За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Таралеж
Рейтинг: 2689 НеутралноПет германски на първо място и само две японски към края?
Избиване на комплекси с немски коли или какво?
442
Рейтинг: 544 ВеселоДа бе, предпочитания, това което се купува е това което е по джоба. А матрялския джоб е плитък и скъсан. Иначе предпочитаме Астъни, Поршета и Ламборгинита ама, ... .
yilt_
Рейтинг: 900 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
И за къф че са ви при нашенските пътища?
sandor_clegane
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
Ами не, често предпочитанията не отговарят на възможностите, маса народ купува коли не по джоба си.
Puhon
Рейтинг: 555 ВеселоА в крайна сметка колите са просто едно средство за придвижване. Е, по-новите имат и по-добри показатели по безопасност, икономия на гориво и много удобства ... но си остават средство за придвижване от точка А до точка Б.
Таралеж
Рейтинг: 2689 НеутралноДо коментар [#3] от "xgw06535068":
за къф че са ви при нашенските пътища?
🎖
Грешиш.
Точно по българските пътища можеш да се правиш на идиот с мощна кола.
Тука всеки ден ги гледам мазератита и майбах-ве да дават път на Приуси и шевита.
Няма как да се гъзариш и правиш на идиот само защото караш кола за няколко стотин.
Ама това което не разбирам е защо ако са на едни години и една цена българинът ще предпочете БМВ пред лексус или Фолксваген пред Мазда?
Или Рено пред Субару?
sin mi
Рейтинг: 755 НеутралноПреди 20-ина години Дж.Кларксън обобщи,че ако в покупката на автомобил липсваха емоции,всички щяха да карат някакъв Голф.Сигурно е изключил азиатците.Така или иначе хората влагат някакъв емоциинален момент и това личи в тези статистики.
mushashy
Рейтинг: 8 НеутралноБългарите имат някаква идеалистична представа за немските автомобили,че са много здрави. Само дето един приятел е шеф на фирмения сервиз в София на една от големите немски авиокомпании. Ами сервизът винаги е пълен докрай.И там все се ремонтират скъпи коли, щото и цените са много високи.
damned
Рейтинг: 315 НеутралноЕхааа дори Опел е пред Тойота. Но какво ли се учудвам - мат'риала си избра Слави за лидер през 2021-ва, така че не можем много много да разчитаме на рационалния му разум!
dwr30648311
Рейтинг: 8 ВеселоГрафика на деня:
Опитайте си да си запишете час за поставяне на газаова уредба. Всички сервизи в столицата са заети в следващите два месеца ;)
Хи-хи
Рейтинг: 1621 Неутрално50%+ каращи стари немски "премиуми" карат без да е.ават нищо. Туй мигач, туй предимство, туй спиране е ала-бала за тях. Сигурно и така са били заченати, на ала-бала и чики-рики...
ishmael
Рейтинг: 16 Веселоhttps://imgur.com/TILdb5z
...нет, нет, не участвовал, не был, не имеет...comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2016 НеутралноЦиганин с Тойота си остава най-рядко срещаната комбинация! Libertarianism is just anarchy for rich people
kwy38371721
Рейтинг: 506 НеутралноАз познавам германец,който е фен на немските автомобили,но и той ми призна,че бундесарските коли вече не са това ,което бяха.
dante_18
Рейтинг: 279 НеутралноЩе ви открия една тайна - тези коли са най-предпочитаните и като нови, просто хората нямат пари 💸💰😀
If you are going through hell... Keep going!mushashy
Рейтинг: 8 НеутралноТова нещо лошо ли е?Моят автомобил е с газова уредба и разходите ми са 10 лв на 100 км.На бензин 25 лв.Досега съм минал 100 хиляди км за 5 години, т.е съм спестил 15 хиляди лв от гориво само за 5 години. Мисля да я карам поне още 10 години, та реално ще спестя 45 хиляди само от гориво.Малко ли са?
Aardvark
Рейтинг: 435 НеутралноЯсно си личи какви са личните предпочитания на хората, когато се изключат фирмените продажби - Тойота е назад, а Дачия липсва напълно. А при новите водят те. Но когато въртиш геврека в някоя фирма за 1000 лв, никой не те пита каква кола искаш да караш.
