#13] от "8th_ball":Който не е виждал рилската теснолинейка , не познава жепе романтиката ! Още по-тясна , с парни локомотивчета от 19 век ! Пуф-паф , с малки гари , , а на манастира маказ обръща локомотива . До началото на 60-те години работеше. Отгоре на всичко бяхме млади ! Студенти !
tokkay
Рейтинг: 523 ВеселоДо коментар [#16] от "ahasver":
No Pain No GainИмаше го в първоначалния вариант. После изчезна.
Emil Dimov
Рейтинг: 489 Неутрално[quote#3:"Ogiigo"]Остана единствена, след като разказаха играта на другата (Червен бряг- Оряхово)! Много е красиво пътуването с този влак, въпреки че е бавно! [/quote]
Споко, ако представлява "заплаха" за автобусните превозвачи ще й видят и на нея сметката?! А относно скоростта, ако искаш да видиш красотата на пейзажа не пътуваш със скоростен влак, но и там такъв не е възможен!!!!
mcu
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#13] от "8th_ball":
причината за разрушаването на теснолинейката е начин за ограничаване достъпа на религиозните хора да не ходят в Рилския манастир, в който междувременно са изгонени монасите и е предаден като музеен експонат
Мондиана
Рейтинг: 444 Неутрално"Вместо това Ваклинов и съмишлениците му са се наели да промотират романтиката и туристическия потенциал на линията и дори са направили неин сайт."
Хубав сайт са направили!
hypercube
Рейтинг: 707 Неутрално"По думите му тя се използва ежедневно от 800 човека"
Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди800 човека по 6.50 максимум на билетче, това прави 4800лв/ден
Това не може да избие нито разходи за дизел и поддръжка на влакове и трасета, нито заплати на персонал нито пък да останат някакви пари за нови локомотиви и вагони ...
Определено е интересно и може би атрактивно, но със сигурност ако не на загуба работи с доста скромна печалба ....
Да пътуваш 5 часа от Септември до Добринище не е по нервите на всеки ....аз не бих го пробвал отново ... ненавиждам мудните и тътрещи се влакове в България ... за мен в този си вид те нямат никаква икономическа логика и бъдеще.
venelingeologia
Рейтинг: 940 НеутралноДо коментар [#22] от "hypercube":
Бае, в Конституцията пише, че България е социална държава. Само с келепир народ не се къта!
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#23] от "venelingeologia":
Помниш ли на гара Пастра как Антон гони влака ?
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#22] от "hypercube":Да ви е... у економистите !
Emil Dimov
Рейтинг: 489 НеутралноГрадчета по маршрута на теснолинейката организират празник за 90-годишнината й
Могат да се обадят на Фидел и да го поканят заедно да празнуват!!!
[quote#9:"a4kataaa"]Това влакче, ако беше в Алпите или Скандинавия, щеше да бъде пълно с туристи! [/quote]
Да ама е в България и едвам си покрива разходите за съжаление????
hypercube
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#25] от "ahasver":
... особено когато трябва да се проектира рентабилна техника.
Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.КенедиВсъщност съм инженер .. ама и в нашият бранш има смятане
ahasver
Рейтинг: 978 НеутралноЕдна държава има разходи за да си подържа лицето. Ако навсякъде търсиш рентабилност, знаеш ли колко неща трябва да се изоставят, закрият, унищожат. Медицината да не би да е рентабилна? Или образованието? Армията каква печалба носи?
Вдигни стандарта на населението край линията и ще стане рентабилна.