За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Лео
Рейтинг: 1099 НеутралноНе знам колко скъпо и енергоемко е производството на водород, но това изглежда по-приложимо, отколкото електричките.
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноС 30% по-скъп от електтрическите коли, но след време...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertGraf
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#1] от "Лео":
Ecrasez l’infâmeАбсолютно вярно. Бъдещето на електромобила е във водородните клетки, а не в батериите на Мъск.
Georgi Yordanov
Рейтинг: 870 НеутралноИскам такъв автомобил!
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!shakez
Рейтинг: 116 ЛюбопитноЕлектрическите автомобили бяха само фаза. Производството и последващото утилизиране на батериите на тези колички без дистанционно струват много пари. Въпросът е, че все още не е назрял екологичен скандал в следствие на извеждането от употреба на акумулаторните батерии.
Водородът е крачка в правилната посока, но и на двете пречи една мултитрилионна индустрия.
Странното в случая е, че НТП не е спомогнал за изобретяването на двигатели, които да спомагат космическите пътувания.
m_style
Рейтинг: 279 НеутралноВсичко алтернативно на ДВГ за момента е доста далеч от масовата приложимост. Правят се шумни премиери и ПР, прикривайки иновативната импотентност. Със сигурност бъдещето ще е различно, но КОГА и С КАКВО е рано да се каже... Електрокара не е измислен от Мъск! Батерията/резервоара са технологичните проблеми. Както и това, че производството на ел.енергия и "съхранението" и в голямата си част е НЕ-екологично!
Един пример - VW имат един малък модел - Up. Тази кола освен на ток, може да се задвижва примерно с 2 цил. 500куб.см. турбо-мотор на бензин. Спокойно ще се "извадят" поне 50к.с. и градския разход ще падне под 4л/100км.. Дори не искам да влизам в подробности колко би струвало, ако горивото е метан. При това има модел Cady на метан не от вчера! Но понеже не е модерно, а и такива модели биха компрометирали "напредъка" в електромобилите, никой дума не обелва за подобни алтернативи. Има нещо страшно в това политици и "еко" талибани да диктуват модата на иновациите...
stef
Рейтинг: 652 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "m_style":
Stefhttps://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf
Я виж как експоненциално нарастват продажбите - Китай, САЩ, Япония, Западна Европа и пак помисли...
Изключително изчистената технология и липсата на сложни елементи ще олесни много производството в най-обозримо бъдеще и ще окаже огромно влияние върху разпространението на ел. автомобилите. Освен това достъп до електричество имаш на много повече места, отколкото достъп до горива и т.н.
gmalinov
Рейтинг: 721 ВеселоАхааа... А пазара дали не си казва и той думата? Защото никой на сила няма да те принуди да си купиш елавтомобил, нали? Купуваш си това, което е по джоба и по разбиранията ти, поне при мен е така... GM
cristo_n
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#1] от "Лео":
До коментар [#3] от "Graf":
Абсолютно подкрепям!
Бъдещето на електрическите автомобили е да можеи да си "налееш" електричество, а не да чакаш да се зарежда вградена батерия!
cristo_n
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#6] от "m_style":
Говорейки за метана ти обаче говориш само за екологичност, а пропускаш момента, че и природния газ е изкопаемо гориво и съответно - изчерпаем природун ресурс. Търсенето е в посока на неизчерпаеми ресурси. Водорода е такъв!
dearblue
Рейтинг: 761 Неутралноводорода и кислорода трябва да се получават от вода
сега водорода не се знае как се получава и може да отнеме кислорода за дишане във въздуха
water fuel cell by stanley mayer from usa
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#6] от "m_style":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...И аз, много пъти съм се чудил, защо няма почти никакво предлагане на малки и леки автомобилчета, с двигателчета на метан или пропан...? Малко замърсяване, малко място, лесни за ползване. Защо всеки трябва да се разхожда с кола тежаща тон и половина? После се говори, колко се замърсявало...!
Николай Колев
Рейтинг: 2899 НеутралноВъзможно е, известно време двете технологии да се развиват паралелно. Във въздухоплаването самолети и дирижабли са развивани с предимство за дирижабъла. Всички знаят историята с Хинденбург.
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦carpe_diem_
Рейтинг: 116 НеутралноДа, проблемът са батериите при електромобилите, обаче проблемът при водорода е изключително скъпото му извличане, транспорт и съхранение.
Докато при батериите нещата постоянно се подобряват (а те са и напълно рециклируеми), при водорода не стоят точно така.
Ето една картинка, която илюстрира нещата и която показва колко просто е с обикновен електромобил - просто произвеждаш ток и го "наливаш" в колата.
Докато при водородната технология трябва да произведеш ток и вместо да го налееш в колата, да го използваш за разеляне на водата на водород и кислород (много скъпо), след това да го съхраниш в склад, да го "натовариш" на камион, да го закараш до станцията за зареждане, където да го съхраняваш пак (много скъпо) и да го продаваш с печалба на потребителите:
https://electrek.files.wordpress.com/2017/10/electric-car-vs-hydrogen-fuel-cell.jpg?quality=82&strip=all
Ще видим коя технология ще успее - може би и двете.
Но знам коя искат да успее "инвеститорите", автомобилните производители и петролното лоби - да, познахте, разбира се, че водородната.
Реално инфраструктурата много лесно ще замести петролната (вместо рафинерия - фабрика за производство, всичките там складове - и производствени и при станциите за зареждане), днешните петролни компании просто ще заместят едната суровина с другата.
Така ще цоцкат доста сериозни пари от хората, оборотът ще е сходен като с петролната индустрия сега...
Докато при електричките на ток (щото водородните пак са електрички, но хубаво е да правим разлика) нещата са 5-10 пъти по-евтини (като изключим батериите, които още са в развитие...
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#5] от "shakez":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Коя е тая мултитрилионна индустрия? Отбранителната? Щото не е петролната, петролните компании са точно тези които ще ти продават водород. На колонката.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#3] от "Graf":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.До коментар [#4] от "Georgi Yordanov":
ми купете си го бе! Някой да ви спира?
Biker
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#14] от "carpe_diem_":
Всички това казват. "Като изключим батериите". Проблема е, че най-вероятно не може да бъде създадена батерия с параметри, които да задоволят един нормален потребител, да е що годе евтина, лесна за производство и рециклиране. Така, както нямаме потребителски процесори с тактова честота от 10 Гхз. На някои неща просто не им е писано.
carpe_diem_
Рейтинг: 116 НеутралноЩо пък да не може? Знаеш ли колко са паднали цените последните примерно 5 години?
И с оптимизиране на производството в мегафабриките, които в момента се строят още колко ще паднат в следващите примерно 5 години?
Ще поживеем, ще видим!
DareDebil
Рейтинг: 442 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "Biker":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.и откъде го взе това "най-вероятно"? И какво значи "що годе евтина", "лесна за производство"? Като лепнеш 5 напълно неопределени прилагателни, можеш да си отхвърляш каквото си искаш. Какво им е трудното за производство на батериите точно? Виждал ли си графика с експоненциалния растеж на произведените батерии?
Преди 10-15 години потребителски процесори на 5Гхц също нямаше
m_style
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#10] от "cristo_n":
Водорода - ок, ама го няма в състояние на водород, извличането му е трудно.
Колкото до метана - той далеч не е само изкопаемо гориво. Напротив, отделя се при разлагането на всичко, но технологично ние не го "улавяме". Като започнеш от оборската тор, закритите сметища и стигнеш до дишането на кравите, всичко отделя метан!
m_style
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#8] от "Г.Е.М.":
Ти кьорав ли си, та не виждаш, че електрички се продават само на богатите пазари, с мощни данъчни стимули? - Това ли е реален пазар според теб? И въпреки всичко в световен мащаб под 1% от продажбите на нови коли са елктрички, за сега!
Това, което казвам е за липсата на реална конкуренция между технологиите - нека електричките докажат своята ефективност без данъчни стимули и хората сами ще ги предпочитат. Но до момента все още сме в графата ФАНТАЗИИ! И друг път съм писал - батериите за момента са с недостатъчни характеристики за автомобилите от среден и висок клас. Не виждам какво пречи обаче да се масовизират при използването на велосипеди и елктро-мотопеди и скутери. Както и за малки автомобили, предназначени единствено за градско придвижване. И отново остава една скоба за ЕКО-то на електричките - фабриките за производство на батерии и източника на добитата ел. енергия.
m_style
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#7] от "stef":
Виж предния ми пост.