Графика на деня: Най-предпочитаните марки употребявани автомобили от българите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    Пет германски на първо място и само две японски към края?
    Избиване на комплекси с немски коли или какво?

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 544 Весело

    Да бе, предпочитания, това което се купува е това което е по джоба. А матрялския джоб е плитък и скъсан. Иначе предпочитаме Астъни, Поршета и Ламборгинита ама, ... .

  3. 3 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    И за къф че са ви при нашенските пътища?

  4. 4 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Ами не, често предпочитанията не отговарят на възможностите, маса народ купува коли не по джоба си.

  5. 5 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 555 Весело

    А в крайна сметка колите са просто едно средство за придвижване. Е, по-новите имат и по-добри показатели по безопасност, икономия на гориво и много удобства ... но си остават средство за придвижване от точка А до точка Б.

  6. 6 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    До коментар [#3] от "xgw06535068":

    за къф че са ви при нашенските пътища?
    🎖
    Грешиш.
    Точно по българските пътища можеш да се правиш на идиот с мощна кола.
    Тука всеки ден ги гледам мазератита и майбах-ве да дават път на Приуси и шевита.
    Няма как да се гъзариш и правиш на идиот само защото караш кола за няколко стотин.
    Ама това което не разбирам е защо ако са на едни години и една цена българинът ще предпочете БМВ пред лексус или Фолксваген пред Мазда?
    Или Рено пред Субару?

  7. 7 Профил на sin mi
    sin mi
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Преди 20-ина години Дж.Кларксън обобщи,че ако в покупката на автомобил липсваха емоции,всички щяха да карат някакъв Голф.Сигурно е изключил азиатците.Така или иначе хората влагат някакъв емоциинален момент и това личи в тези статистики.

  8. 8 Профил на mushashy
    mushashy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Българите имат някаква идеалистична представа за немските автомобили,че са много здрави. Само дето един приятел е шеф на фирмения сервиз в София на една от големите немски авиокомпании. Ами сервизът винаги е пълен докрай.И там все се ремонтират скъпи коли, щото и цените са много високи.

  9. 9 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Ехааа дори Опел е пред Тойота. Но какво ли се учудвам - мат'риала си избра Слави за лидер през 2021-ва, така че не можем много много да разчитаме на рационалния му разум!

  10. 10 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 8 Весело

    Графика на деня:
    Опитайте си да си запишете час за поставяне на газаова уредба. Всички сервизи в столицата са заети в следващите два месеца ;)

  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    50%+ каращи стари немски "премиуми" карат без да е.ават нищо. Туй мигач, туй предимство, туй спиране е ала-бала за тях. Сигурно и така са били заченати, на ала-бала и чики-рики...

  12. 12 Профил на ishmael
    ishmael
    Рейтинг: 16 Весело

    https://imgur.com/TILdb5z

    ...нет, нет, не участвовал, не был, не имеет...
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Ехааа дори Опел е пред Тойота. Но какво ли се учудвам - мат'риала си избра Слави за лидер през 2021-ва, така че не можем много много да разчитаме на рационалния му разум!
    —цитат от коментар 9 на damned


    Циганин с Тойота си остава най-рядко срещаната комбинация!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Българите имат някаква идеалистична представа за немските автомобили,че са много здрави. Само дето един приятел е шеф на фирмения сервиз в София на една от големите немски авиокомпании. Ами сервизът винаги е пълен докрай.И там все се ремонтират скъпи коли, щото и цените са много високи.
    —цитат от коментар 8 на cxn421127689


    Аз познавам германец,който е фен на немските автомобили,но и той ми призна,че бундесарските коли вече не са това ,което бяха.

  15. 15 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Ще ви открия една тайна - тези коли са най-предпочитаните и като нови, просто хората нямат пари 💸💰😀

    If you are going through hell... Keep going!
  16. 16 Профил на mushashy
    mushashy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Графика на деня: Опитайте си да си запишете час за поставяне на газаова уредба. Всички сервизи в столицата са заети в следващите два месеца ;)
    —цитат от коментар 10 на dwr30648311


    Това нещо лошо ли е?Моят автомобил е с газова уредба и разходите ми са 10 лв на 100 км.На бензин 25 лв.Досега съм минал 100 хиляди км за 5 години, т.е съм спестил 15 хиляди лв от гориво само за 5 години. Мисля да я карам поне още 10 години, та реално ще спестя 45 хиляди само от гориво.Малко ли са?

  17. 17 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Ясно си личи какви са личните предпочитания на хората, когато се изключат фирмените продажби - Тойота е назад, а Дачия липсва напълно. А при новите водят те. Но когато въртиш геврека в някоя фирма за 1000 лв, никой не те пита каква кола искаш да караш.

  18. 18 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#6] от "Таралеж":

    Мазда е изключително некадърно проектирана кола, особено моделите след 2012 г. Едно от най-лошите съотношения цена-качество на пазара. Повечето функции не работят както трябва, въпреки че на хартия ги има. Субару в България трябва да си луд, за да си купиш. Слаби двигатели и премиум цени, за автомобили, които изостават значително технологично като платформи, оборудване, софтуер, дизайн, комфорт и всъщност всичко.

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    Не е изненада , че немските коли отново са на върха.Немското качество си остава немско.

  20. 20 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#6] от "Таралеж":



    То цените на Субару виждал ли си ги?

    За тези пари получаваш качество по-ниско от това на шкода, по цената на Ауди.

    If you are going through hell... Keep going!
  21. 21 Профил на inn СУПЕР
    inn
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Една марка, която я няма в класацията: купувам я нова в България края на 2011 г. за 45 хил. лв., карах я близо 8 години до 140 хил. км. Продадена ми е с 5 год. гаранция. Освен годишните обслужвания имам всичко на всичко 3 извънредни влизания в сервиз - 1 гаранционно през първата година (заради гориво, дизел) и две през 8-та ѝ година - смяна на две полуоски. Продадох я на приятелско семейство, с което и до ден днешен сме си същите приятели. 2019 г. си взех нова от същата марка, по-горен клас, бензин. От същия клас, на практически същата цена ми предлогаха и БМВ. Изобщо не съм се блазнил по имиджа на БМВ, избрах си марката, която сама се защити в очите ми цели 8 години. До днес (40 хил. км.) естествено не съм влизал извънредно в сервиз. Всичко това е много скъпо (бензин 100 октана е 3 лв. в момента), но и за миг не съм съжалил. Няма я в горната класация, но някой ден след години, който я вземе ще си е изхарчил добре парите. Далеч не е единствената марка, която може да се справи по този начин, но е повече от добра...

  22. 22 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар 18 от "Aardvark":

    Булгар както обикновено е компетентен по всичко, и о всичко разбира. И на баламите вода носи.

  23. 23 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "inn":

    И толкова думи изписа, няма ли да кажеш коя е марката?

  24. 24 Профил на marvinthemartian
    marvinthemartian
    Рейтинг: 8 Неутрално

    VW и Мерцедес открай време са мечта на почти всеки селяндур.

  25. 25 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като цяло покупката на кола секънд хенд е лотария, досега съм сменил 11 коли, вкл. Немски, френски и японски, но най-добра се оказа един Фиат Крома от 2006-та с мотор 1.9 Мултиджет 150 коня.

  26. 26 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "marvinthemartian":

    А вие гражданите на кво бръмчите?

  27. 27 Профил на marvinthemartian
    marvinthemartian
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "sandor_clegane":

    На каквото можем да си позволим да поддържаме в добро техническо състояние. В случая - Алфа Ромео.

  28. 28 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "cxn421127689":

    “Това нещо лошо ли е?”
    Напротив и аз съм на газ - вярвам, че е най-екологичното в момента. Лошото е, че не се отчита в еко категориите…

  29. 29 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Аз чистосърдечно си признавам, че най-вече емоционално взех първото си черно БМВ преди повече от десет години. И не си представям в друга марка от тогава насам. А и цвят. Не съм от типичните рейсъри, които влизат в завоите с вратите. Карам си нормално в ограниченията, но тази марка ми е като магнит. Ако трябва да коментирам здравина, всички марки се чупят, но аз лично съм сменял само консумативи, нормално за километрите. Винаги съм купувал колите си от БМВ маниаци на реални километри и стриктно поддържани.

  30. 30 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#6] от "Таралеж":

    ако искаш да получиш меродавна информация българските форуми не са най-подходящите. Изключения са нашенците, които биха споделили нещо полезно. Не обичам руснаците, но за автомобили, електроуреди и др. подобни от руските форуми можеш да получиш точна, и наистина полезна информация.

  31. 31 Профил на bensocavour
    bensocavour
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#7] от "stenlyaka":

    Така е, от Бмв, Ауди или Мерцедес, усещането е, че пишката пораства с 3 мм.

  32. 32 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#16] от "cxn421127689":

    мусака,мусака... просто без коментар!

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  33. 33 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    ...“Това нещо лошо ли е?”Напротив и аз съм на газ - вярвам, че е най-екологичното в момента. Лошото е, че не се отчита в еко категориите…
    —цитат от коментар 28 на dwr30648311


    и можеш да имаш проблеми в закритите паркинги.

  34. 34 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#30] от "pontius_glarus":

    Не е вярно, но каква точно техническа информация търсиш?

    Направи си сам? Чертежи и диаграми?

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  35. 35 Профил на 3акс
    *****
    Неутрално

    Субару в България трябва да си луд, за да си купиш. Слаби двигатели и премиум цени, за автомобили, които изостават значително технологично като платформи, оборудване, софтуер, дизайн, комфорт и всъщност всичко.
    —цитат от коментар 18 на Aardvark


    Субару си е специфична марка, цели определена ниша хора и притежателите им сме безкрайно щастливи, че:
    - се отличаваме от тълпата;
    - няма друг автомобил с качествата на Аутбек и Трибека в техния си ценови клас - голям багажник, висок клиренс и невероятно добро 4х4, а боксера сваля центъра на тежестта и колите са много стабилни;
    - 4х4 при автоматиците е с векторен контрол на въртящия момент между преден и заден мост - никой с халдекс не може да се сравнява с това, както и тези с централен Торсен;
    - може би най-универсалните автомобили за асфалт и лек офроуд, при всякакви условия;

    Има си и минусите, естествено, като например, че са сравнително леки, а автоматиците им са от ремъчен тип (Си Ви Ти), което ги прави неподходящи за теглене, но пък при тези с ръчни скорости има бавни, та в някаква степен се уравновесяват нещата. Също така са тромавички, заради постоянното 4х4 спрямо аналогични двигатели при други марки, но все пак коментираме автомобили за публични пътища, не състезателни. А и 3.6 двигателите са повече от адекватни за нормално каране.
    Други драми са дизелите - късат колянов вал и вериги, но такива драми има и с Ауди 3.0, и с БМВ Н47 моторите, макар и в по-малка степен...

    Тук е редно да спомена, че поддръжката на няколко модела Субару, които съм имал и все още се карат в семейството, е по-евтина от поддръжката на БМВ 320 и Ауди А4, и незначително по-скъпа от Киа Сийд, Тойота Корола, Сеат кордоба (Голф). В момента съм с Опел Астра, че ми трябваше спешно нова, работна кола, та ще видим с времето тя как ще е.

    Единствената причина да не карам предпоследния Аутбек в момента е, че имам по-належащи разходи от ламарини и ми трябваше възможно най-непретенциозната, но все пак адекватна кола, която се оказа Опел-а. Предпочетох го пред Дачия, защото идва с по-добър двигател, по-добър автоматик, по-голямо и удобно купе, и е по-лесно продаваем, с по-малка загуба на стойност. Но ще видим.

  36. 36 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#22] от "pontius_glarus":

    Булгар най-добре може да обижда категорично, но без да спомене каквото и да е доводи.

    2016 г. си купих често нова Мазда от Стар моторс. Продадох им я обратно с писъци след 7 месеца, на солидна загуба, но не съжалявам въобще. До ден-днешен се кръстя като видя Мазда, а не съм религиозен. Съвсем отговорно твърдя, че Дачия има МНОГО по-добро съотношение цена/качество от Мазда.

  37. 37 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#34] от "trollhunter":

    Прочети 18 коментар, и ще разбереш какво имам предвид. Имам впечатления от няколко марки автомобили, 5 марки, 9 автомобила. За нито една от тях няма да кажа лоша дума, за слабости да.

  38. 38 Профил на mushashy
    mushashy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#33:"pontius_glarus"][/quote]

    Ще го приживеем.В България не са чак толкова много закритите паркинги.Освен в моловете,ама не е проблем да се паркира на открито до мола.

  39. 39 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#38] от "cxn421127689":

    мусака, не си стъпвал в СОФИЯ!

    Но е хубаво, че си признаваш как 15 бона били много пари за теб.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  40. 40 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#18] от "Aardvark":

    тряба да си луд да си купиш нещо друго освен Субаро

  41. 41 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#36] от "Aardvark":

    Можеш да уточниш за дизел или бензин става дума?Имах дизелова мазда, с класическия комън руйл, турбо и интеркулер - до 200 000 бе желязна, след това смених интеркулера, и някакви нещо по турбото. Продадох я. Ако не бъркам, имал си неприятности с новите дизели, с понижената компресия? Имам информация, че вече не ги предлагат. Последните 2 ми бяха бензинови, 2 л, предната класически атмосферен двигател, 6 години без абсолютно никакъв проблем, сегашната ми е тройка, с компресия 14:1, автоматик, карам я вече 3 години, няма никакви проблеми (да чукна на дърво!). За мен Мазда е автомобил с много добро съотношение цена:качество, сегашната ми реално е пета (мазда). Слабости - отдолу ръждясват, мисля че може да се желае малко по по комфорта на предните седалки. 2 л бензин двигателят е железен.

  42. 42 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    а циганин в учебна кола - невъзможна

  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    VW и Мерцедес открай време са мечта на почти всеки селяндур.
    —цитат от коментар 24 на marvinthemartian


    и аз бях така, докато преди години не седнах да карам ц класа, няма никъде такава ергономия за водача. нито ауди, тойоти, инфинити, хонда и т.н.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  44. 44 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#35:"3акс"][/quote]

    Що нищо не каза за разхода? 2 литра двигател без турбо. Бензин. Няма такава ламя и на всичкото отгоре над 140 не върви.. Субару ЕксВи... иначе катери, ама какво от това като гори нон стоп поне 10литра на сто.

  45. 45 Профил на alx061154739
    alx061154739
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#22] от "pontius_glarus":Булгар най-добре може да обижда категорично, но без да спомене каквото и да е доводи.2016 г. си купих често нова Мазда от Стар моторс. Продадох им я обратно с писъци след 7 месеца, на солидна загуба, но не съжалявам въобще. До ден-днешен се кръстя като видя Мазда, а не съм религиозен. Съвсем отговорно твърдя, че Дачия има МНОГО по-добро съотношение цена/качество от Мазда.
    —цитат от коментар 36 на Aardvark


    Дачия може да има, но като е нова. Вижте статистиката на ADAC, за колите получили пътна помощ (Pannenstatistik 2022), като и статистиката за колите не минали ГТП на първия път. При по-старите Дачии (до 10г) една от четири не минава ГТП заради дефекти.

    www.adac.de/news/tuev-report/
    www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

  46. 46 Профил на 3акс
    *****
    Неутрално

    [quote#35:"3акс"]
    —цитат от коментар 44 на Tod
    Що нищо не каза за разхода? 2 литра двигател без турбо. Бензин. Няма такава ламя и на всичкото отгоре над 140 не върви.. Субару ЕксВи... иначе катери, ама какво от това като гори нон стоп поне 10литра на сто.[/quote]

    Щото не го намирам за релевантно, но ако толкова държиш - казвам веднага: 2.0Р мотора, мъртвец, но все пак най-масовата кубатора, автоматик, на газ БРЦ - 10/100 средно. Колата я кара баща ми, основно в малък провинциален град и веднъж на 2-3 седмици по магистрала.

    Една Импреза, с още по-убит 1.6 автоматик ме закара и върна на 700км. в Гърция, с разход около 8-10/100 бензин. Но това го отдавам на по-високите скорости до там, а и бяхме единствените с лека кола, които продължихме с джиповете по няколко черни пътеки и плажове.

    Сходен разход имах на първото А4 с 1.6 мотор и ръчни скорости, което вървеше по-малко, градско ръчкаш като изоглавен, а зимата тежката му предница беше кошмар за спускане от планина. Та за хора, които шофират спокойно, Скуби си е страхотен избор.

    БТВ колите, които коментирам, сме ги търкаляли семейно над 200 000км. всяка и са купувани на по 80-120 000. Директно от първия собственик, а не с незнаен километраж. По нито една от посочените не сме правили по-сериозен ремонт от смяна на съединител на Ауди-то и смяна на спукан радиатор на едното Легаси.

    ПП Ако съм пропуснал да уточня, когато купувам кола разхода не ми е чак толкова фактор, а съвсем други параметри. Съответно има коли с по-нисък разход при моя стил на каране (например Опел-а сега ми дава 5-5.5 смесено), но си ги избирам за определени цели и според мен, най-широк спектър от фактори покрива Субару. Та в крайна сметка е въпрос на цели и приоритети.

  47. 47 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Глас народен - глас Божи! Народна поговорка.
    Да оставим купувачите да определят най-желаните от тях коли...

  48. 48 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#46:"3акс"][/quote]

    И кое е приоритет? С по-голям разход цапаш повече.. харчиш повече пари. Субару бих си взел ако живея в планината и минавам по 30км нагоре надолу за ден. Иначе е абсолютно излишно.

  49. 49 Профил на 3акс
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "Таралеж":То цените на Субару виждал ли си ги?За тези пари получаваш качество по-ниско от това на шкода, по цената на Ауди.
    —цитат от коментар 20 на dante_18


    Тази теза е абсурдна. Качеството не е по-ниско от Шкода, но да кажем, че е съпоставимо на материалите в салона. Шкода бие с мулти-медия и в някои случаи с автоматик, но по всичко останало изостава. А под "всичко останало" визирам:
    - окачване - Шкода, при малките мотори отзад окачването не е независимо - влошена пътна стабилност и комфорт на возията;
    - задвижване - Шкодата е по-динамична при съпоставима кубатура мотори, но е само на предно, а 4х4 версията е с Халдекс, който прегрява и защитата му го изключва. Дори при последно поколение Халдекс няма разпределение на въртящия момент 100/0 към нито един от двата моста, Субару го има. При халдекс "заключването на диф-а е реактивно т.е. случва се със забавяне, макар и електронно контролирано в последните поколения; при Субару е постоянно.
    - динамика на шасито - центъра на тежестта при Субару е по-ниско, заради боксерния мотор, което го прави супер-стабилно в завой, а разпределението преден/заден мост е по-добро от всяка кола на предно или тип Шкофа с Халдекс, съответно е много по-стабилно и управляемо при изкачване, спускане, тръгване и разпределение на спирачното усилие.

    При автоматите е много относително - 6ДСГ на Шкода са чупливи повече от Си Ви Ти на Субару, макар да са по-динамични в първите има-няма 100-150 000км. А дори и след това, икономията и комфорта на возене са в полза на Си Ви Ти, което с правилна поддръжка ще надживее дисковете на ДСГ.

    Шкода, според мен, има само едно преимущество - по-популярна е у нас и по моргите можеш да намериш по-лесно едро-габаритни части за новите модели. И има малко повече глезотии в интериора, ако за някой това е важно.

  50. 50 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 554 Весело

    До коментар [#6] от "Таралеж":

    Българин съм и във всички случай съм за втория избор, така че грешиш

  51. 51 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    Не е съвсем шега, но повечето от продаваните модели на Киа и Хюндай в Европа са конструирани в Германия, но ги наричаме корейки. и се продават само в Европа. Мазда 3 някъде до 2010 година беше някакъв преоблечен форд, а имаше модел на Дачия Лоджи, малко по-лустросана с емблемата на Мерцедес. Така че може и да е прав г-н Дж. Кларксън, че ако човек не е лишен от емоции, няма да поглежда друга кола освен Голф 2, или някой модел на Тойота за Азия.

  52. 52 Профил на Sterio Ternkov
    Sterio Ternkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Започнах естествено на Москвич 408 И. Минах през Ауди, Форд, Рено Пежо. Карал съм служебно КИА Спортидж. В момента съм на БМВ 532И (Е39). Няма такава друга кола като комфорт, удобство, здравина. На една служебна Мазда 3 ни се скъса задника да намерим рейка хоризонтална за волана. Естествено е да предпочитаме Европейските марки. Части бол и не скъпи, за разлика от Японските.

  53. 53 Профил на 3акс
    *****
    Неутрално

    До коментар [#48] от "Tod":

    Приоритетите, възможностите и нуждите на всеки са различни. В момента ми е приоритет и нужда колата:
    - да има добри фарове (шофирам много нощем);
    - да е сравнително нова и в гаранция (ремонтите на прегорели кабели по инсталацията ми губят времето);
    - моделът да е с прилична репутация, че нямам време за сервизи, което изключва новите;
    - да е евтина за класът си (трябва ми основно за придвижване и товарене);
    - да не се притеснявам, че ако я паркирам някъде, после няма да я намеря т.е. без премиум марки и популярни за крадене;
    - автоматик, че не ми се занимава да ръчкам скорости;
    - среден клас мотор - шофирам спокойно, но все пак да има тяга за спокойно изпреварване.

    Предубебеден съм към чисто новите автомобили, заради голямата обезценка и купувам върнати от лизинг.

    За последната кола избирах между Киа, Хюндай, Шкода, Рено, Нисан, Тойота, Хонда, ФВ и Опел. Гледах и Дачия, но след като се качих и покарах едно Лоджи и един Дъстър, се отказах. От другите харесах няколко екземпляра, но комплексно цена/качества, а и попаднах на добър екземпляр, бе Опел-а и го взех. За сега оправдава напълно очакванията ми, ще видим за напред. А в подходящ момент ще пенсионирам едното Легаси, ще дам Опел-а на баща ми, а за себе си ще мисля за глезотии, като Кю5 или Аутбек - от което намеря добър екземпляр.

  54. 54 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#49] от "3акс":

    --Сега, да ти каже, че всички 4х4 шкоди са с независимо окачване отзад.

    ---Това, че 4х4 задвижването прегрява са пълни глупости. Това са коли за асфалт и 4х4 работи 1 път в годината. Не е необходимо по-добро 4х4.

    --- двигателите на Шкода също мисля, че са по-добри по всички параметри. 2.0 дизелът е перфектен, особено на 200 коня. Субару може само да мечтае за такъв двигател.

    If you are going through hell... Keep going!
  55. 55 Профил на 3акс
    *****
    Неутрално

    До коментар [#54] от "dante_18":

    За Шкода съм пояснил малките мотори, че отзад не са независими, големите са, без значение дали 4х4 или не. Толкова и разбираш от автомобили, щом такава елементарна разлика не правиш...

    За дизела - съгласен съм, дизела на Шкода е по-добър, но с уточнението след 2015г. До тази година е на късмет дали не си от партидата с т.нар. "шестограм", който тотализира мотора в болшинството случаи. А при бензина нещата стоят точно наобратно, Шкода моторите са мощни и... маслояди. И късат вериги поколението до 2015г. А на Субару бензините са пословично здрави, с изключение на една ограничена серия 2.0 мотори, които чупят пружините на повдигачите, ако не са ремонтирани превантивно на 200 000км. Яко, а?!?

    Параметрите са много специфични и всеки си има приоритети, от гледна точка на приоритетите един мотор е добър или не спрямо друг. За мен Субару винаги комплексно ще е по-добър от съпоставим модел на Шкода. Е, няма конкурент на Супърб и отстъпва, но пък Шкода няма Трибека, та...

    Нека има избор за всички ни и да се радваме на колите. Не пиша с цел да обяснявам коя кола е по-добра, а да поясня някои особености, които за някой може да са без значение, но за друг да са от голямо.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #