За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Simeon Borissov
Рейтинг: 633 НеутралноТова можеше да бъде и във Видин....
Be3Al2(Si6O18)Doge
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#1] от "berillo":
Слава Україні!Не. Ако можеше щеше да е.
роджър
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#2] от "DIDI8":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg+++++++++++
На теория може би е можело, въпросът е защо на практика не може /респективно не е станало/ ???
442
Рейтинг: 544 НеутралноДоста впечатляващо. Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави, но явно си имат клиенти и си работят хората.
shumkar
Рейтинг: 342 НеутралноНякои биха попитали: А защо у нас не се случи това?
Реално у нас приватизацията започна 1997г., и сега някои я наричат "прибързана", "урбулешка". Е, а в статията по-горе пише, че изчакали до 1995г. Е, всичко опира до безнадеждно закъснялата приватизация у нас- западноевропейските предприятия, които имаха свободни капитали за инвестиране го направиха до 1995-96г.
И друго - през 2005г. фирмата става окончателно германска, съответно печалбата отива в Германия. И чудно - никой не протестира?
FTA
Рейтинг: 388 НеутралноПфуу, колонизатори и експлоататори. Изнасят печалбата в Германия и дават само подаяния. Вън колонизаторите! Веднага да се национализира завода и да се върне в ръцете на истинските патриоти!
Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.[quote#4:"442"]Доста впечатляващо. Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави, но явно си имат клиенти и си работят хората. [/quote]
Не си чувал кое? Continental и Semperit?
Norman Granz
Рейтинг: 1366 НеутралноЧехите възродиха легендарната Шкода, Румънците продават Дачии на цяла Европа, Словенците произвеждат бяла техника Горенье на световно ниво ... само ние циврим, че Ран/Ът, Ротшилдови, ЦРУ, "западните централи" като цяло и световният еврейски заговор са ни оставили голи и боси, гладни и жадни и на опашката на белия свят...
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#6:"fta"]Вън колонизаторите! Веднага да се национализира завода и да се върне в ръцете на истинските патриоти![/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Истински патриоти са онези, които търсят инвеститори да им съживят производството, за да има съгражданите им какво да работят.
А онези, които се опитват да прогонят и последния инвеститор, са ... Волен Сидеровци.
Внасям това уточнение, иначе разбирам и оценявам сарказма ти.
Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#4:"442"]Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Ами такива гуми слагат фабрично на БМВ, например.
дурак
Рейтинг: 277 Весело[quote#0:"Дневник"]Средната заплата днес е 1000 евро, а капацитетът на завода е натоварен 24 часа в денонощието без почивен ден, като за целта се работи на четири смени. [/quote]
съфорумец преди време цитираше средната заплата в заводите "Хюндай"
в Словакия ..... .720 евро
трябва Време за да се научи КапитализЪма , очевидно за Словакия 25 год Не стигат..
за нас ...вероятно пет пъти по 25 год
докато ни бучи "Залпът на Аврора" в ушите - ще е трудно
[quote#2:"DIDI8"]Не. Ако можеше щеше да е.[/quote]
прав си , ако трябваше - щеше да има начин
ако не трябваше- ..... БГ Причини-бол !
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1141 Весело[quote#7:"Norman Granz"]само ние циврим, че Ран/Ът, Ротшилдови, ЦРУ, "западните централи" като цяло и световният еврейски заговор са ни оставили голи и боси, гладни и жадни и на опашката на белия свят... [/quote]
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Пропусна Костов в списъка
До коментар [#8] от "Norman Granz":
fpyyh
Рейтинг: 116 Неутралноинтересна статия, но не виждам някаква новина, а появяването ú точно по времето за смяна на гуми ме навежда на подозрения за реклама, особено с похвалите за евтините марки, които били същите като скъпите, но с различна шарка.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеNorman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#11:"Мойше! Толкоз!!!"]Пропусна Костов в списъка[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Не толкова Костов, колкото Елена Костова - партийната секретарка, еднолично виновна за националната ни мизерия.
kamenvasilev
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#7] от "Norman Granz":
Замислих се кои биха били българските марки, които можеха да се развият в посочената от теб посока. Първата ми работа беше точно в успешно приватизирано предприятие в България, но то не произвежда продукти за крайно потребление, а индустриални материали, затова не е директна аналогия.
Чат Пат
Рейтинг: 605 НеутралноУнироял и Семперит - премиум марки? Виж, останалото е поучително...
EU defender
Рейтинг: 871 НеутралноВ България също има доста заводи за компоненти за автоиндустрията. На прима виста се сещам за поне 10. Всички инвестиции са на западноевропейски и турски. Няма нито един руски.