Aardvark
Рейтинг: 435 НеутралноДо коментар [#6] от "Таралеж":
Мазда е изключително некадърно проектирана кола, особено моделите след 2012 г. Едно от най-лошите съотношения цена-качество на пазара. Повечето функции не работят както трябва, въпреки че на хартия ги има. Субару в България трябва да си луд, за да си купиш. Слаби двигатели и премиум цени, за автомобили, които изостават значително технологично като платформи, оборудване, софтуер, дизайн, комфорт и всъщност всичко.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноНе е изненада , че немските коли отново са на върха.Немското качество си остава немско.
dante_18
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#6] от "Таралеж":
If you are going through hell... Keep going!То цените на Субару виждал ли си ги?
За тези пари получаваш качество по-ниско от това на шкода, по цената на Ауди.
inn
Рейтинг: 1013 НеутралноЕдна марка, която я няма в класацията: купувам я нова в България края на 2011 г. за 45 хил. лв., карах я близо 8 години до 140 хил. км. Продадена ми е с 5 год. гаранция. Освен годишните обслужвания имам всичко на всичко 3 извънредни влизания в сервиз - 1 гаранционно през първата година (заради гориво, дизел) и две през 8-та ѝ година - смяна на две полуоски. Продадох я на приятелско семейство, с което и до ден днешен сме си същите приятели. 2019 г. си взех нова от същата марка, по-горен клас, бензин. От същия клас, на практически същата цена ми предлогаха и БМВ. Изобщо не съм се блазнил по имиджа на БМВ, избрах си марката, която сама се защити в очите ми цели 8 години. До днес (40 хил. км.) естествено не съм влизал извънредно в сервиз. Всичко това е много скъпо (бензин 100 октана е 3 лв. в момента), но и за миг не съм съжалил. Няма я в горната класация, но някой ден след години, който я вземе ще си е изхарчил добре парите. Далеч не е единствената марка, която може да се справи по този начин, но е повече от добра...
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноДо коментар 18 от "Aardvark":
Булгар както обикновено е компетентен по всичко, и о всичко разбира. И на баламите вода носи.
sandor_clegane
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "inn":
И толкова думи изписа, няма ли да кажеш коя е марката?
marvinthemartian
Рейтинг: 8 НеутралноVW и Мерцедес открай време са мечта на почти всеки селяндур.
sandor_clegane
Рейтинг: 8 НеутралноКато цяло покупката на кола секънд хенд е лотария, досега съм сменил 11 коли, вкл. Немски, френски и японски, но най-добра се оказа един Фиат Крома от 2006-та с мотор 1.9 Мултиджет 150 коня.
sandor_clegane
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "marvinthemartian":
А вие гражданите на кво бръмчите?
marvinthemartian
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "sandor_clegane":
На каквото можем да си позволим да поддържаме в добро техническо състояние. В случая - Алфа Ромео.
dwr30648311
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "cxn421127689":
“Това нещо лошо ли е?”
Напротив и аз съм на газ - вярвам, че е най-екологичното в момента. Лошото е, че не се отчита в еко категориите…
4okuto
Рейтинг: 33 НеутралноАз чистосърдечно си признавам, че най-вече емоционално взех първото си черно БМВ преди повече от десет години. И не си представям в друга марка от тогава насам. А и цвят. Не съм от типичните рейсъри, които влизат в завоите с вратите. Карам си нормално в ограниченията, но тази марка ми е като магнит. Ако трябва да коментирам здравина, всички марки се чупят, но аз лично съм сменял само консумативи, нормално за километрите. Винаги съм купувал колите си от БМВ маниаци на реални километри и стриктно поддържани.
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноДо коментар [#6] от "Таралеж":
ако искаш да получиш меродавна информация българските форуми не са най-подходящите. Изключения са нашенците, които биха споделили нещо полезно. Не обичам руснаците, но за автомобили, електроуреди и др. подобни от руските форуми можеш да получиш точна, и наистина полезна информация.
bensocavour
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#7] от "stenlyaka":
Така е, от Бмв, Ауди или Мерцедес, усещането е, че пишката пораства с 3 мм.
trollhunter
Рейтинг: 65 НеутралноДо коментар [#16] от "cxn421127689":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".мусака,мусака... просто без коментар!
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 Неутралнои можеш да имаш проблеми в закритите паркинги.
trollhunter
Рейтинг: 65 НеутралноДо коментар [#30] от "pontius_glarus":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Не е вярно, но каква точно техническа информация търсиш?
Направи си сам? Чертежи и диаграми?
*****
НеутралноСубару си е специфична марка, цели определена ниша хора и притежателите им сме безкрайно щастливи, че:
- се отличаваме от тълпата;
- няма друг автомобил с качествата на Аутбек и Трибека в техния си ценови клас - голям багажник, висок клиренс и невероятно добро 4х4, а боксера сваля центъра на тежестта и колите са много стабилни;
- 4х4 при автоматиците е с векторен контрол на въртящия момент между преден и заден мост - никой с халдекс не може да се сравнява с това, както и тези с централен Торсен;
- може би най-универсалните автомобили за асфалт и лек офроуд, при всякакви условия;
Има си и минусите, естествено, като например, че са сравнително леки, а автоматиците им са от ремъчен тип (Си Ви Ти), което ги прави неподходящи за теглене, но пък при тези с ръчни скорости има бавни, та в някаква степен се уравновесяват нещата. Също така са тромавички, заради постоянното 4х4 спрямо аналогични двигатели при други марки, но все пак коментираме автомобили за публични пътища, не състезателни. А и 3.6 двигателите са повече от адекватни за нормално каране.
Други драми са дизелите - късат колянов вал и вериги, но такива драми има и с Ауди 3.0, и с БМВ Н47 моторите, макар и в по-малка степен...
Тук е редно да спомена, че поддръжката на няколко модела Субару, които съм имал и все още се карат в семейството, е по-евтина от поддръжката на БМВ 320 и Ауди А4, и незначително по-скъпа от Киа Сийд, Тойота Корола, Сеат кордоба (Голф). В момента съм с Опел Астра, че ми трябваше спешно нова, работна кола, та ще видим с времето тя как ще е.
Единствената причина да не карам предпоследния Аутбек в момента е, че имам по-належащи разходи от ламарини и ми трябваше възможно най-непретенциозната, но все пак адекватна кола, която се оказа Опел-а. Предпочетох го пред Дачия, защото идва с по-добър двигател, по-добър автоматик, по-голямо и удобно купе, и е по-лесно продаваем, с по-малка загуба на стойност. Но ще видим.
Aardvark
Рейтинг: 435 НеутралноДо коментар [#22] от "pontius_glarus":
Булгар най-добре може да обижда категорично, но без да спомене каквото и да е доводи.
2016 г. си купих често нова Мазда от Стар моторс. Продадох им я обратно с писъци след 7 месеца, на солидна загуба, но не съжалявам въобще. До ден-днешен се кръстя като видя Мазда, а не съм религиозен. Съвсем отговорно твърдя, че Дачия има МНОГО по-добро съотношение цена/качество от Мазда.
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноДо коментар [#34] от "trollhunter":
Прочети 18 коментар, и ще разбереш какво имам предвид. Имам впечатления от няколко марки автомобили, 5 марки, 9 автомобила. За нито една от тях няма да кажа лоша дума, за слабости да.
mushashy
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#33:"pontius_glarus"][/quote]
Ще го приживеем.В България не са чак толкова много закритите паркинги.Освен в моловете,ама не е проблем да се паркира на открито до мола.
trollhunter
Рейтинг: 65 НеутралноДо коментар [#38] от "cxn421127689":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".мусака, не си стъпвал в СОФИЯ!
Но е хубаво, че си признаваш как 15 бона били много пари за теб.
nehaen
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#18] от "Aardvark":
тряба да си луд да си купиш нещо друго освен Субаро
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноДо коментар [#36] от "Aardvark":
Можеш да уточниш за дизел или бензин става дума?Имах дизелова мазда, с класическия комън руйл, турбо и интеркулер - до 200 000 бе желязна, след това смених интеркулера, и някакви нещо по турбото. Продадох я. Ако не бъркам, имал си неприятности с новите дизели, с понижената компресия? Имам информация, че вече не ги предлагат. Последните 2 ми бяха бензинови, 2 л, предната класически атмосферен двигател, 6 години без абсолютно никакъв проблем, сегашната ми е тройка, с компресия 14:1, автоматик, карам я вече 3 години, няма никакви проблеми (да чукна на дърво!). За мен Мазда е автомобил с много добро съотношение цена:качество, сегашната ми реално е пета (мазда). Слабости - отдолу ръждясват, мисля че може да се желае малко по по комфорта на предните седалки. 2 л бензин двигателят е железен.
georgi_ww
Рейтинг: 264 ВеселоДо коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
а циганин в учебна кола - невъзможна
karatista
Рейтинг: 239 Неутралнои аз бях така, докато преди години не седнах да карам ц класа, няма никъде такава ергономия за водача. нито ауди, тойоти, инфинити, хонда и т.н. We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
Tod
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#35:"3акс"][/quote]
Що нищо не каза за разхода? 2 литра двигател без турбо. Бензин. Няма такава ламя и на всичкото отгоре над 140 не върви.. Субару ЕксВи... иначе катери, ама какво от това като гори нон стоп поне 10литра на сто.
alx061154739
Рейтинг: 8 НеутралноДачия може да има, но като е нова. Вижте статистиката на ADAC, за колите получили пътна помощ (Pannenstatistik 2022), като и статистиката за колите не минали ГТП на първия път. При по-старите Дачии (до 10г) една от четири не минава ГТП заради дефекти.
www.adac.de/news/tuev-report/
www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
*****
НеутралноЩото не го намирам за релевантно, но ако толкова държиш - казвам веднага: 2.0Р мотора, мъртвец, но все пак най-масовата кубатора, автоматик, на газ БРЦ - 10/100 средно. Колата я кара баща ми, основно в малък провинциален град и веднъж на 2-3 седмици по магистрала.
Една Импреза, с още по-убит 1.6 автоматик ме закара и върна на 700км. в Гърция, с разход около 8-10/100 бензин. Но това го отдавам на по-високите скорости до там, а и бяхме единствените с лека кола, които продължихме с джиповете по няколко черни пътеки и плажове.
Сходен разход имах на първото А4 с 1.6 мотор и ръчни скорости, което вървеше по-малко, градско ръчкаш като изоглавен, а зимата тежката му предница беше кошмар за спускане от планина. Та за хора, които шофират спокойно, Скуби си е страхотен избор.
БТВ колите, които коментирам, сме ги търкаляли семейно над 200 000км. всяка и са купувани на по 80-120 000. Директно от първия собственик, а не с незнаен километраж. По нито една от посочените не сме правили по-сериозен ремонт от смяна на съединител на Ауди-то и смяна на спукан радиатор на едното Легаси.
ПП Ако съм пропуснал да уточня, когато купувам кола разхода не ми е чак толкова фактор, а съвсем други параметри. Съответно има коли с по-нисък разход при моя стил на каране (например Опел-а сега ми дава 5-5.5 смесено), но си ги избирам за определени цели и според мен, най-широк спектър от фактори покрива Субару. Та в крайна сметка е въпрос на цели и приоритети.
dobadoba
Рейтинг: 8 НеутралноГлас народен - глас Божи! Народна поговорка.
Да оставим купувачите да определят най-желаните от тях коли...
Tod
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#46:"3акс"][/quote]
И кое е приоритет? С по-голям разход цапаш повече.. харчиш повече пари. Субару бих си взел ако живея в планината и минавам по 30км нагоре надолу за ден. Иначе е абсолютно излишно.
*****
НеутралноТази теза е абсурдна. Качеството не е по-ниско от Шкода, но да кажем, че е съпоставимо на материалите в салона. Шкода бие с мулти-медия и в някои случаи с автоматик, но по всичко останало изостава. А под "всичко останало" визирам:
- окачване - Шкода, при малките мотори отзад окачването не е независимо - влошена пътна стабилност и комфорт на возията;
- задвижване - Шкодата е по-динамична при съпоставима кубатура мотори, но е само на предно, а 4х4 версията е с Халдекс, който прегрява и защитата му го изключва. Дори при последно поколение Халдекс няма разпределение на въртящия момент 100/0 към нито един от двата моста, Субару го има. При халдекс "заключването на диф-а е реактивно т.е. случва се със забавяне, макар и електронно контролирано в последните поколения; при Субару е постоянно.
- динамика на шасито - центъра на тежестта при Субару е по-ниско, заради боксерния мотор, което го прави супер-стабилно в завой, а разпределението преден/заден мост е по-добро от всяка кола на предно или тип Шкофа с Халдекс, съответно е много по-стабилно и управляемо при изкачване, спускане, тръгване и разпределение на спирачното усилие.
При автоматите е много относително - 6ДСГ на Шкода са чупливи повече от Си Ви Ти на Субару, макар да са по-динамични в първите има-няма 100-150 000км. А дори и след това, икономията и комфорта на возене са в полза на Си Ви Ти, което с правилна поддръжка ще надживее дисковете на ДСГ.
Шкода, според мен, има само едно преимущество - по-популярна е у нас и по моргите можеш да намериш по-лесно едро-габаритни части за новите модели. И има малко повече глезотии в интериора, ако за някой това е важно.
0tempora0mores
Рейтинг: 554 ВеселоДо коментар [#6] от "Таралеж":
Българин съм и във всички случай съм за втория избор, така че грешиш
pontius_glarus
Рейтинг: 3770 НеутралноНе е съвсем шега, но повечето от продаваните модели на Киа и Хюндай в Европа са конструирани в Германия, но ги наричаме корейки. и се продават само в Европа. Мазда 3 някъде до 2010 година беше някакъв преоблечен форд, а имаше модел на Дачия Лоджи, малко по-лустросана с емблемата на Мерцедес. Така че може и да е прав г-н Дж. Кларксън, че ако човек не е лишен от емоции, няма да поглежда друга кола освен Голф 2, или някой модел на Тойота за Азия.
Sterio Ternkov
Рейтинг: 8 НеутралноЗапочнах естествено на Москвич 408 И. Минах през Ауди, Форд, Рено Пежо. Карал съм служебно КИА Спортидж. В момента съм на БМВ 532И (Е39). Няма такава друга кола като комфорт, удобство, здравина. На една служебна Мазда 3 ни се скъса задника да намерим рейка хоризонтална за волана. Естествено е да предпочитаме Европейските марки. Части бол и не скъпи, за разлика от Японските.
*****
НеутралноДо коментар [#48] от "Tod":
Приоритетите, възможностите и нуждите на всеки са различни. В момента ми е приоритет и нужда колата:
- да има добри фарове (шофирам много нощем);
- да е сравнително нова и в гаранция (ремонтите на прегорели кабели по инсталацията ми губят времето);
- моделът да е с прилична репутация, че нямам време за сервизи, което изключва новите;
- да е евтина за класът си (трябва ми основно за придвижване и товарене);
- да не се притеснявам, че ако я паркирам някъде, после няма да я намеря т.е. без премиум марки и популярни за крадене;
- автоматик, че не ми се занимава да ръчкам скорости;
- среден клас мотор - шофирам спокойно, но все пак да има тяга за спокойно изпреварване.
Предубебеден съм към чисто новите автомобили, заради голямата обезценка и купувам върнати от лизинг.
За последната кола избирах между Киа, Хюндай, Шкода, Рено, Нисан, Тойота, Хонда, ФВ и Опел. Гледах и Дачия, но след като се качих и покарах едно Лоджи и един Дъстър, се отказах. От другите харесах няколко екземпляра, но комплексно цена/качества, а и попаднах на добър екземпляр, бе Опел-а и го взех. За сега оправдава напълно очакванията ми, ще видим за напред. А в подходящ момент ще пенсионирам едното Легаси, ще дам Опел-а на баща ми, а за себе си ще мисля за глезотии, като Кю5 или Аутбек - от което намеря добър екземпляр.
dante_18
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#49] от "3акс":
If you are going through hell... Keep going!--Сега, да ти каже, че всички 4х4 шкоди са с независимо окачване отзад.
---Това, че 4х4 задвижването прегрява са пълни глупости. Това са коли за асфалт и 4х4 работи 1 път в годината. Не е необходимо по-добро 4х4.
--- двигателите на Шкода също мисля, че са по-добри по всички параметри. 2.0 дизелът е перфектен, особено на 200 коня. Субару може само да мечтае за такъв двигател.
*****
НеутралноДо коментар [#54] от "dante_18":
За Шкода съм пояснил малките мотори, че отзад не са независими, големите са, без значение дали 4х4 или не. Толкова и разбираш от автомобили, щом такава елементарна разлика не правиш...
За дизела - съгласен съм, дизела на Шкода е по-добър, но с уточнението след 2015г. До тази година е на късмет дали не си от партидата с т.нар. "шестограм", който тотализира мотора в болшинството случаи. А при бензина нещата стоят точно наобратно, Шкода моторите са мощни и... маслояди. И късат вериги поколението до 2015г. А на Субару бензините са пословично здрави, с изключение на една ограничена серия 2.0 мотори, които чупят пружините на повдигачите, ако не са ремонтирани превантивно на 200 000км. Яко, а?!?
Параметрите са много специфични и всеки си има приоритети, от гледна точка на приоритетите един мотор е добър или не спрямо друг. За мен Субару винаги комплексно ще е по-добър от съпоставим модел на Шкода. Е, няма конкурент на Супърб и отстъпва, но пък Шкода няма Трибека, та...
Нека има избор за всички ни и да се радваме на колите. Не пиша с цел да обяснявам коя кола е по-добра, а да поясня някои особености, които за някой може да са без значение, но за друг да са от голямо.