За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
lz2
Рейтинг: 2302 НеутралноТая кола е направена за движение по паркет.
ПравописА е поле за изява на неграмотните!deaf
Рейтинг: 2256 НеутралноЗабравят човешката природа. Няма как човек да се откаже от личният си автомобил,за да седне в ОБЩ такъв.
pm
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#2] от "deaf":
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."Какво общо има човешката природа с личен автомобил?
Александра
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#2] от "deaf":
Не бъркай "човешката природа" с "българската порода". И то настоящата българска порода. В цивилизованите страни отдвана има споделени автомобили, споделени велосипеди, споделени пътувания и пр. Възприемането им от все повече хора е въпрос на прогрес и на търсене на оптимални решения за обществото. Като ни настигне прогресът след няколко десетилетия, и българската порода ще се промени.
quatro_4x3
Рейтинг: 554 НеутралноИ сега има обществен транспорт. На запад е изключително добре уреден. Но хората харчат милиарди всяка година за лични автомобили. Така са независими от другите и свободни по всяко време да отидат където поискат. Мога ли с тая тротинетка да отида за няколко дни на риболов някъде по черните пътища? И да ѝ плащам престой няколко дни, защото ако я освободя, друга няма как да ме намери там за да ме върне. В никакъв случай! Ще има споделени автономни автомобили, но те ще заместят такситата - нищо повече. Личните ще останат. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
deaf
Рейтинг: 2256 НеутралноДо коментар [#4] от "Александра":
Кулминационната точка на "споделените" коли,къщи,(за почивка)колела,че и ценности,вече е достигната. Следва голям спад. И завръщане към личното...
pm
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#6] от "deaf":
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."Не мисля!
pm
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#5] от "quatro_4x3":
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."Тази кола е предвидена да замести градските пътувания, а не ходенето за риба. В момента има много хора, които поддържат автомобил само за да прекарат в него 2 часа на ден в отиване и връщане от работа.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "pm":
То и сега на много хора им е много по-изгодно да се возят до работа и обратно с такси, но пак си купуват коли, с които висят по задръстванията сами в колата и псуват всички селяни на пътя около тях...
А в таксито може да пътуват с още 3-4 приятеля, да обсъдят нещо, да отидат и да се върнат от работа свежи...
Ама, сакън, да не трябва да си съобразяват с някого.
lo ridah
Рейтинг: 423 ВеселоПропуснат е най-важният въпрос - Will it drift ?
Kras Zareg
Рейтинг: 229 НеутралноПо нашите пътища този автомобил няма бъдеще, независимо от предназначението му. За съжаление.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноАз също смятам, че бъдещето на градските пътувания (и отчасти на междуселищните) е в споделените превозни средства. Остава да се реши въпросът с автономното придвижване от т. А до т. Г (примерно някое село или курорт) и връщането обратно при тези тенденции. Както показват статистиките, болшинството от превозните средства се ползват само в 5% от времето, през другото стоят паркирани и носят непрекъснати разходи.
Умен и красив но не умнокрасив
Рейтинг: 63 НеутралноТака е, както и никой не се отказа от личния си влак, кораб, самолет... No Pain No Gain
tsvetko_51
Рейтинг: 838 НеутралноТака са говорели хората, като са чели на времето Жул Верн, а днес виждате какво и предвид ускоряването на темпото, няма да ни се наложи да чакаме стотина години.
Фантазиите днес са реалността в близките няколко години, така че да му мислят държавите бензиностанции, които впрочем правят всичко възможно да отлагат края, като пречат максимално и наблягат конфликти, малки средни и защо не и големи войни, както и на ракети и атомно въоръжаване.
kopo
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#9] от "tie_interceptor":
Големият ПЛЮС на автономният автомобил ще бъде възможността да си избереш какво искаш днес - да пътуваш с още 5 човека в показания миниван на Рено или да си повикаш самостоятелен фотьол на БМВ. Всеки ден - според настроението и бюджета, слизаш и забравяш за возилото, доакто дойде време да си викнеш следващия превоз. А за черния път и риболова - наем на голям джип за ден/седмица. Личният автомобил ще си замине точно защото е само 1 или 2 семейството и е подбиран по универсалност, а не по оптималност. Последният пирон ще бъде паркирането и подръжката - показаният споделен автономен автомибил сам ще се изнася към следващ клиент или паркинг, сам ще си следи и ходи на обслужване в сервиза.
Относно човешката природа - ами и в момента имаме едни традиционалисти, употребяващи изконния транспорт кон+каруца. Радват се на нестихваща популярност в трафика...
sbe331351643
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#3] от "pm":
С това, че за българина е срамно да го видят, че ходи пеша.
deaf
Рейтинг: 2256 НеутралноА не им ли минава през акъла на някои,че на Запад "споделят" автомобилите си,не защото притежават по-висока култура от нашата,а защото просто не им стигат парите? В смисъл,предпочитат да харчат парите си за други неща. И май е точно така...
quatro_4x3
Рейтинг: 554 НеутралноИ предпочитат да поддържат личен автомобил, вместо да ползват градски транспорт, таксита или споделени пътувания, въпреки че това им струва много по-скъпо. Това от снимката е като гледам поне за 6 човека. Навит ли си на споделено пътуване сутрин до работното си място с още 5 човека, ако трябва първо да отидеш до работното място на всеки от останалите 5 и на края до твоето? И колко допълнително време ще ти отнеме това? Срещу тия неудобства не получаваш нищо насреща! В повечето случаи ще е много по-бързо да пътуваш с автобус, защото няма да обикаля да остави всеки един където работи. Твърденията, че така ще се ползват много по-малко автомобили са абсолютна лъжа, защото в пиковите часове ще трябва да бъдат превозени същия брои хора и ще е нужен същия брой автомобили за да се осъществи. В човешката история прекалено много идеи са се оказвали глупави или неосъществими. Мисля че тая, за масово споделено пътуване е също такава. Прекалено много еко-идеализъм има в нея. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Умен и красив но не умнокрасив
Рейтинг: 63 НеутралноЖивота и природата като цяло се развива по линията на най-малко енергоемкия път или с други думи - най-икономичния. Когато имаш избор за две еднакви неща, но едното е по-евтино, със сигурност няма да купиш скъпото само заради цената му. Ако мога да отида до работа евтино и удобно без да се налага да чакам, да мръзна или някакво такова неприятно изживяване, защо не? No Pain No Gain
deaf
Рейтинг: 2256 ВеселоДо коментар [#15] от "kopo":
Никога не бих заменил спортна кола,(като Порше-Бокстер за двадесет хиляди лева на старо,например),с това "нещо" на снимката по-горе в статията.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1204 НеутралноЩе има комбинация-вярно че е скъпа.Аз си имам личен автомобил в гаража,но си ползвам споделения да ходя всеки ден за работа-хем ще е по евтино,хем не се чудя къде да го паркирам.Вярно малко скъпо ми излиза да плащам данък и винетка на автомобил дето го карам 2-3 пъти в месеца но все пак кеф цена няма.
chichka
Рейтинг: 1552 Неутрално" Превозното средства е със задно предаване и четири завиващи колела"
Русия е проказата на планетата Земя.Това направо ме счупи!!! Внука ми е на 5 г и такава глупост не би сътворил!
Умен и красив но не умнокрасив
Рейтинг: 63 НеутралноДобре, че не разчитаме на него ;) No Pain No Gain
quatro_4x3
Рейтинг: 554 ВеселоЗащото не им стигат парите, карат нови коли. Пестят от ремонти. В България сте паралии и карате таралясници, за да демонстрирате богатството си с постоянни, не свършващи ремонти. Друго си е едно 20-30 годишно БМВ! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноВсъщност, щом ще си говорим за човешката природа, на човек му е по-привично да има собствен кон, отколкото автомобил, ама както виждаш, човека се е приучил и без кон да живее... Тъй че, явно "човешката природа" е доста адаптивна.
cristo_n
Рейтинг: 450 ЛюбопитноНещо не ми харесва много-много този начин на седене - при едно аварийно спиране ще настане голяма каша вътре в този прототип.
А и качването отпред означава човекът да слезе от тротоара и да стъпи на пътното платно, точно където при дъжд са локвите и каналите... Другия начин е за всяко качване и слизане, автомобилът да захожда челно към тротоара, а при тръгването да прави маневра на заден ход. Хич не ми харесва така!
''zms15783''
Рейтинг: 219 НеутралноИзглежда много приятно за нешофьорите. Аз и без това обичам да се возя :-)
bird_song
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#1] от "lz2":Тая кола е направена за движение по паркет. Точно! Пускаме го сутринта и в края на деня не мож го разпознаеш на какво ще заприлича из родния ландскейп!
Таралеж
Рейтинг: 2774 ВеселоИнтереса клати феса. И когато в даден град е прекалено скъпо да имаш кола, идва ред на наемане на кола когато имаш нужда. Въпросът е на проста аритметика, парите за колата, паркинга, застраховката, поддръжката сравнени с парите да наемеш кола за два часа, два дена, или да си хванеш Убър, Лифт, метро. За българските градове е още переспектива, питайте обаче някой който живее в Ню Йорк, Сан Франциско, Бостън,.....
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "Таралеж":
Ако се спазваха законите в България, много малко хора биха си позволили лични автомобили...
Да плащат за паркинги или синя зона, а не да паркират на тротоара/в градинката/в калта, ще могат да си го позволят малко хора.
Да поддържаш изправен и екологичен автомобил е безумно скъпо след определен пробег и затова при нас е пълно с нов внос, на който да му пробиеш катализатора, да го ремонтираш с части 2-3 употреба, да е целият очукан и ръждясал...
Просто 75% от автомобилите, не само личните, щяха да отидат за срап и изведнъж улиците и пътищата ще опустеят...
chichka
Рейтинг: 1552 НеутралноОх дядовото, пак недоскив..... четири ЗАВИВАЩИ, а дядо скива задвижващи..... благодарности за критиката.
Русия е проказата на планетата Земя.До коментар [#23] от "Putarak":
valtoro
Рейтинг: 565 НеутралноТакива концептуални прототипи излизат всяка година и бял свят не виждат,
големите фирми си чешат егото !!!