За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pag
Рейтинг: 279 ВеселоБръмбЪр?
Culus capitem delitТук, в България, на това насекомо му викаме "бръмбАр", мило ми дневниче.......
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноВсяко нещо с времето си !
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Моята първа кола 1964 г бе именно Бръмбар 1 200,
с д.к.№ Сф 75 - 11 , емайл - черни букви и цифри на бял фон.
Правех му ремонт на улицата пред блока.
Двигателя му е захванат за купето с 4 болта !
Откачаш задния мост и всичко долу . . . .
jif44392826
Рейтинг: 8 НеутралноГрадът в Мексико се казва Пуебла, а не Пуебло.
Чардо
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#1] от "pag":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Публикацията в Дневник е в :
""".. "Фолксваген" обяви края на легендарния "бръмбър"
Дневник, 23:06, 13 сеп 18, ....""""
И след 24 минути я копира барабар с грешката и Блиц :
"""".... "Фолксваген" обяви края на легендарния "бръмбър"
13 Септ. 2018, 23:40 ......"""""
man_un
Рейтинг: 707 НеутралноСпоред мен, ако беше запазен досега дизайна на хер Фердинанд Порше, костенурката щеше да е безсмъртна. Лека актуализация на мотора, окачване, серво волан и спирачки, тук там интериора и толкова. Новата визия от десетина години назад не се хареса на хората.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 Неутрално"Според мен, ако беше запазен досега дизайна на хер Фердинанд Порше, костенурката щеше да е безсмъртна"
Еретик============
Вероятно твоето колекционерско и моето прагматично мислене се различават. Старият модел е ужасно тесен, което при тогавашните размери на колите може и да е било нормално. Днес никой не може да ме натика в такава щайга, ако ще и Микеланжело да е правил дизайна й. Не бих се набутал и в "репликата".
block
Рейтинг: 1062 Неутралнобръмбър, пуебла... абе ей, хора!
dim56
Рейтинг: 116 НеутралноВ България му викаме на този модел "Костенурка"!
vassilun
Рейтинг: 4765 НеутралноМоделът е класика! ФВ би трябвало да го държат до последно, дори и на загуба.
kazushi
Рейтинг: 466 НеутралноТочно така. Като ми кажат "бръмбар" аз не знам за какво става дума. Учудващо е, че вестникарите не познават нашия език.
vagabond66
Рейтинг: 632 ВеселоДо коментар [#7] от "blockblock":
И накрая да си го купиш ти трябват "диолара"!
eus47368223
Рейтинг: 30 НеутралноПървият модел на новата костенурка (а, извинявайте, бръмбЪр), дето се казваше "New Beetle" прецака нещата. Беше супер кофти измислен, отвън с погрешни пропорции, а отвътре, за да се спази външната форма, супер тясно, странно и гадно във всички посоки. Външният вид даже не беше ретро, а приличаше на нещо, предвидено за японски дами.
Второто поколение, това на снимката горе, вече беше добро. И пропорциите му са много по-подобни на старата костенурка, и купето показва спортен потенциал без да разваля ретро визията, и вътре няма нищо общо с първото недоразумение. Само че вредата вече е налице и продажбите, доколкото знам, така и не потръгнаха. Според мен, ако от началото бяха излезли с модел, подобен на сегашния, щеше да е голям успех и нещата щяха да се развият по друг начин. Жалко.
gozambo
Рейтинг: 761 НеутралноОтидете в интернет и потърсете кои втора ръка коли в САЩ са непродаваеми. Въпросният Бръмбар е на първо място. Германски боклук, неподлежащ на ремонт.
Lemmy
Рейтинг: 877 ВеселоВчерашник търси редактор.
Намира бръмбър от Пуебла.
Прокопи, Прокопи...
balgariez
Рейтинг: 8 Весело"Желаещите да си купят някоя от последните бройки през 2019 г. трябва да приготвят сума в рамките на 26-30 хиляди долара"
Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!"Народна" кола (folks Wagen), нема що...
krell
Рейтинг: 128 НеутралноДо коментар [#15] от "balgariez":Volks Wagen. В немския няма f като първа буква.
Pandipool
Рейтинг: 116 НеутралноСимпатична градска дамска кола. Беше емблематична ча ФВ.
vks1235
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#16] от "krell":
Feuerwerk?