The best way to predict the future is to invent it.Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#16:"Росфалитнадзор"]Няма нито един руски.[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Русия инвестира основно в политически партии.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1138 НеутралноТези нямат ли си фюрера Болен Сидеров да им национализира завода ,даго фалира и да идев най-съкпия хотел на Ривиерата да си похарчи мафиотските парички.Само пълнятгушките на лошите капиталисти.А че целия гред се храни и то добре от Континентал това не е важно.Важно е да се бием в гърдите и да гледаме в бъдещето.Да чакаме кога тавариш КаПутин ще ни завладее.
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 551 ГневноЧехите,разбирай евреите мислят с главите си,и работа да има и пари.Тук при нас всичко се унищожи тотално.Така както продължава след две,три години и циганин няма да остане в Б.Г. защото няма какво да се краде.
DS
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#16] от "Росфалитнадзор":
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Ми то няма руска автоиндустрия.
Додо
Рейтинг: 613 НеутралноЕх, как ми се иска и в България да има такива истории.
EU defender
Рейтинг: 871 Неутрално[quote#21:"Додо"]Ех, как ми се иска и в България да има такива истории.[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Има такива, макар и малко. Ямбол например значително живна благодарение на Язаки - завод, в който се произвежда цялостното окабеляване за доста модели на Рено. Вече над 2000 души работят там, а миналта година откриха завод и в Сливен.
traveler1
Рейтинг: 920 НеутралноЗа огромно съжаление на този или онзи модел на производство(руски, американски, италиански, френски и пр.), само немските и австрийски инвеститори в България(а виждаме и в Словакия), осигуряват нормални условия на работа, почивка, заплати осигуряване, инвестиране и каквото друго се сетите.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОНаскоро минах по пътя покрай Либхер, Шнайдер и още няколко други немски предприятия наредени едно до друго(на входа на Пловдив, идвайки от София по магистралата). Усищането беше, че все едно съм в Мюнхен или Кьолн, особенно ако не поглеждаш към другата(лявата) част на улицата където се е ширнал изоставен нашенски трънарник. Всички дворове изчистени и подредени, работници на групи по 1-2 души чистят и оправят парковата част на дворовете - отвътре и отвън, няма нищо разхвърляно по дворовете....
Наистина само няколко хиляди немско говорящи инвеститори, могат да променят страната ни и тя да стане нормална за живот и работа. Уви колкото и да искат, тук все ще ги посрещнат "отговорни фактори" с широко отворени джобове за подкупи и изнудване, и те автоматично заминавата или обаратно в Германия или в друга по-нормална страна като Словакия примерно.
cinik
Рейтинг: 2717 НеутралноДо коментар [#1] от "berillo":
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“До коментар [#2] от "DIDI8":
До коментар [#5] от "shumkar":
Това е голата истина. През периода 1990 до към 1995, когато се раздавха картите, у нас си говорехме за "плавен преход", "постепенно рязане на опашката на котката", "трети път като мост между Русия и ЕС-НАТО", "Независимост по швейцарски образец" и други подобни геополитически утопии, чиято реализация днес се вижда по дереджето на Молдова, Беларус, Македония. Сърбия вече е със статут на кандидат-членка на ЕС, така че не мога да я поставя в редицата.
Там, където приватизацията се случи достатъчно рано, успяхме да вземем най-успешните инвестиции за целия ни преход. Американ стандарт в Севлиево, Лифтон в Русе, Соди-Девня, СОМАТ. Но това бяха само единични бройки. За тези години българският патент се казваше "масова приватизация за народа с бонови книжки" през фондове 99% управлявани от ченгета и плодовете се виждат в момента - книжката ми струва 10 лева, а цената за извършване на справка е 20 лева. 1/4 от икономиката беше заграбена от николайбаневци, василбожковци и прочее ченгета.
Когато почна истинска приватизация, големите играчи бяха напазарували по 5 завода в другите бивши соцдържави и до ден днешен ни громят с качествена стока на конкурентни цени. Наскоро гледах разбивката на вноса ни от Унгария: 1,5 млрд. лева , от тях 1/3 битва електроника, 1/3 лекарства, другото - автомобили, храни и специална химия. От Чехия, Словакия, Полша и Словения ще е същата работа.
Рейгън има една уникална мисъл, че бедността е справедливото наказание за мързела и простотията.
bilbotorbins
Рейтинг: 279 НеутралноПак обърнахте всичко на външна и вътрешна политика, а простата истина е, че ни управляват мошеници и крадци. Докато не влязат в затвора 30-40% от управляващите, няма как да се случат такива истории и у нас.
Емо
Рейтинг: 652 ВеселоДо коментар [#4] от "442":
Virtus est medium vitiis.Аз ползвам Барум от тази пролет, доволен съм. Среден клас, но ми пасва на шофирането.
Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#24:"cinik"]Рейгън има една уникална мисъл, че бедността е справедливото наказание за мързела и простотията. [/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Честно казано, не я бях чувал, но ще я ползвам често занапред в споровете си с недоволните от прехода и демокрацията.
Norman Granz
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#14:"kamenvasilev"]Замислих се кои биха били българските марки, които можеха да се развият в посочената от теб посока.[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Ами Видима-Идеал Стандарт (бившият социалистически завод "Стоян Бъчваров" в Севлиево) произвежда кранове, душове и санитарен фаянс на световно равнище.
Петърчо
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#4] от "442":
Е как, Континентал е една от най-добрите гуми. Почти всяка година (особено зимата) е в челните 3, а често и номер 1 при тестовете на Немската автомобилна асоциация.
Аз съм излизал от доста кофти ситуации зимата в сняг, където други коли не успяват, а пък не карарам всъдеход.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#15] от "Дебил от Льонеберя":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧе какво им е? И двете се представят чудесно в повечето си модели.
dr_t
Рейтинг: 116 НеутралноМдааа, а Видин пропусна на няколко пъти своя шанс заради това, че някой постоянно искаше тлъсти комисионни...
zarco
Рейтинг: 596 НеутралноДо коментар [#21] от "Додо":
за мен Севлиево е такава история
Martin K
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#1] от "berillo":
Това е минало.
Можеше ама не!
Ако греша, моля да ме поправите.
При промяната на собственост и "продажбите" на заводи в родината ни, не се е търсело инветитор с възможности - примерно Пирели, а са се подарявали за 1 лв. на протежетата на БКП.
Вместо да влезе инвеститор, който да достави нови машине и да си развива марките, влиза сина на бившия партиен секретар примерно, чиято задача е да продаде всичко за скрап и т.н.
Та виновни за положението в БГ не е само "Костов" а бившите и сегашни "секретари" во БКП-БСП.
tsvetko_51
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#1] от "berillo":
). Така че, изпуснахме гумите и стотици други възможности, въпроса е да не изпускаме още много други, защото не само мирис на гуми ще ни липсва, но и вратлето ни може да замирише на "изгоряла" гума.
Вярно е че можеше, но едно е да си част от първата вълна на разширението, едно е да си в еврозоната и по-същество в центъра на Европа и съвсем друго е да те приемат "по милост", от немай къде ( да речем геополитически причини), но пък с активно действащи анти-колониални партии като Атака, при това мощно про-руски и представена за пореден път в парламента.
За да си дадат хората парите, искат разни доста простички неща, нормална правна среда, политическа предвидимост и инфраструктура ( дето не се яде
Велков
Рейтинг: 1366 НеутралноВидинският завод беше на ниво за времето си, но беше унищожен като конкурентен...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#35] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНа какво ниво беше? Продуктите му от кои конкурентни продукти бяха по-добри?
Martin K
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#5] от "shumkar":
А в нашата видинската къде отива печалбата?
Печалбата "другарю" отива в заплатите, данъците и износа.
Bat Sali Prezident
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#4] от "442":
На светофара спрял един ГОЛФ 2 до едно БЕНТЛИ и шофьора на ГОЛФА попитал шофьора на БЕЛНТЛИТО. Доволин ли си? Защото гледам много не ги карат!
Та сигурно и ти си доволен от твоя МИШЕЛИН 1995г. трета употреба от битака и не си чувал за КОНТИНЕТНА и СЕМПЕРИТ.
pamplemousse
Рейтинг: 225 НеутралноВсичко това е чудесно, само ми е интересно дали в този завод наистина се произвеждат и гуми Uniroyal, предвид факта, че тази марка не е на Continental, a на Michelin.
matz
Рейтинг: 588 НеутралноДо коментар [#2] от "DIDI8":
Оооо можеше, можеше. В технологично отношение голяма част от производството на завода във Видин беше с японско и италианско оборудване от края на 80-те. В началото на 90-те завода даваше работа на около 10 хил. души (разл. производства, някой абсолютно ненужни). Една приватизация от стратегически инвеститор щеше да бъде изключително полезна за целия регион. Да отбележа само, че чст от оборудването в момента е инсталирано в заводите за автомобилни гуми в Сърбия, един от които е на Хр. Ковачки.
Martin K
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#35] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":
Глупости на "търкалета - гуми".
Унищожен е защото е подарен на "правилния" човек, с мотото да остане "печалбата" в България.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#39] от "pamplemousse":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Изглежда има две различни фирми:
1. US-производител на гуми: Uniroyal Inc. (United States Rubber Company), който днес е марка на Michelin
2. белгийски производител на гуми Uniroyal, който днес е марка на Continental AG
ivob
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#42] от "Ф.Нинов":
Uniroyal е марка на Continental
ivob
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#42] от "Ф.Нинов":
всъщност моя грешка - Uniroyal Европа е на Continental, Uniroyal USA - на Michelin
teller
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#4] от "442":
Сега ще чуеш някой да ги похвали! На моята Шкода Фабия съм изминал с Матадор 70000 км. и сигурно ще измина и 100000.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноАкцията на на Конти е най-успешната в германския борсов индекс DAX.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В момента струват €157 и плаща €2.5 дивидент.... а 2009 г. можеше да се купи за €10.
Иначе Конти от някогашен производител на гуми, ремъци и уплътнения лека-полека допълни и разви портфолиото с автомобилни ситеми, като спирачки, електроника, тинтириминтити.
Главният им акционер, фрау Шефлер, с €22млрд. тази година се издигна на първо място по богатство в Германия, а преди пет години и се подиграваха защо е купила фирмата за €75 на акция, след което тази падна до десет евро.
Но сега фрау Шефлер води парада на голям бял кон и всички и се кланят и подмазват сервилно.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#44] от "ivob":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ето как стоят нещата с белгийската фирма:
In 1958, Uniroyal entered into a partnership with the Englebert tire company of Liège, Belgium, which became known as Uniroyal Englebert Deutschland AG.
In 1963, the name was shortened to Uniroyal-Englebert, and in 1966 it became Uniroyal along with all company divisions. Uniroyal sold this division with its four factories in Belgium, Germany, France and Scotland to Continental AG in 1979.
Continental continues to market tires under the Uniroyal label in Belgium, the Czech Republic, Germany, Poland and the United Kingdom.
shileto
Рейтинг: 1044 НеутралноВида можеше да се модернизира, ама при толкова разбирачи и продажници отиде при бирачите на жилезо
dj x2805
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#9] от "Norman Granz":
www.soundcloud.com/x2805Човека визира АВТОваз не такива недобри автомобили като БМВ!
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноКонти има в Тимишуара завод за гуми (пак приватизирано соц.предприятие) с дневен капацитет 26 хил. бройки. В същия град строят завод за климатици, а в Сибиу (Херманщадт) ще поставят завод за електроника, в който ще има и развойна дейност.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Pontif
Рейтинг: 2230 Неутрално[quote#7:"Norman Granz"]само ние циврим, че Ран/Ът, Ротшилдови, ЦРУ, "западните централи" като цяло и световният еврейски заговор са ни оставили голи и боси, гладни и жадни и на опашката на белия свят..[/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#7] от "Norman Granz":
Нормане, Нормане ... ами нали ако не се оплакваме от ЦРУ ще трябва да станем и да бачкаме бе човек! Не ни разваляй рахатлъка!
k_iliev
Рейтинг: 652 ВеселоДо коментар [#7] от "Norman Granz":
И Сорос, и Сорос...
shumkar
Рейтинг: 342 Неутрално[quote#12:"fpyyh"]интересна статия, но не виждам някаква новина,[/quote]
А може би трябва да ни подсети за нещо?
Преди седмица имаше интересна за 3 милионния автомобил Дачия, и за успешната приватизация от Рено, в резултат на които са налице 14 хил. работни места.
Сега за един словашки завод - 4 000 човека с по 1 000 евро заплати.
Че сигурно ни подканват да направим някакви паралели с нашето неистово желание да си пазим "националния" ни капитал - полуфалиралите заводи, и да хвърляма милиарди в съмнителни българо-руски проекти.
shumkar
Рейтинг: 342 Неутрално[quote#4:"442"]Не ползвам такива гуми, не съм чул и някой да се похвали, че са много хубави,[/quote]
У нас се ползват само супер марки, макар и малко употребявани.
bretschneider
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#1] от "berillo":
Ако Видин беше в Словакия. Можеше. Ама не е. Както в началото на статията беше упоменато, преди да бъде продадено предприятието е било обновено, изправено на крака, развило си е собствена марка (Матадор гумите бяха идеална нискобюджетна алтернатива), и чак тогава продадено (явно при добри условия).
bretschneider
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#4] от "442":
Мани, там някакви си Континентал гуми, друго си е Дабъл Койн например.
primaxm
Рейтинг: 442 Неутралнохмм, поддръжам 3 коли и се оказа, че и трите са "обути" с марки от този завод. Имам Континентал, Унироял и Барум. Оплаквания никакви. Префектни са като цена качество. Браво на словаците.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноДоказателство колко са важни чуждите инвестиции в Централна и Източна Европа!
sin mi
Рейтинг: 755 ВеселоАз пък съм ял домати с вкус на гума !
Без коз
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#1] от "berillo":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Можеше ако Левски беше с ботуши или Ботев с каска!