За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
EU defender
Рейтинг: 887 НеутралноТавариши, няли нямаше да има електросамолети и електрокамиони? Матушката ви с фосилните си богатства отива на бунището на историята заедно със СА, Венецуела и така далее.
The best way to predict the future is to invent it.Willy Messerschmitt
Рейтинг: 339 ЛюбопитноДокато в расия разработватот 10години нов турбореактивен ПД(перспективньй двигатель) и още нямат работещ образец светът отива на друго ниво.Свестен дизел не можаха да си разработят ....сега пък света ше ги забранява
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2030 НеутралноТези самолети ще летят много ниско, което значи ,че ще падат като круши от турболенциия и злонамерени ислямсизирани стрелци ама щом са по-евтини НПО-тата ще ги купуват както купуват гемии за пришелците от Северна Африка!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Viva la Evolution
Рейтинг: 727 НеутралноДано доживеем света да се отърве от петрола и свързаните с него дивашки режими.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Viva la Evolution
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Споко. Не се вълнувай. Руснаците все ще намерят какво да изкопават от необятната си територия и да продават на цивилизованият свят, вместо петрол.
EU defender
Рейтинг: 887 НеутралноКак е дауншифтинга, братушки? Ама пък да знаете как ви отива :)
The best way to predict the future is to invent it.Петър Петров
Рейтинг: 720 НеутралноТо няма риба в язовира те вече са сложили тиганчето масата че и гости са поканили.Има ли самолет който на батерии може да мине 400 километра с 200 пътника - ми няма.Ама иначе се правят на големите еколози,
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Willy Messerschmitt
Рейтинг: 339 ВеселоДо коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Оли като няма какво да напишеш...загащи си анцунга и иди се скарай с тьотята ти.Иначе се излагаш първокласно.....
ijj
Рейтинг: 727 Неутрално"Компанията обясни, че решението е част от стратегията ѝ да намали емисиите от въглерод и азот в авиационния сектор"
Те така на английски съкратено наричат емисиите на СО2 и на NOx.
И все пак, може би е добре най-напред да се опита с използване на електрически самолети за товарни полети.
1107a
Рейтинг: 159 НеутралноДнешните самолети, като Б737 и А320 имат двигатели с мощност 20-30 мегавата.
С една дума, 700 килограмовата батерия на "Тесла" ще му стигне за 20-30 секунди.
Тамън колкото да отлепи от пистата.
От там нататък - с планиране. И е евтино, и е чисто, и е тихо.
Поне докато не се срешне със майакта Земя.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
tucker case
Рейтинг: 672 Веселоможеби е време зара, х&м и прочее да почнат да си партниргат с некой за производство и продажба на гащи с перка...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...tucker case
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#9] от "ijj":
Now what's a few miles between the beauty and the beast...https://www.youtube.com/watch?v=vNySOrI2Ny8
vassilun
Рейтинг: 4863 НеутралноЕлектрически самолет няла как да е с реактивен двигател. Консумацията би била твърде голяма и необходимите батерии - тежки. Вероятно първите ще са витлови и бавни, но и това е добро начало! Батериите ще се усъвършенстват бързо!
WOI
Рейтинг: 1454 НеутралноСамо по себе си, това е добро начинание. Една от многото стъпки към свободата от изкопаемите горива. Но, за да има ефект, електрическата енергия за батериите също трябва да бъде произведена по природосъобразен начин.
“Better racy and sexy than racist and sexist!”neut
Рейтинг: 174 НеутралноЛоша новина за саудитския крал и руския император
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restЗа да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 941 НеутралноИ кво щъ прават тогаз арабите ?
лелеле..
Сега наистина всичкия боклук ще се изсипе в Европа ...
WOI
Рейтинг: 1454 НеутралноКоличеството слънчева енергия, която Земята получава в рамките на две минути, е равностойно на общото енергийно потребление на човечеството за една година - вкл. автомобили, самолети и т.н.
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноЕлектрически самолет едва ли някога ще има,освен може би витлов за къси разстояния,и то само ако има революционен технологичен скок в аумулаторите ,суперкондензаторите или принципно нов начим за съхраняване или произвидство на ток.По-вероятно е сегашните да се заменят с работещи на водород,Такива прототипи вече са правени и са летяли.
ostin22
Рейтинг: 886 НеутралноДа де..и това ще стане след 10-20..пък може и 30 години.. Ама в момента си е небивалица- реклама.. :-) И аз от другият месец почвам да спестявам за ново жилище..коридорът на което може би ще си купя след 10-20 години..:-)
There is no way to happiness, happiness is the way!WOI
Рейтинг: 1454 ВеселоДо коментар [#17] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Боклуци, както и свестни хора, има навсякъде.
Природните богатства не водят непременно до благоденствие. В много случаи те в действителност влошават общите икономически и политически условия: т. нар. ресурсно проклятие (resource curse).
А за арабите не бери грижа: биха могли да печелят дори повече от производство на слънчева енергия - наизползвани равни пространства и слънце имат в изобилие. Примери вече има: Уарзазат (Ouarzazate) в Мароко, част от огромния проект Desertec.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноНа ел. кораб да се качиш няма лошо, ама на ел. самолет....не бих.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoАз съм карал безмоторен самолет, ама е различно.
Карат едни дъски тук на ток, ама летят направо. Взех да се замислям дали да не си търся такова нещо. Евтино и става за кратки разстояния.
И не е драма да си пил едно, две....освен носа де, охлузвания едно друго :).
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#21] от "WOI":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПриродните богатства.
Мизерстват народите, където има диктатури.
Русия, Венецуела.
Виж в Норвегия, в Канада добре си живеят.
Denis Stoyanov
Рейтинг: 229 НеутралноГодина 2000 - Последен модел десктоп процесор на Интел за годината - Intel® Pentium® 4 Processor 1.5GHz (2.2+ Overclocked), 256 KB Advanced Transfer L2 Cache, Bus Speed - 400MHz.
Година 2017 - Не последен модел десктоп процесор на Интел за годината (има още обявени да излизат тия месеци) - Intel Core i9-7980XE Skylake - 18-Core, 2.6 GHz (4.5+ Overclocked), L2 Cache - 18 × 1024 KiB, L3 Cache 24.75 MB, Bus Speed 8 GT/s DMI3
Съжалявам че ти пукам балона, но света си се върти, технологията се развива, кучетата си лаят и кервана си върви.
le_bigmac
Рейтинг: 8 НеутралноМaй ще спирам с летенето. Едно късо във въздуха и прашчай le bigmac :) Иначе нека си има електически самолети,ама не са моята игра.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#24] от "Denis Stoyanov":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТова е безспорно, но като започнах работа на компютър (мой, 2 000$) през 1998-ма със 166 мегахерца процесор и 32 МВ РАМ работех някак, а сега с четири ядрен компютър и 12 ГБ РАМ не работя поне 50 пъти по-бързо, а само 5 пъти?
Компютрите са още големи и енергоемки, а лаптопите....никой уважаващ себе си спец. не работи с лаптоп, освен там, където няма как.
Та спорно е малко с напредъка на науката.
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноЕлектрическите двигатели са много по-надеждни от тези с вътрешно горене ,турбовитловите и турбоветилаторните.Освен това акомулаторите са по-малко пожароопасни от резервоарите с керосин.Освен това теглото на акомулатора на зависи от степента на зареждане и електрически самолет би могъл винаги да излита с напълно зареден акомулатор и липсва променливата тегло на горивото,което изключва грешки при пресмятането на полезния товар и горивото .
Електрическите самолети биха били много по надеждни,но при сегашното развитие на акумолаторите и суперкондензаторите са възможни само ултралеки и леки електрически самолети.
vassilun
Рейтинг: 4863 НеутралноДо коментар [#18] от "WOI":
Да! Вярно! Но има ли надеждна технология слънчевата етергия да се добива и съхранява? За сега - те! Но и това време ще дойде!
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#14] от "vassilun":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Покледнете в уикипедията за принципа на работа на реактивния двигател.Няма как ел мотор да произведе реактивна тяга.
sandman
Рейтинг: 578 Неутрално"въпросът вече е не "дали", а "кога" ще полетят електросамолетите за къси разстояния."
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Айде бе!Наистина ли?Има хора които никога не сме се съмнявали че електросамолетите ще летят.Въпроса е само кога,за умния човек никога не е бил дали.Трябва само енергоносител.Демек нещо,което е относително леко и има огромен капацитет да отдава електрони с висок волтаж.Това кога...все някога.
zhivko6461
Рейтинг: 925 НеутралноБат Росене, през 1998 са три продали малко слабичък и много скъпичък компютър. Като за спец чорбаджия.
В днешните времена какво трябва да прави човек на компютъра, т.е. с какъв софтуер, който изисква само голям хардуер трябва да работи за да си мисли, че е спец?
sandman
Рейтинг: 578 ВеселоДо коментар [#1] от "EU defender":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Много сте "интересен"!На кои другари задавате този въпрос?Всички знаем,че ще има,дори и другарите Ви.Само незнаем кога.Но както по-горе писах,прогреса върви.
Не е ли странно постоянно,дори и в статии за технологии,да намесвате другарите си.Я се обърнете рзко и изненадващо.Не видяхте ли другар зад себе си?
Със здраве!Повече никога няма да Ви досаждам.
zhivko6461
Рейтинг: 925 ВеселоБат Росене, прогресивен си, имаш усещане за внедряване на техниката в живота. Но не би било зле да внимаваш с многоточието "едно, две....". Носът ще оздравее, но да не се окаже, че двете паркирани лимузини, между които си решил да минеш са една. Фаровете, решетките и другите им аксесоари са скъпички.
sandman
Рейтинг: 578 ВеселоДо коментар [#27] от "slonsco":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Абсолютно!
tvr18355030
Рейтинг: 118 НеутралноАко наистина направят пътнически самолет със 100-150 места и рейндж 500-600 километра, то билетите за повечето къси полети ще станат по-евтини от автобусен билет....
nassaux
Рейтинг: 207 НеутралноДо коментар [#26] от "Росен (Путлер капут)":
Компютрите сега работят много повече от 50 пъти по-бързо, но масово използваме тая бързина за повишаване на качеството и детайлите, а не бързодействието. Например опитай да пуснеш нещо, което правиш сега, на тоя 166Мхз процесор.
Колкото до лаптопите - не ставай смешен. Целия Гугъл се върти от хора с лаптопи. Нашето малко предприятие търкаля трафика на Европа и няма един десктоп...
Науката напредва по-скоро в геометрична прогресия. Просто нещата, които се случиха последните 30на години, акъла не може ги побра. Така е и с батериите, и с електромоторите. Та скоро може и да летим без мазут!
бАрни
Рейтинг: 806 Весело"Компанията обясни, че решението е част от стратегията ѝ да намали емисиите от въглерод и азот в авиационния сектор "
Бе трудно ще го намалите азота в атмосверата...ама пробвайте :)
tvr18355030
Рейтинг: 118 НеутралноНяма да е зле да изровят литий и кобалт от някъде. Че да има смисъл да се строят фабрики за батерии в Европа. Иначе ще духаме яко супата заедно със германската фосилно-автомобилна индустрия .....
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#36] от "nassaux":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНе мога нищо да пусна.
От 98-ма правя едно и също - видео.
И....драма. Не е толкова по-бързо сега.
Иначе да, може и да летим без изкопаеми горива.
Не бяхме и мислили, че може да носим телефон в себе си. И много други.
Но нещо битието изпреварва с много съзнанието. Хората днес са по-неуки от вчера.
По-големи егоисти.
nassaux
Рейтинг: 207 НеутралноДо коментар [#39] от "Росен (Путлер капут)":
Така и подозирах - за видео и картинки лаптопа върши работа, ама наистина всички работят на големи десктопи. Така, че тук си прав. Но за всичко останало сме на лаптопи твърдо - много по-лесни за подръжка и прочие.
За хората, да. Едно време с компютри се занимавахме ентусиасти и трябваше да се учим да работим с тях. Сега компютъра и телевизора се сляха в едно. Дори вече не трябва да "цъкаш", а просто да си кажеш, там каквото искаш.... Да очакваме скоро и да си казваме, къде искаме да отидем и готово :)
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноДиректните екстраполации са малко неуместни.
Ако компютрите продължаваха да разчитат на дискретна електроника, още щяхме да си пишем писма на хартия.
Всяка технология си има ограничения, най-вече енергийни. Компютърните системи преодоляват това ограничение с навлизането на микроелектрониката. Ама за транспортните средства няма как да се върви по този път. Докато се разчита на литиеви батерии, прогресът ще е много труден и със съмнителен екологичен ефект. Докато не се появи електроавтомобил, на който примерно батериите тежат 100 килограма и може да изминеш 1000 километра с тях, всички възторжени химни по тази тема са твърде преждевременни.
Да не говорим за електрически самолети... Това, че може да се конструира някакъв самолет, задвижван от батерии, не значи нищо... То има и самолет, който прелеят Ламанша, задвижван от мускулна сила. Ама това не значи, че като се развива технологията, след време ще полетим с мускулна сила през океана.
Иван K
Рейтинг: 1846 НеутралноДо коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
подпис"Тези самолети ще летят много ниско"
Пълни глупости! Защото на големи височини разхода на гориво намалява.
Иван K
Рейтинг: 1846 НеутралноДо коментар [#38] от "tvr18355030":
подпис"Няма да е зле да изровят литий и кобалт от някъде."
Два важни фактора:
- металите от батериите се рециклират на 100%. Веднаж вложени остават на разположение на човечеството завинаги;
- тези метали до сега не са търсени в големи количества и няма толкова силно развити технологии за проучване и за добив. По законите но конкуренцията в бъдеще ще има технологии.
Иван K
Рейтинг: 1846 НеутралноДо коментар [#41] от "Yotce":
подпис"Докато не се появи електроавтомобил, на който примерно батериите тежат 100 килограма"
Твърде вероятно е да стане. Днес фундаменталните ограничения пред химическите батерии са ясни, но не знаем какво ще се постигне например с манипулирането на подреждането на атомите както е при графена.
eus47368223
Рейтинг: 30 Неутрално[quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]
"Тези самолети ще летят много ниско, което значи ,че ще падат като круши от турболенциия и злонамерени ислямсизирани стрелци ама щом са по-евтини НПО-тата ще ги купуват както купуват гемии за пришелците от Северна Африка!"
Аз само се чудя дали наистина е възможно някой да е толкова ТЪП?
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "1107a":
За колко ли секунди ще му стигне дизела/бензина от резервоара на съразмерен автомобил с ДВГ?!
Като пишете такива глупости, поне ги прочетете, преди да ги изпратите!
Yotce
Рейтинг: 1547 Неутрално700 кила бензин? Ами горе-долу за 20 минути.
Батерията на Тесла 3 (75 kWh) може би ще му стигне за 6-7 секунди.
Хубаво четеш, ама ако смяташ ли, преди да се присмиваш?
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#47] от "Yotce":
И кой е този автомобил с размерите на коя да е Тесла и резервоар побиращ 700 "кила" бензин?!
Graf
Рейтинг: 1391 НеутралноДругари, спрете се с ненаучната фантастика, позиционирана като маркетинг и реклама.
Ecrasez l’infâmeНалице е понятието Energy density и там нещата са ясни. Електрически заместител на ДВГ - йок. За разни преносими устройства иде реч, дето трябва да се лашкат на стотици километри, да возят хора или товари и няма контактна мрежа наблизо.
Щото разликите между керосина и батерийката е в порядъци. Срещу 10 389 Wh/l при керосина, имате 700 Wh/l при литий-йонните, като тези 700 Wh/l се постигат при много специфични условия.
Давам още по-фантастична идея. Възкресявате Тесла, той се сеща за преноса на ел. енергия по въздуха, с малки загуби, па внедрявате.
По-малко фантастично е от другата идея, дето ни се лансира в статията.
Graf
Рейтинг: 1391 ВеселоВярващите в "науката" не се различават много от вярващите в преражданията. Все е вяра, но едната вяра се представя като рационална. :)
Та как е при графена и "манипулирането на подреждането на атомите" там? :D Ecrasez l’infâme
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#50] от "Graf":
Ако не се различаваха много, сега лъкът щеше да върхът на технологиите...
Graf
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "tie_interceptor":
Като чета статията, под която тече възторжено вярване, лъкът е върхът на технологиите.
Трябваше да се сетиш, че натегнатият рог, дърво или на квото там са му опнали тетива, не е нищо друго освен акумулатор на енергия.
Заменили са го после с химичната енергия затворена в барута.
Опитите да се създаде електрическа пушка още продължават, но на пушкалото му трябва корабче, с ядрен реактор на борда.
Що ли му е на пушкалото цел ядрен реактор?
Ecrasez l’infâme
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#52] от "Graf":
Навремето сигурно и разни здравеняци със сопи и малко ум са се усмихвали на опитите за изработването на лък...
Що ли му е на човек нещо толкова крехко и трудно за изработка?!
После и барутът се е използвал отначало само за топове. Доста време е отнело да направят технологията мобилна. И тогава стрелящите с лък и арбалет са се чудели, на кого му е притрябвало да мъкне това тежко желязо... Стреля веднъж и после пълни половин час.
Georgi Marinov
Рейтинг: 229 НеутралноЦелите коментари скролирах с надеждата да се появи един научно грамотен човек в тях, и за разлика от повечето такива случаи, в които си оставам разочарован когато го правя това, този път такъв се намери, който да обясни как стоят нещата.
Точно така си е -- става дума за непреодолими фундаментални физически ограничения, за които няма и никога няма да има никакви хитри заобиколки и трикове, тъй като те произтичат от най-основните физични закони управляващи света около нас.
Съответно който си мисли, че някой някога ще кара Б747 на електрически батерии от Лондон до Ню Йорк е безумец.
Но винаги е по-лесно религиозно да вярваме в магията на технологическия прогрес отколкото да разберем, че в реалния свят си има физични закони, които налагат твърди ограничения върху това какво е възможно и какво не.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "Georgi Marinov":
[quote#54:"Georgi Marinov"][/quote]
Имате ли капацитета да го познаете, ако го срещнете?
Виждам, че поне скромност не Ви липсва...
Georgi Marinov
Рейтинг: 229 НеутралноПоствам с истинското си име, нататък всеки може да прецени дали имам капацитет да коментирам по научни теми или не
ijj
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#13] от "tucker case":
Благодаря за линка!
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#27] от "slonsco":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoДа, вярно е.
Все пак наистина е доста рано да мислим в посока ел. самолет.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#56] от "Georgi Marinov":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПоздравления.
През 2011-та сложих истинската си снимка и име тук.
Време е да я актуализирам, защото остарявам.
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноДо коментар [#24] от "Denis Stoyanov":
Батериите на лаптопите и мобилните телефони от тогава не са мръднали много.Батерията на първия ми мобилен телефон беше 1200 ма/ч Дори теоретичния капацитет на намиращите се на начален стадий на разработка нанопроводникови акумулатори е порядък по-малък от необходимия за пълноценен електрически самолет.
Петър Петров
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#24] от "Denis Stoyanov":
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Това е защото големите корпорации контролират тъй наречените иновации.Никой няма да пусне новия модел кола ако складовете му са пълни с предишния модел.