За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
scott
Рейтинг: 733 Неутралномутрите показват превъзходство на пътя.
човек със скъпа-мощна кола и свръхего, кален в побоища и рекет и формиран от мутрокултурата счита за въпрос на чест да не спазва никви правилници да засича-унижава останалите на пътят и изпитва УДОВОЛСТВИЕ от това. Е, има жертви, нормално е, война е.
дедо Андро
Рейтинг: 672 НеутралноЛогично е 2020 да бъде с по-малко жертви. Това е благодарение на Ковид, заради който хората решаваха да пътуват по-малко.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Lazarus
Рейтинг: 302 НеутралноНека малко помислят и за пътищата. Покрай загиналите от македонския автобус се спомена, че 90% от маркировката по нашите пътища е изтрита. После установиха, че шофьорът е виновен и забравиха за маркировката. По тъмно, при насрещно движение, по повечето пътища придвижването е по интуиция...
gmalinov
Рейтинг: 721 ЛюбопитноПо време на вчерашното ми прибиране по магистрала Тракия се нагледах на идиоти за цяла година, а пътуванията реално сега започват. За някои "богоизбрани" няма ограничения, няма тапи, няма аварийна лента - карат си където и както намерят за добре, а масовия балък спазва правилата, кисне в задръстванията и проклина късмета си. Какви ще са тия нови стратегии, които ще се пишат и приемат не ми е ясно, но се вижда и от космоса, че дебилите у нас нарастват и никаква стратегия не може да ги намали, наистина сме си във война по пътищата...
GMkvg08393766
Рейтинг: 40 НеутралноНа вторият ден от почивните дни на Великден, за тези от вас, които си почиват, пожелавам блажена почивка с прекрасен ден, пълен с богатства на емоции и всепоглъщащи удоволствия, на тържество на благополучието и постигнатите успехи. Разноообразието и охолството, с което сме дарени предлагат да им се отдадем напълно и да се впуснем в поредното пълно изживяване на успехите, което сме постигнали, за да стигнем до тук. На всички от вас, които тънат в охолство, пожелавам весели празници. Не забравяйте, че животът едва сега започва с пълния си блясък, и го изживейте подобаващо благополучно.
Deaddark
Рейтинг: 1390 ВеселоДо коментар [#4] от "geordgeo":
Две неща могат да се направят:
1. Солена глоба и взимане на книжката за голям срок - 6 месеца минимум, три години средно.
2. Образование - необразования или завършилия с дадени изпити става с манталитета че правилата са за балъците и без да ги спазваш, пак получаваш същото. Учил, не учил - взема си и той изпитите и дипломата; същото е и на пътя - спазва, не спазва правилата - има книжка, има кола - кара си и прави ПТП-я.
Галя Станчева
Рейтинг: 861 ГневноА колко народ шофира без книжка - не е истина.
qqv391093118
Рейтинг: 780 НеутралноХората се връщат по пътищата без особено притеснение от наказания.
Тони Димитров
Рейтинг: 71 НеутралноДо коментар [#6] от "Deaddark":
Каквито и да са глобите когато важат само за едни ,а за други не -няма да работят.Например в БЕнелюкс дори пожарните не превишават скоростта.
patience
Рейтинг: 449 Неутралнохора вчера на цариградско се прибираме с децата от центъра, три джипа минаха с 200 заклевам се
потресен и уплашен съм
bizarre_infit
Рейтинг: 568 НеутралноВъзпитанието на човек да спазва и зачита правилата в обществото започва от най-ранна детска възраст, така че докато стане пълнолетен това да е станало основа на неговото поведение. Преди да се самозаблуждаваме че “мутрите” са виновни за животите загубени по пътищата , вижте статистиката на тези жертви. Колко деца крадат или просто вземат колите на родителите си и в пакет се пребиват в канавките? Колко често ви се случва да не спрете на “ стоп” и после да търсите причината в неправилното му местоположение а не във вас самия?
Всеки е добър в правенето на поне в едно нещо. Ако и толкова не те бива-поне не пречи на другите.palnet_earth
Рейтинг: 8 НеутралноСъответните органи трябва да намерят начин да постигнат събираемост на глобите над 90%. Иначе всичко изглежда смешно за тези които нарушават правилата.
Също така немаркирани коли на КАТ които да заснемат нарушения (особено по магистрали и първокласни пътища) ще подействат изтрезвително на редовно нарушаващите правилата.
jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "Галя Станчева":
"А колко народ шофира без книжка - не е истина."
Зощото не ги вкарват в затвора, затова.
dwr30648311
Рейтинг: 8 Неутрално“ На този фон актуалните данни сочат, че от началото на годината до полунощ на 20 април при катастрофи в страната са загинали 127 души”
Няколко седмици вече тече офанзива, да ми вадят от 9 кладенеца вода за жертвите по пътищата. Един от първите признаци, че някой си играе е на стъкмистика, е когато размера на извадката не е представителен.