Athanatos
Рейтинг: 1693 НеутралноFeuer си е с Ф, но Volks си е с Фау (V).
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
simval
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#8] от "drevnata":
В София, едно време, на Попа му викахме Патриарха.
Аз не зареждам в Лукойл.
krell
Рейтинг: 128 НеутралноДо коментар [#19] от "Athanatos": Да, правилно. Станах за смях дето много знам. Нещо друго е било свързано с V и F, ама съм забравил явно.
cristo_n
Рейтинг: 442 НеутралноКлимент Горанов
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#16] от "krell":
Нещо ти куца немския Fahrzeug с какво започва, иначе си прав за VolksWagen
петро
Рейтинг: 761 НеутралноОще я сънувам понякога. Имах и резервен мотор комплект в мазето. За един час, час и половина, сваляне и качване на двигателя.
citoyen
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#2] от "Чардо":
Така е. Имах такъв мод.1963, 34 к.с.. Поддръжката му беше удоволствие. Прекрасно измислена кола.
The Island
Рейтинг: 480 НеутралноКак може да произвеждаш това нещо и то на безумна цена в днешно време ? Като погледнеш Тесла S какво форма има и дъха направо спира.
Чардо
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "citoyen":
1965-та
Живеех на Лагера, а трябваше да минавам на ГТП в пункта в кв.Хр.Ботев.
Изпробвах колата за всичко преди да тръгна и се оказа, че задната скорост нещо се е загубила.
За 45 минути двама свалихме всичко , отворих скоростната кутия, наместих сателитното зъбно колело, затворих и качихме ! ! !
И това на улицата пред бл.24
И минах ГТП спокойно. . .
Тогава измерваха спирачния път с крачки , колко се е пързаляла колата по асфалта :-) след като ти е подал знак с ръка да спреш внезапно . . . . Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Дундурук
Рейтинг: 116 НеутралноОригиналът го произвеждаха и продаваха в Латинска Америка до 2003г. - 65 години от старта.
citoyen
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#27] от "Чардо":
Така беше. Аз не съм имал никакви проблеми и зиме и лете! Железна машина! Единствено карах колата в сервиза до Халите/Банята за центровка на предницата. Смяната на масло и гресирането на предния мост ги правех сам, най-чест на улицата. Този, който я купи от мен /1973/ я въртя още 10 години и след това загубих следите.
Торбеш
Рейтинг: 1110 НеутралноЛегендарната "немска кола" е чешка!
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Ханс Ледвинка, създател на Татра 67, 77 и 87 е авторът на немската "костенурка", "бръмбар", всъщност прочуто МЕНТЕ.
Лично Хитлер е наредил на Фердинанд Порше да преглътне егото си и да изкопира максимално чешката кола.
Така и станало - чешката кола станала немска и се прочула като такава.
Поради войната съдебните спорове се отлагат, но все пак Чехословакия печели делото в съда през 1965г. и Фолксваген заплаща 1 млн. германски марки компенсация.
Истинската компенсация обаче идва след краха на социализма - ФВ купиха Шкода и направиха от нея великолепен бранд!
citoyen
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#30] от "Торбеш":
Не трябва да се драматизира. Нито е единствен нито е последен случай. Според мен важно е, че е направена както трябва и остава следа в автомобилостроенето.
sandman
Рейтинг: 567 НеутралноДо коментар [#26] от "The Island":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Айде бе!?Порше панамера,Ауди А7,Мазерати Куатропорте и Мерцедес ЦЛС беше първия с подобен дизайн.Копират един от друг.По скоро дизайн подчинен на новите концепции.
subsonic
Рейтинг: 723 НеутралноТози и предходния модел нямат нищо общо с легендарния автомобил на Ферди Порше, или който там е измислил дизайна на "Бийтъла".
Нещо като същото, ама нищо общо.
Компактният задно монтиран 4-цилиндров боксер с въздушно охлаждане е заменен с предно разположен редови 4 цилиндров мотор с водно охлаждане, който на всичкото отгоре задвижва предния мост.
Няма я вече простотата, икономичността и надежността на
Въобще, тази изгъзица предно предаване съществува и се развива напук на законите на физиката, подчинена на законите на икономията и печалбата.