Водородният "Нексо" става най-високотехнологичният модел на "Хюндай"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Не знам колко скъпо и енергоемко е производството на водород, но това изглежда по-приложимо, отколкото електричките.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    С 30% по-скъп от електтрическите коли, но след време...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":

    Абсолютно вярно. Бъдещето на електромобила е във водородните клетки, а не в батериите на Мъск.

    Ecrasez l’infâme
  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Искам такъв автомобил!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 116 Любопитно

    Електрическите автомобили бяха само фаза. Производството и последващото утилизиране на батериите на тези колички без дистанционно струват много пари. Въпросът е, че все още не е назрял екологичен скандал в следствие на извеждането от употреба на акумулаторните батерии.
    Водородът е крачка в правилната посока, но и на двете пречи една мултитрилионна индустрия.
    Странното в случая е, че НТП не е спомогнал за изобретяването на двигатели, които да спомагат космическите пътувания.

  6. 6 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Всичко алтернативно на ДВГ за момента е доста далеч от масовата приложимост. Правят се шумни премиери и ПР, прикривайки иновативната импотентност. Със сигурност бъдещето ще е различно, но КОГА и С КАКВО е рано да се каже... Електрокара не е измислен от Мъск! Батерията/резервоара са технологичните проблеми. Както и това, че производството на ел.енергия и "съхранението" и в голямата си част е НЕ-екологично!
    Един пример - VW имат един малък модел - Up. Тази кола освен на ток, може да се задвижва примерно с 2 цил. 500куб.см. турбо-мотор на бензин. Спокойно ще се "извадят" поне 50к.с. и градския разход ще падне под 4л/100км.. Дори не искам да влизам в подробности колко би струвало, ако горивото е метан. При това има модел Cady на метан не от вчера! Но понеже не е модерно, а и такива модели биха компрометирали "напредъка" в електромобилите, никой дума не обелва за подобни алтернативи. Има нещо страшно в това политици и "еко" талибани да диктуват модата на иновациите...

  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 652 Любопитно

    До коментар [#6] от "m_style":

    https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf
    Я виж как експоненциално нарастват продажбите - Китай, САЩ, Япония, Западна Европа и пак помисли...
    Изключително изчистената технология и липсата на сложни елементи ще олесни много производството в най-обозримо бъдеще и ще окаже огромно влияние върху разпространението на ел. автомобилите. Освен това достъп до електричество имаш на много повече места, отколкото достъп до горива и т.н.

    Stef
  8. 8 Профил на gmalinov
    gmalinov
    Рейтинг: 721 Весело

    Има нещо страшно в това политици и "еко" талибани да диктуват модата на иновациите...
    —цитат от коментар 6 на m_style


    Ахааа... А пазара дали не си казва и той думата? Защото никой на сила няма да те принуди да си купиш елавтомобил, нали? Купуваш си това, което е по джоба и по разбиранията ти, поне при мен е така...

    GM
  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":
    До коментар [#3] от "Graf":

    Абсолютно подкрепям!
    Бъдещето на електрическите автомобили е да можеи да си "налееш" електричество, а не да чакаш да се зарежда вградена батерия!

  10. 10 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#6] от "m_style":

    Говорейки за метана ти обаче говориш само за екологичност, а пропускаш момента, че и природния газ е изкопаемо гориво и съответно - изчерпаем природун ресурс. Търсенето е в посока на неизчерпаеми ресурси. Водорода е такъв!

  11. 11 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 761 Неутрално

    водорода и кислорода трябва да се получават от вода
    сега водорода не се знае как се получава и може да отнеме кислорода за дишане във въздуха
    water fuel cell by stanley mayer from usa

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    До коментар [#6] от "m_style":

    И аз, много пъти съм се чудил, защо няма почти никакво предлагане на малки и леки автомобилчета, с двигателчета на метан или пропан...? Малко замърсяване, малко място, лесни за ползване. Защо всеки трябва да се разхожда с кола тежаща тон и половина? После се говори, колко се замърсявало...!

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  13. 13 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Възможно е, известно време двете технологии да се развиват паралелно. Във въздухоплаването самолети и дирижабли са развивани с предимство за дирижабъла. Всички знаят историята с Хинденбург.