Припомням, че при трагедията на магистрала Струма загинаха 45 човека или над 35% от посочената по-горе “представителна извадка”.
Дрогаре, предлагам да вдигнем глобите, щото Ганя от друго не разбира. Също така е добре да привлечем още няколко хиляди пъдари в КАТ, понеже както виждате сегашния им брой е крайно недостатъчен. Измислил съм и гениална стратегия за подобряване на пътната инфраструктура и запълване на дупките в бюджета.
Отваряме сметка за дарения и всеки колега шофьор да дари по една заплата в нея ;) С прите от даренията, ще оправим осветлението, настилката, ще изградим подлези и надлези. С тия пари ще разширим еднолентовите пътища, за да няма челни сблъсъци при изпреварване в насрещното. Като ви е толкова важно - ще дарявате…
Другия вариант е да прекъснем каквито и да е форми за санкциониране на шофьорите. Освобождаваме момчетата със стоп палките и първа категория труд, разпродаваме триногите и камерите за скорост и спираме да цакаме за “подръжка на софтуера”. Със спестените милиарди строим по една болница във всеки областен град и привличаме нови медици. Така ще спасим повече човешки животи, пък нали това е основната идея на “борбата с “войната” по пътищата”…
Хи-хи
Рейтинг: 1621 НеутралноЩо бе, 10 год. управляваше мутрьо-шофьор с тениска или риза с навити ръкави. Мноо 'ора му се възхищаваха, достатъчно много, за да се прецени капацитетът на тук живящите.
gmalinov
Рейтинг: 721 ЛюбопитноМутрите от Бойковото време са навсякъде - и в полицията, и по пътищата, не можеш да ги объркаш. Карат се лъскави черни коли/джипове с по над 300 коня, бръснати глави, татуировки, арогантен поглед и поведение - тия са неприкосновени за органите на КАТ. Другия контингент е на обратния полюс откъм изглед - с потрошени и избушени БМВ-та, млади, много пъти от малцинството, ама арогантни и прости до безумие. Как ще се преборят новите правила с тия две групи, не е ясно, ама няма как пред погледите на мЮлиционерите в центъра на града да се кара с над 100 км/ч и да няма никакви последствия за наглеците. При такива случаи действат само крути мерки като конфискация на МПС-то и доживот без книжка, ама няма кой да ги наложи, иска си строгата ръка на закона да действа безкомпромисно, не вярвам, че ще го видя това някога в България...
GMДядо Йоцо
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#1] от "scott":
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928100% съгласен НО: Горното е 1-та половина от картинката / 2-та половина се крие в милиционерския манталитет на МЪРЗЕЛИВИТЕ КАТ-аджии, с функции на паразити от държавната администрация.... НАКРАТКО = и досега, когато задам легинитимен въпрос = "Защо ме спирате г-н ПЪТЕН ПОЛИЦАЙ", ОТГОВОРЪТ ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ Е: "ЗАЩОТО НЕ СЪМ БАЛЕРИНА ДА ТИ ТАНЦУВАМ А СЪМ КАТ-аджия ЗА ДА ТЕ ГЛОБЯВАМ" (забележете - ти им говориш на Вие а те ти отвръщат с просташки маниер на ТИ = И НЯМА КОЙ ДА ГИ НАКАЖЕ)
с една дума - КАТ-ДЕБИЛИ
dwr30648311
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#16] от "geordgeo":
“При такива случаи действат само крути мерки”
Крути мерки ми Майката, колега!
До сега само с мерки не бяхме пробвали - да бяхме сложили камери за скорости в по градовете за милиони. Да бяхме дали и едни милиони за софтуер и подръжка на камерите!!! Можеше и да привлечем още КАТаджии в редиците на МВР. Така и така в Татковината има повече хора на щат в КАТ, отколкото лекари в спешните отделения…
Също така, ако бяха санкционирали “крутно” автобуса, дето се катурна край Своге (20 жертви) и тоя дето горя на Струма (45 жертви), щяхме да спасим десетки животи.
yabalka
Рейтинг: 652 НеутралноПроблемът е, че отговорността не може и не бива да е само на шофьорите, защото това са обикновени хора, които правят грешки, а някои от тях са си бабаити и никакви глоби не ги плашат. България трябва да се поучи от Нидерландия - там се борят с пътните произшествия чрез промяна на дизайна на пътищата (например повдигнати пешеходни пътеки), така че възможността за човешка грешка се намалява значително. За контролиране на скоростта е много по-ефективно да се направят пътищата така, че бързото шофиране да не е лесно и удобно по тях. За пешеходците е най-добре да се намали броят на колите и нуждата от автомобили, както и да се намалят възможно най-много потенциалните конфликти между пешеходци и коли, както и да се направи трудно превишаването на скоростта.
Бабаити и разсеяни шофьори винаги ще има. Не може да очакваме, че чрез глоби ще накараме хората да карат внимателно. Статистически все ще има жертви, ако не се промени подходът изцяло. Да се поучим от тези с опит
ivanpopov
Рейтинг: 876 НеутралноГлобите не са ефективни, защото единственото, което се гони е ограничения за скорост, при това, в повечето случи, безсмислени! Когато започнат да се налагат глоби за отнемане на предимство и за рисково шофиране, тогава ще има ефект. А малоумието за намаляване на скоростта по магистралите, от 140 на 130км/ч е върха на милиционерщината!!!
Consumer
Рейтинг: 1364 ВеселоДо коментар [#13] от "jmf29537805":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantДа белят картофи при Андре Токев!
volarok
Рейтинг: 924 НеутралноЗначи глобите не се налагат ефективно. Катаджиите пак питат: "Сега ще се глобяваме ли или ще почерпиш?"
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноСилно притеснителна новина е, че въпреки законовите промени има отрицателен ефект.Нещо в системата е фундаментално сгрешено.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноДо коментар [#4] от "geordgeo":
+++++++++++++++++
Контролът е много слаб от страна на КАТ.
drill
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "yabalka":
" Статистически все ще има жертви, ако не се промени подходът изцяло. Да се поучим от тези с опит"
-----------------------
За каква статистика говориш ?!?
Полицаите нищо не разследват . За тях всичко е несъобразена скорост щото е по лесно. Докато стоят скрите из храстите на найневероятни места така ще е !!!
Batezuzi
Рейтинг: 171 НеутралноАко не може да се махне проблема с връчването, то нали имаме списък с това кое ЕГН коя сим карта плаща. Тоест можем да връчваме със SMS, а и ако плащане на глоба на границата е противоконституционно то искането на услуги осигурени от държавата или общината би следвало да може да се обвърже с това. Какво пречи например като идем за болничен при личния лекар да се проверява ЕГНто ни и за това? Да платени здравни осигуровки се предполага да ни дават достъп до лечение, но лечение осигурено от държавата, а ние не сме изрядни спрямо държавата ако сме карали бързо и не сме платили глобата, а и защо това да не е начин, за да вдигнем доходите на личните лекари, които реално ще са събрали част от държавните взимания.
filodendron
Рейтинг: 8 Неутрално1. Контролът е предимно само през деня когато не вали и не е много студено.
2. Следи се само скоростта, но не и агресвиното поведение: неспазване на дистанция, присвяткане, засичане, изпреварване отдясно на магистралата.
3. Но има и козунаци, които се движат в лявата лента на магистралата със 80 без да изпреварват нищо.
4. Глобите не се събират поради давност и имам човек в КАТ. Въобще не е вярно, че електронните фишове пресякоха корупцията. Просто я централизираха и оскъпиха. Може би е напредък.
5. Ниски данъци на мощните коли.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1149 НеутралноДокато наказанията са никакви, ще е така. В ОСЪДИТЕЛНИТЕ ПРИСЪДИ е обяснението.
Lokomo032
Рейтинг: 8 НеутралноКато променят закони и наредби, нека направят така, че и да ги прилагат. Нека тези закони и наредби засягат и престъпилите закона служители на КАТ. Не на последно място са пътищата, по които се движим. Не може път със статут на магистрала да е без маркировка и в лошо качество, да не говорим за по-долните категории.
yabalka
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#25] от "drill":
Ако пътят е направен така, че има много конфликтни точки и/или е лесно някой бабаит да се изстреля с огромна скорост, статистически все някой ще пострада колкото и глоби да има.
Не казвам, че не трябва да има глоби, отнемане на книжки и тн. Обаче това не е достатъчно, трябва да се променят пътищата така че да има възможно най-малко жертви, а ако има ПТП, те да не са фатални. И трябва естествено да не се насърчава прекомерното използване на автомобили, а вместо това да се ползват повече влакове, колелета и тн. Както правят в Нидерландия. И в България може, ама никой не говори за това, само за глоби се говори
Deaddark
Рейтинг: 1390 ВеселоДо коментар [#9] от "wpo34378687":
Защо ми внушаваш че съм казал че глобите ще важат само за едни. Големи сте тарикати - мрънкате като друг нарушава правилата, но от яд че не сте успели да ги нарушите вие.
- Кой е против автоталибаните?
- Всички!
- Кой иска да ги наказваме строго?
Гробна тишина.
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноКато махнем жертвите от автобуса на"Струма"загиналите не надвишават тези от миналата година. А основната причина за катастрофите е неумението да се шофира. В тази връзка Митко Илиев е най-добрият избор за тази длъжност. В Ютуб има негови клипове за безопасно шофиране и от тях си личи колко много е запознат с материята.
ируканджи
Рейтинг: 736 НеутралноПътна полиция да вземат да си променят малко мисленето и целта им да не е да застават на места където могат да се трупат глоби, но никога не е имало ПТП, а на места където периодично има ПТП дори и да не глобят никого.
Едно рисково изпреварване да предотвратят, защото са там - няма да глобят никого, но може да спасят човешки живот!
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноДокато в МВР се гони статистика,по която се оценява трудът на полицаите, така ще е положението. Коли на КАТ застават с радар на прави отсечки в покрайнините на градовете, където няма жилищни сгради и пътят позволява да се кара със скорост над 50 км/ч.И естествено масово хората карат над тази скорост. Въпросът е,че на тези отсечки вероятността от катастрофа е минимална.И никаква превенция не се оказва.
Sanyu
Рейтинг: 8 НеутралноНе става с глоби. Трябва възпитание. А човек се възпитава докато е малък. От родителите, от учителите.
nix1130
Рейтинг: 163 НеутралноГолям смях. Глоби, закони, Драконовски мерки а всяка вечер в 2:00ч дрифтат под тераста ми с чупени кошнци
me13
Рейтинг: 351 РазстроеноДо коментар [#23] от "bat_plamen":
А сега се сети кое е сгрешено... Липсва образование, липсват психологически тестове за кандидат шофьорите. На практика липсва и шофьорски курс ( твърде голямо самочувствие е да кажеш, че с един месец курс, без достатъчно кормуване и добиване на навици, се става шофьор. Пътищата са пълни с шофьори, които не знаят основни правила.
*****
НеутралноСпоред мен:
От една страна манталитета на масовия човек е да не се съобразява с нищо и никой, ако обстоятелствата не го налагат (не само в България, навсякъде ми се струва така), съответно трябва да се направи нещо по посока на превъзпитание + подобряване на обстоятелствата.
От друга страна проблемите с обстоятелствата няма да се решат само с увеличаване размера или обхвата на глобите, до като събираемоста им куца, а неизбежноста им я няма никаква - увеличи ли се драстично неизбежноста + размера на глобата да е процент от стойноста на МПС, с което е извършено нарушението или годишния доход (по-голямото), би превъзпитало много бързо голяма част от диваците по пътищата.
От трета страна е ясно, че не може на всяка трънка и кръстовище да има полицай, особено от тия, които си пият кафето на сянка, вместо да контролират трафика и подпомагат при нужда. Елиминиране на субективния фактор и възможност за сигнализиране от всеки на пътя за нарушение, със снимка и/или видеозапис, би помогнало много разширяване обхвата на контрол.
Лично си го представям така - включвам си камерата в колата със софтуер за разпознаване на номера + бутонче за кратък запис. За всеки разпознат номер се генерират няколко снимки, за да се докаже движение и като спра автоматично се пуска проверка за всеки номер в АПИ-тата - за ГО, ГТП, активност на регистрация. Ако някое от тях не е ОК - снимките заминават в КАТ, от където връщат входящ номер да се проследява публично статус-а, за да не може да се скрие. Или кликам бутончето за видео-запис, ако в движение се случва нещо, например някой олигофрен изпреварва в аварийната лента, засича, прави обратен на забранено място и т.н.
ПП И в момента ползвам ДВР-а ми за част от нещата, например вчера изпратих в КАТ, с подписани саморъчно свидетелски показания, клип на поредния, който направи десен завой от крайна лява лента...
rainbou1
Рейтинг: 727 НеутралноТри неща трябва да спазват шофьорите:
1. Спазване на ограниченията
2. Спазване на дистанция
3. Даване на мигач.
Нацвъкайте държавата с камери, дето смятат и скоростта, сложете сървърите в Германия например, че да няма "наши хора", които могат да трият там...и ще видите набързо резултата.
drill
Рейтинг: 8 ЛюбопитноМоже и да си прав , но я сам си отговори защо българите не нарушават правилата например в Гърция ?!?
irobot
Рейтинг: 8 НеутралноКонтролът е неадекватен и има обратен ефект. Патрулка, скрита в храстите е предпоставка за ПТП когато цяла колона започне изведнъж да намаля. На двулентов участък с двете ленти в една посока, колона от 100 коли пъпли с 50-60 с опасна дистанция в дясната лента, само защото напред има патрулка. Именно този участък е безопасен за изпреварване, но там никой не изпреварва. Опасните изпреварвания почват по завоите след патрулката…
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДокато КАТ не започне да работи постоянно с мисъл за превенция и неизбежна санкция за нарушителите ще е така. От незапомнени времена КАТ отчита дейност по време на някакви широко огласявани медийно акции и води статистика. Да, КАТ е по-скоро статистически орган, който се занимава с регистрация на коли и какво ли още не, но основната си работа не иска да свърши.
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...За рисково поведение на пътя, изпреварване на непрекъсната линия, каране в аварийна лента и така нататък санкцията освен финансова трябва да включва и незабавно спиране на автомобила от движение за няколко месеца. Бях чел, че в някои държави рисковото изпреварване се приема като опит за убийство със съответната санкция. Ние тук отчитаме дейност с обсъждания и измислени агенции.
А това, че се оправдават с трудност с връчването на актове и фишове е повече от смешно. В 21-ви век сме! В нормалните държави всеки данъкоплатец има регистриран мейл за връзка с държавната администрация. Там му се изпраща всичко и то се счита за връчено. След определен срок за неплащане се започват принудителните действия. Тук законодателят се тревожи най-вече за правата на нарушителите и да не ги разтревожи, че са много чувствителни. Баси...!
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноАми, те същите дебили са по пътищата, как може нещо да се промени. Качили се в мощните си коли и смятат другите , дето спазват правилата за будали.
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#40] от "drill":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Нарушават ги, как да не ги нарушават? Но..., само по един път. За следващия път вече знаят. Миналата есен пиейки кафе в крайбрежно ресторантче, гледах как свалиха номерата на един нашенски отворко, който беше паркирал както си е свикнал при нас. И беше в събота. Като пристигна, остана с отворена уста. Вика, псува... Ама кого? Къде ще отиде без номер? Ни на ферибота може да се качи, ни граница да мине. Да стои до понеделник, да си плати глобата в пощата и после да ходи да си търси номерата в местната полиция. На кого ще се зъби там? Така се прави.
hifi hifi
Рейтинг: 225 НеутралноКолкото повече коли се движат, толкова по-голяма е вероятността от катастрофа. През 2020 бая се беше разхлабил трафика заради Короната... то и сега си мислех, че при 3,15 дизел ще намали малко трафика, ама не... народа кара яко
gorodetski
Рейтинг: 229 НеутралноНие очевидно чупим тъпомера последните 10 години. Вдигат се наказания и глоби, ефект никакъв. Умниците от НС обаче смятат, че като вдигнат още повече глоби и наказания и ще се реши проблема. Отново няма ефект. Сега за пореден път умниците искат да видгат още глоби и наказания. Ефект ще има ли?
Трябва да се вдигнат глоби и наказания за неизправни пътища. За хората, които си оставят ръцете като ремонтират пътищата.
Сгугню
Рейтинг: 298 НеутралноЗначи, хайде да работим с наличните данни, които и самата статия дава, но които странно защо писалият статията не е осмислил.
За предковидната 2019 жертвите по пътищата са 628.
До 20 април понастоящем жертвите са 127. Тази бройка 127, екстраполирана върху цялата година дава ок. 520 жертви. Дори и с отчитане на фактора повече жертви през лятото, въпросната бройка може да се увеличи до към бройката от 2021 г., която е 568.
Увеличението спрямо същия период от миналата година също се представя спекулативно, като не се отчита че същия период на миналата година се вихреше ковид вируса и пътуванията бяха намалели значително спрямо подобни периоди на 2019 и назад.
Къде е увеличението на жертвите на пътя?
whitemare
Рейтинг: 910 НеутралноЕдно просто решение - дава се на частна фирма да разположи сертифицирани от държавата камери по пътищата в страната и да ги обслужва, като ще печели процент от сниманите нарушения - превишена скорост, неправилно изпреварване и т.н. И при 3 снимки - директно взимани на книжката за 1 година. При следващи 3 снимки - за 3 години. А за каране без книжка - директно затвор.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациСамо за 1 година пътищата ще се изчистят от дебили.
Жълти павета
Рейтинг: 673 НеутралноДокато катаджиите отчетат глоби, а не намаляване на катастрофите, ще е така!
"Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"Скрие се зад храста, където е най доходно, и отчита дейност!
Бонус за намаляване на катастрофите и жертвите!
Полицейски шеф, в чиято територия произшествията се увеличават, шут в г@за!
Глобите да отиват за стимулиране на безопасността, а не за нови глоби!
И да се върне в КАТ шефа, който с глоби и постоянство ни накара да спираме на пешеходна пътека!
Ако някой му помни името, да пише!
Един заблуден
Рейтинг: 8 НеутралноМного ясно, че глобите не пазят от смърт на пътя. Когато всички пътища са некачествени, няма маркировка и знаци все тая какви глоби ще сложите.
Resurrection
Рейтинг: 1006 Неутрално,,Жертвите по пътищата пак се увеличават въпреки законовите промени и повечето глоби”
Увеличавайте размера на глобите!
reply
Рейтинг: 514 Неутралнов софя вече през сто метра има легнали ролцаи под една или друго форма , ЖЕРТВИТЕ СЕ УВЕЛИЧАВАТ ОБАЧЕ , ЩЕТИТЕ ПО КОЛИТЕ ОТ ТИЯ БУРДЮРИ СЪЩО , ЛОГИКАТА КВА Е ДА ПОПИТАМ
zli191090255
Рейтинг: 8 Неутралновъзпитание и дисциплина, а тези неща на всички ни липсват, както и уважение към другите, което пък съвсем го няма.
глобите добре, но нещо което съм виждала много често в западна европа, и макар мен ме дразни като шофор, но може би е ефективно са изкуствените преграждения, това кеото ние му казваме легнал полицай. със сигурност намаляват скоростта и те правят по-внимателен. и като цяло гледам че се минава на 30 км в градовете.
zli191090255
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#43] от "Роси":
не е само до мощни коли и дебили - а до елемнтарното възпитание и търпение, което на целокупния български народ много му липсва.
Сгугню
Рейтинг: 298 НеутралноКолега, катастрофата на Струма е от ноември 2021 - няма как да влиза в статистиката за 2022 г.
drill
Рейтинг: 8 НеутралноТочно така !!!
2.5
Рейтинг: 745 НеутралноВсе се едно и също: след повишаване броя на жертвите в статистиката от КАТ предлагат по-сурови санкции и депутатщината ги гласува, след което нещата се повтарят...
I Want To Believe...Та какво беше определението за някой, който повтаря едно и също, очаквайки различен резултат?
keepwalking
Рейтинг: 116 НеутралноДоде в България не се въведе бонус малус ..войната по пътищата никога няма да спре ..
Просто това не се проумя от нито един пилотик за последните 30 години .
Просто новите копират старите ..и вдигат глобите и евентуално изкарват някое ново правило ,което разбира се е безсмислено
chudomor
Рейтинг: 830 РазстроеноВзето от някъде : "Във всички времена философи и юристи са се занимавали с връзките между правото, морала и нравствеността..."
Дневник решава проблемите със свободното слово както половината човечество месечните си такива - с тампони. Ама абонирани ...Пък ние оставихме съдбата си в ръцете на милиционерите ( и пожарникарите)...
Mladen Stefanov
Рейтинг: 225 НеутралноПри няколко нарушения конфискация на талигата би решила достапроблеми.
Незнайко
Рейтинг: 2963 ЛюбопитноКое е причината и кое е следствието - "прост народ -> прости управници", или "прости управници -> прост народ"?
Да не се заблуждаваме и да не търсим причината само някъде около жълтите павета, а да се погледнем сами в огледалото. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Miroslav Hristov
Рейтинг: 225 НеутралноКак в затвора?
А рушвет откъде да взимаме после? Катаджия, адвокат, съдия на заплата ли да оставаме?
Miroslav Hristov
Рейтинг: 225 НеутралноВ статията са ви го написали, по времето на Бойко жертвите са били по-малко.
marginche
Рейтинг: 225 НеутралноУвеличава се броя на смъртните случаи, защото се дават книжки на неграмотни хора.
Трябва да се въведе образователен ценз за придобиването на СУМПС, който да е минимум средно образование.
popovski31
Рейтинг: 1205 ЛюбопитноПросто е. Освен яки глоби, както и лихви за неплащане, при превишение над 30-40 км.ч., конфискуване на автомобила и отнемане на книжката за поне три години. Ако е лизингова, да се връща на продавача.
Като хванат някой, че шофира с отнета книжка, да го пращат санитар една-две години, за по два часа на ден. Това би избили малоумиета и на най-големите "дебили" по пътищата...
Камен
Рейтинг: 894 НеутралноЖертвите по пътищата са пряко свързани с изминатите пътнико-километри.
Миналата година половината беше карантини, ни се ходеше по хотели, ни по екскурзии. Така че базата е ниска. Нека сравнят с усреднен период на нормален трафик по пътищата.
Ivaylo Geshev Bakalski
Рейтинг: 8 НеутралноШофьорите трябва да излизат на пътя със страх. Страх от това, че нарушенията им няма да останат ненаказани и че ще ги заболи много от наказанието.
Само тогава ще се оправи положението. До тогава всичко е ала бала. Голяма работа, че глобата е да речем 100 000 лева, като няма кой да те глоби, или като може да минеш с 50 лева почерпка към полицая.
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноИмайки предвид идиотите каращи с по 180-200 по АМ Тракия КАТ почти всяка година искат удвоение на глобите, и все по-нова техника за засичането на джигитите. Дали обачи има статистика колко от АУАН са за джигити движещи се с по 200 км/ч (изобщо има ли такива?), и колко са заради идиотските ограничения по републиканската пътна мрежа?
jmf29537805
Рейтинг: 8 Неутрално"До сега 7 пъти е залявян да управлявя автомобил без свидетелство за управление на МПС."
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноГърция започна да строи магистрали с кохезионните средства, предоставени от ЕС. България нито с кохезонните фондове построи такива, съмнява ме дали и с еврофондове направихме нещо. За 14 години членство в ЕС довършихме една АМ Тракия, а и повечето шофьори знаят състоянието й днес - нагъната, и закърпена. За това КАТ не обелват и дума.
sfl32583434
Рейтинг: 8 ВеселоИмаше поговорка за бардак и персоналът му, та те така...
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноИма едни стационарни камерки по пътя, и фишовете с тях са практически необжалваеми. Просто при тях почти липсва човешкия фактор, с обичайните грешки при съставянето на АУАН и НП. Само дето КАТ хич не ги харесва, защото там няма "ко шъ прайм?"
spearhead
Рейтинг: 8 НеутралноХората трябва да спрат да се "хлъзгат" по твърденията на МВР (КАТ), че видиш ли, увеличаваме глобите и нещата се оправят. Това го правиха последните 15-20 год. Направете си справка колко пъти ЗДвП беше променен в това време и колко се качиха санкциите. Вижте размера им и ги сравнете с др. ЕС държави и съотношение към доходи. В България санкциите не са ниски, напротив, едни от най-високите са спрямо доход (и не само). Това обаче не води до намаляване на ПТП, а до ръст.
Въпросът преди поредните милюционерски брътвежи да се осъществят през безидейната сбирщина в НС е: ЗАЩО? И причините почват от 1) лоши пътища Колко ПТП са станали на нашите неособено добри магистрали и колко са тежки, и тяхното съотношение към тези по др. пътища? Такава статистика МВР не показва, а може да направи.
2) Некадърност, мързел и лошо обучение на КАТ-милюционерите. Шуробаджанащина и откровен дебилизъм. Тези хора са там, издържани от нас, за да улесняват движението. Не, за да глобяват. Второто е допълващо
3) Нескопосани законови правила. Това със несъобразената скорост трябва да се премахне. То маха всяка отговорност от отговарящия за пътя и от КАТ. А колко би била съобразената на пътните условия скорост? Дали КАТ могат да докажат? Отговорът е - дори не се напъват, защото ЗДвП ги глези.
4) Недостатъчно и липса на продължаващо обучение на шофьорите. Аргументите са ясни, мисля.
5) Неравноправие на санкциите (някои ги заобикалят по един или друг начин). И тук, мисля е ясно.
Сигурно има и други, БГ има няколко органа, които се занимават с проблема, но не съм чул задълбочено изследване на причините за ПТП. Само дежурни от десетилетия клишета, които доказано не работят.
И чак след като отоговорим на ЗАЩО, можем да мислим КАК.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 8 НеутралноТова се дължи на Киро и Рашков ...Полицаите по времето на ГЕРБ работиха, защото имаха сметка да работят , а сега не работят , слагат си камерата и си гледат телефона и не ги интересува какво става, чакат да им изтече смяната ... Та в случаят не корупцията убива , а липсата й .... Ако само спреш корупцията без адекватно работещ модел става по зле отколкото без корупция , същото е и с докторите ...
barefoot
Рейтинг: 195 НеутралноЩото с едната глоба не става! Друг е въпросът, че пътищата са ни под всякаква критика!
wlp15676939
Рейтинг: 8 НеутралноКакви глоби какви санкции - джигитите по пътя си бутат на катаджиите и избягват сериозни санкции - а катоджиите са си направо за затвора като едни от основните радетели на пътното клане
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#65] от "popovski31":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Няма смисъл от конфискация. Това са големи разходи. Сваляне на номерата и прекратяване на регистрацията за месеци или години в зависимост от нарушението ще свършат работа. И естествено, възстановяване на регистрацията след срока на наказанието и реално платена глоба.
Не е лошо да има и наказтелни паркинги за най-големите отворковци, които естествено трябва да си платят и паркинга.
svv03688321
Рейтинг: 350 НеутралноКакто виждате повече полиция по пътищата и повече спирания от полицията не помагат в намаляване на катастрофите. Оставете хората да си карак според условията които пътищата им предоставят вместо да бъдат следени от камери и полицаи.
Поучете се от Америка и западна Европа ! Толкова полиция по пътищата на България само в България могат да се видят . Това също преизвиква задръствания в дни преди празници и какви са тези ограничения от 40км/ч на магистрали това са приблизително 25мили /ч което е само в училищни зони?!
Спрете тези незаконни и постояни проверки това ви прави полицейска държава !
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноУ нас се полагат големи усилия и енергия за откриване на "топлата вода", т.е. функциониращ Закон за движение по пътищата. И разбира се, такъв няма. А колко по-просто ще е да се копира някакъв европейски такъв. Само че нашите милюционери не желат. Защо ли?
mug361115718
Рейтинг: 8 РазстроеноАз съм шофьор от 24 години но от 13 не живея основно в България. Да си призная като се прибера имам истинска неприязън и нервност когато трябва да се кача да карам по българските уилици/пътища.
Освен агресията на всеки втори шофьор на пътя изключително неприятно е че правилника за движение по пътищата не помага по никакъв начин за възможността да караш наоколо. Шофьорите тук карат по знания, опит, народна мъдрост и прочие приоми, които са изключително субективно ориентирани. Също така за хора като мен, които прекарват само по един месец в годината наоколо е изкючително невъзможно да знам коя неравност и дупка в платното служи за определяне на осева линия, и е истинска наука да знаеш коя лента на къде завива на кръстовище. Също така понятието "табела" е сякаш нано-теория, която още дори не била открита. Да се радвам че имам общи познания за географията на БГ, че не успявам да се изгубя в страната. Отгоре на всичко редица инженерни решения са изпълнени с такъв "квалитет", че си мисля е време да почнат да се раздават годишни награди. И в крайна сметка видиш ли, ще ме глобят ако случайно карам със западната книжка, вместо с българската, щото видиш ли "колегата" си е забравил преводача.
В крайна сметка ние сме си виновни. Само за пример казвам, днес 26.4 в 7:45 сутринта щях да бъда блъснат от бясна майка, която само миг след това щеше да блъсне собственото си дете на празен паркинг пред училище. За размисъл...
МИР
Рейтинг: 8 НеутралноСлед 30 години демокрация:
разбити и некачествени пътища
малоумни шофьори камикадзета без грам култура на пътя
жестоки ежедневни катастрофи.
terminal velocity
Рейтинг: 8 НеутралноЕми как, като гламаците си мислят, че с глоби се решава проблема. Да ама не, само доенето от катаджииите и останалите мисирки по веригата се увеличава.
Forest
Рейтинг: 544 НеутралноНеобходими са мерки за превенция на произшествията, не само глоби. Например от години има карта на местата където се случват най-много катастрофи, но пътната агенция и КАТ не са направили достатъчно (ремонт или разширяване на пътя, маркировка, знаци, засилено присъствие на КАТ), за да се намалят произшествията на тези места. Много по-лесно е да пишат винаги като причина ' превишена скорост'.
Истината ни прави свободни.niki7
Рейтинг: 225 НеутралноЕстествено, че жертвите ще се увеличават, състоянието на улици и пътища е просто катастрофално. Но разбира се, най-лесно е да мачкаш водачите с глоби и санкции.
saFDf sfsfSFS
Рейтинг: 8 НеутралноТочно за 3 часа може да се издирят ГОЛЯМА част от джигите просто през филтър в Инстаграм/Тик Ток на бързи коли, скорост и т.н. хаштагове. После глобите, яките наказания условни и книжките доживот.
Ама тия повечето карат ГТ-Р, Ламбо, Поршета, АМГ-та и са синковците и щерките на вишуту прослойка, която често е и част от закондателния орган.
Та накратко - оправия НЯМА! Тука сме ориенталска държава, обиколил съм 20 държави, ама като в БГ да караш мощна кола и да караш с 50, а около теб всеки комплексар да те минава с Е46 с 80 с макс пушек не съм видял, макар че съм бил в Турция и Германия!
Ciaran Gavin
Рейтинг: 671 НеутралноНямах търпение да вия нещо от рода на горния коментар. Ами как да обясним че така е от наччалото на демокрацията, когато станаха достъпни бързите коли. Що не почнеш от Луканоя, Виденов, Заро и т.н... Аман от фрустрати с памет от 10 години само. Ciaran
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноДнес част от нещо като надлез или мост (изградено точно под въжената линия с вагонетките на Девня), част от него се срутва върху автомобил с 2 жени. И двете са ранени, при това не става дума за несъобразена скорост. Виноват е някакъв багер, натоварен на камион (нещо като извънгабаритен товар), т.е. виновни няма.
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноВсъщност това можеше да се случи, ако в МВР шефовете бяха юристи, а не шапкари-милюционери. Просто мисленето в двете категории е съвсем различно. Всъщност не само в МВР бяха шапкари, ами и самият премиер бе един бивш бутафорен генерал-помпиер, с милюционерско мислене.
Smeagol Hobbit
Рейтинг: 5 НеутралноЖертвите няма да започнат да намалявят нито секунда преди да започнат да се спазват елементарни базови правила. Спазване на маркировката е първото от тях, което де факто е отменено в България.
Christo Roussanov
Рейтинг: 8 НеутралноТо пътища няма, те закони ще ми пишат.
mug361115718
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#90] от "Christo Roussanov":
Закона е длъжен да дефинира какво е то път и има ли почва у нас. Швейцарско сирене не е път и наличието на асвалт само по себе си също не е път. И след това да коментираме добри практики, статистики и оптимизация на потока. Докато не бъдат приети практики на пазарна основа и наличие на отговорност - губи цяла България. Мога да напиша цял лист от приети практики на запад, но мисля че тук проблемите са много по-сериозни, ниво каменна ера.. все едно да учиш ученик трети клас, висша математика.. не става.