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  14. 14 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Да, проблемът са батериите при електромобилите, обаче проблемът при водорода е изключително скъпото му извличане, транспорт и съхранение.
    Докато при батериите нещата постоянно се подобряват (а те са и напълно рециклируеми), при водорода не стоят точно така.

    Ето една картинка, която илюстрира нещата и която показва колко просто е с обикновен електромобил - просто произвеждаш ток и го "наливаш" в колата.
    Докато при водородната технология трябва да произведеш ток и вместо да го налееш в колата, да го използваш за разеляне на водата на водород и кислород (много скъпо), след това да го съхраниш в склад, да го "натовариш" на камион, да го закараш до станцията за зареждане, където да го съхраняваш пак (много скъпо) и да го продаваш с печалба на потребителите:
    https://electrek.files.wordpress.com/2017/10/electric-car-vs-hydrogen-fuel-cell.jpg?quality=82&strip=all

    Ще видим коя технология ще успее - може би и двете.

    Но знам коя искат да успее "инвеститорите", автомобилните производители и петролното лоби - да, познахте, разбира се, че водородната.
    Реално инфраструктурата много лесно ще замести петролната (вместо рафинерия - фабрика за производство, всичките там складове - и производствени и при станциите за зареждане), днешните петролни компании просто ще заместят едната суровина с другата.
    Така ще цоцкат доста сериозни пари от хората, оборотът ще е сходен като с петролната индустрия сега...

    Докато при електричките на ток (щото водородните пак са електрички, но хубаво е да правим разлика) нещата са 5-10 пъти по-евтини (като изключим батериите, които още са в развитие...

  15. 15 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#5] от "shakez":

    Коя е тая мултитрилионна индустрия? Отбранителната? Щото не е петролната, петролните компании са точно тези които ще ти продават водород. На колонката.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#3] от "Graf":
    До коментар [#4] от "Georgi Yordanov":

    ми купете си го бе! Някой да ви спира?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на Biker СУПЕР
    Biker
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#14] от "carpe_diem_":

    Всички това казват. "Като изключим батериите". Проблема е, че най-вероятно не може да бъде създадена батерия с параметри, които да задоволят един нормален потребител, да е що годе евтина, лесна за производство и рециклиране. Така, както нямаме потребителски процесори с тактова честота от 10 Гхз. На някои неща просто не им е писано.

  18. 18 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Що пък да не може? Знаеш ли колко са паднали цените последните примерно 5 години?
    И с оптимизиране на производството в мегафабриките, които в момента се строят още колко ще паднат в следващите примерно 5 години?
    Ще поживеем, ще видим!

  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#17] от "Biker":

    и откъде го взе това "най-вероятно"? И какво значи "що годе евтина", "лесна за производство"? Като лепнеш 5 напълно неопределени прилагателни, можеш да си отхвърляш каквото си искаш. Какво им е трудното за производство на батериите точно? Виждал ли си графика с експоненциалния растеж на произведените батерии?

    Преди 10-15 години потребителски процесори на 5Гхц също нямаше

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#10] от "cristo_n":
    Водорода - ок, ама го няма в състояние на водород, извличането му е трудно.
    Колкото до метана - той далеч не е само изкопаемо гориво. Напротив, отделя се при разлагането на всичко, но технологично ние не го "улавяме". Като започнеш от оборската тор, закритите сметища и стигнеш до дишането на кравите, всичко отделя метан!

  21. 21 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#8] от "Г.Е.М.":
    Ти кьорав ли си, та не виждаш, че електрички се продават само на богатите пазари, с мощни данъчни стимули? - Това ли е реален пазар според теб? И въпреки всичко в световен мащаб под 1% от продажбите на нови коли са елктрички, за сега!
    Това, което казвам е за липсата на реална конкуренция между технологиите - нека електричките докажат своята ефективност без данъчни стимули и хората сами ще ги предпочитат. Но до момента все още сме в графата ФАНТАЗИИ! И друг път съм писал - батериите за момента са с недостатъчни характеристики за автомобилите от среден и висок клас. Не виждам какво пречи обаче да се масовизират при използването на велосипеди и елктро-мотопеди и скутери. Както и за малки автомобили, предназначени единствено за градско придвижване. И отново остава една скоба за ЕКО-то на електричките - фабриките за производство на батерии и източника на добитата ел. енергия.


  22. 22 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#7] от "stef":

    Виж предния ми пост.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #